![]() |
[WinXP] PC schakelt zichzelf niet uit, maar start opnieuw op
Hallo,
ik heb al een tijdje XP op mijn pc draaien, met Service Pack 1. Nu gebeurt het de laatste tijd heel regelmatig, dat als ik Start - Afsluiten - Uitschakelen kies dat mijn pc niet uitschakelt maar gewoon opnieuw opstart! De harddisk wordt dan wel uitgescakeld op het moment dat de pc eigenlijk uit had moeten gaan maar de pc reset gewoon en de harddisk wordt weer opnieuw ingeschakeld. Lijkt me niet erg goed voor mijn harddisk :mad: Ik heb het volgende systeem: AMD XP 2000+ ECS K7VTA-3 moederboord met LAN & RAID onboard Q-tec 450Watt ATX-voeding dualfan 512mb DDR, 333mhz Geforce 4 ti 4400, 128mb DDR Western Digital WD800JB-00CRA1 harddisk (80gb, 7200rpm, 8mb cache) Liteon DVD-rom drive Liteon 48x24x48x brander IBM P76 black / 17" Trinitron monitor Chieftek dragon kast Soundblaster Audigy Windows XP Professional versie 5.1.2600 Service Pack 1a Het lijkt mij een softwareprobleem, onder Windows 98 wat ik er ook op heb draaien heb ik er totaal geen last van. |
Hmm de K7VTA3 heeft volledige ACPI support. Hoort gewoon te werken eigenlijk :confused:
|
het zit dna bijan altijd in de Bios wnt in de bios kan je instellen of je dat wil ik weet alleen niet ff onder welke functie kan het ook ff niet nakijken wnt zit op me 98 machine!
|
configuratiescherm -> energiebeheer -> tabblad APM -> aanvinken
Klaar |
Citaat:
Heb het trouwens niet altijd hoor! Hij schakelt vaak ook netjes wél uit ipv te resetten. |
Citaat:
|
Citaat:
misschien blijft die wel hangen zodat bij uitschakeling er weer een 'aan'-signaal gegeven wordt |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56. |