![]() |
,Zelfs dit kan ze niet'
Gekooid door sieraden is ze
gezichtje leeg, ontdaan van alle tekens van verstand Lippen rood en ogen zwartomrand waartussen irissen als gekken flitsen Tussen haar lippen hangt een sigaret die, net als de lichtjes in haar ogen twijfelt of ze uit zichzelf zal doven of lijdzaam wachten tot ze wordt geplet De reling van de brug wacht op haar hakken de doffe klik van plastic op metaal de tranen als bewijs voor haar verdriet Het meisje wil de stalen rand vastpakken zich naar beneden storten met een haal ze snikt droog, stapt voorzichtig op de stenen; zelfs dit kan ze niet. mijn eerste sonnet. |
je inhoud geeft me kippenvel, erg mooi einde aan gemaakt, maar een sonnet vind ik het niet echt.
|
doet me denken aan die reclame van terre des hommes, dat meisje die al heel jong prostituee is.
heel erg mooi.. |
Erg mooi :)
Je hebt het beeld door middel van onwijs goede woorden mooi neergezet! Doe maar meer schrijven zo ;) xxx |
Citaat:
dankjewel :) een sonnet gaat volgens mij om de vorm? :o abba abba cde cde |
Citaat:
Eerlijk waar.. :D Rups |
Het nederlands sonnet gaat van
4 regels 4 regels 3 regels 3 regels |
en hij is inderdaad prachtig. Zitten hele mooie beelden in.
(ik zou alleen zorgen dat alle zinnnen even lang zijn, staat mooier) |
Citaat:
vandaag in een opwelling in de bieb geschreven. :) |
Heel erg mooi, maar ook ik vind het geen sonnet. Maar zoals ik hier al eerder ergens heb gezegd, zijn er volgens mij verschillende vormen van een sonnet.
De versie die ik altijd heb geleerd (Hans Andreus gebruikt die ook) en zelf gebruik is: ABBA ABBA CDC DCD Met tussen het 2e en 3e vers de breuk: verandering in het verhaal/gevoel van het gedicht. |
Goed werk Laura:). Echt heel mooi(y).
|
Citaat:
het eerste en tweede vers zijn een beschrijving van haar uiterlijk, in het derde vers wordt pas duidelijk dat ze zelfmoord wil plegen... |
Citaat:
|
Loving it.
Ik moet jou echt snel weer zien! (y) |
Alhoewel ik dit gedicht echt ontzettend mooi vind, gaat hij toch dicht, het is niet de bedoeling dat zulke oude gedichten geupt worden :) .
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54. |