Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Recherche (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=474463)

TECHNique 12-05-2003 18:28

Recherche

Ik weet eindelijk wat ik wil:"Recherche.
Weet iemand hier iets oveR? Ik weet alleen dat het een 4-jarige opleiding is in Apeldoorn.
Je moet je eerst laten keuren. Zou het een probleem zijn als je stotterd?
Alvast bedankt

Daantje_0705 12-05-2003 20:30

Je moet ervoor naar de polititie academie en daar zijn 6 niveau's, voor niveau 5 en 6 zit die opleiding in Apeldoorn. Je moet er inderdaad voor gekeurd worden, ik denk niet dat het een probleem is als je stottert maar je moet wel een goede conditie hebben. Je kunt ook niet rechtstreeks bij de recherche maar je moet eerst 3 tot 5 jaar 'gewoon' bij de politie werken, straatdienst en dat soort dingen en daarna kan je een interne opleiding volgen voor recherche. Voor meer informatie kan je zo''n strookje invullen wat vaak in tijdschriften en tv-gidsen zit. Als je dat niet kan vinden wil ik die site nog wel eens voor je opzoeken, als je dat wilt moet je het ff zeggen, dan ga ik voor je opzoek. Ik was zelf ook geintereseerd dus ik heb er nog wel wat van liggen.

TECHNique 12-05-2003 21:28

He aardig van je! Waarom heb jij eht uiteindelijk niet gedaan? En heb je ooit een stotterende agent gezien? Ik denk persoonlijk wel dat het een probleem word:( En aan conditie moet ik maar werken..

Daantje_0705 13-05-2003 14:01

Graag gedaan, ik heb het niet gedaan omdat ik graag bij de technische recherche wilde en dan het liefste het laboratorium in (gerechtelijk lab) en dat kan ook met de hogere laboratorium school of met een opleiding als biomedische wetenschappen (die ik nu wil gaan volgen) kom je ook in die richting terecht en ik vind dat een gemakkelijkere manier dan via de politie waar je eerst 3 - 5 jaar gewoon moet werken. Maar verder trekt de politie me nog heel erg, ik vind het heel erg interesant en het is denk ik nu mn tweede keuze.

Over dat stotteren: je hebt wel een beetje gelijk, een stotterende agent heb ik nog nooit gezien maar je hebt toch ook van dei trainingen daarvoor, helpen die bij jou niet??? Als je het precies wilt weten moet je eens een meeltje sturen ofzow, wellicht kun je vragen stellen of een e-mailadres vinden op www.politie-werving.nl/home/algemeen op die site kan je ook een informatiepaket aanvragen maar als je nu nog geen 18 bent krijg je geen uitgebreid informatiepaket omdat je daar nog te jong voor bent (althans dat had ik, anders moet je aan je decaan vragen of die het voor je aanvraagt, of op naam van je ouders of zoiets).

Het is trouwens zo dat als je die opleiding wilt gaan volgen dat je moet solliciteren bij een korps wat je aanspreekt, bijvoorbeeld bij jou in de buurt of als je graag in een grote stad wilt werken dan moet je daar solliciteren en als je dan bent aangenomen dan pas wordt je aangemeld voor die opleiding, je bent dus gelijk verzekerd van een baan. Kijk maar eens rond op die site en als je nog iets wilt weten dan hoor ik het wel.

Groetjes Dana

TECHNique 13-05-2003 15:07

Wat is precies het verschil tussen technishe en gewone recherche? Ik ben 18 ja. Ik stotter sinds mijn 3e en ben heb veel therapieën gedaan maar niets helpt.
Dus alleen het 4e+5e jaar is in Apeldoorn? Waar zit je de eerste 3 jaren dan?

Thomas 13-05-2003 15:13

Citaat:

TECHNique schreef op 13-05-2003 @ 16:07:
Bij het korps waar jij gesolliciteerd hebt. :)

Daantje_0705 13-05-2003 15:18

Citaat:

TECHNique schreef op 13-05-2003 @ 16:07:
Wat is precies het verschil tussen technishe en gewone recherche? Ik ben 18 ja. Ik stotter sinds mijn 3e en ben heb veel therapieën gedaan maar niets helpt.

Volgens mij is die hele opleiding, die vier jaar duurt, voor niveau 5 en 6 (doorstromen vanaf havo of vwo in niveau 5, voor niveau 6 is ervaring bij de politie vereist) in Apeldoorn, dus niet alleen de laatste twee jaar.

Het verschil tussen gewone en technische recherche is dat de technische recherche aan de gang gaat met bewijsmateriaal dat gevonden is op de plaats van het delict, zoals DNA-materiaal of vingerafdrukken, dat soort dingen. Ook kunnen ze onderzoek doen naar het moordwapen of ze kunnen nagaan of bepaalde lampen hebben gebrand enzo. De gewone recherche gaat aan de hand van ondervragingen en zo echt proberen de dader te pakken te krijgen en daar gebruiken ze het bewijsmateriaal van de technische recherche bij. Is het duidelijk zo?

Ik denk dat je eens een meeltje moet sturen over dat stotteren, dan kunnen ze je vast wel een antwoord geven.

TECHNique 14-05-2003 11:21

Oke hartelijk bedankt iig, als ik nog wat moet vragen port ik het hier wle oke? Alvast bedankt!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10.