![]() |
Hmm, wat vinden jullie het mooiste lettertype uit word?
Hmm ja, het is een beetje een suffige vraag. Maar ik ben momenteel bezig met mijn afstudeerscriptie en ik weet eventjes niet meer wat ik nou het mooist vind staan qua lettertype :confused: ...
Mijn vraag aan jullie, ook al is het heel persoonlijk: Welke lettertype vinden jullie het mooiste en wat zou het meest geschikt zijn voor iets als een afstudeerscriptie? (y) |
verdana :rolleyes: :p
|
Arial
|
Times New Roman, 12 punten.
Wat je ook doet, gebruik geen Comic Sans MS. Dat staat verschrikkelijk amateuristisch en leest vervelend. LUH-3417 |
Times new roman, ja. Gewoon simpel.
|
Garamond (had je wat anders verwacht?)
voor een scriptie zou ik Arial gebruiken |
Tahoma of MS Sans Serif (vooral Tahoma) worden vaak gebruikt voor websites, lekker strak en zakelijk.
Anders zou ik ook voor Times New Roman gaan, of eventueel nog Arial. Courier New zou ook nog een optie zijn, maar dat ligt natuurlijk aan de verdere opbouw enzo. (het is een leuk font voor krantenartikelen ;) ) Maar mijn eerste keus zou Tahoma zijn. |
Arial 10 punten
|
Times New Roman 9 punten
|
Bookman Old style 12 punten
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb net mijn paper van vijftien kantjes in New Times Roman, 12 punten afgerond en ik kan zeggen dat voetnoten het allemaal nog veel mooier en interessanter maken. Probeer die erin te verwerken, als het niet teveel opvalt dat ze overbodig zijn.
LUH-3417 - Iemand zin om te lezen? :) |
Times new roman, 12 pnt
|
Ik gebruik altijd;
Century Gothic En al die er niet is; Bookman Old Style |
Citaat:
|
verdana, 10 p
|
monotype corsiva
|
book antiqua
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Arial.
|
Verdana, op kleine groottes minder priegelig dan Arial en duidelijker dan een Times.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
palatino linotype 11
courier new 11 times new roman 12 :) |
Citaat:
ot: geen arial doen, voor veel 'papieren' tekst leest dat kut. times of garamond, ieder geval een schreef letter. |
"De ironie rondom Droogstoppel: twee benaderingen."
Twee verschillende analyses van het figuur Droogstoppel in de Max Havelaar van Multatuli. Ik blijf vrij dicht bij de tekst, neem een fragment en werk dat verder uit met de theorie over stabiele ironie van Booth en die van Irony's Edge van Hutcheon. Reuzespannend dus! :) LUH-3417 |
Verdana 10
|
mooist weet ik eigenlijk niet......
voor afstudeerscriptie: gewoon times new roman *arial haat* |
Arial of Verdana 10, eventueel 11
Iig geen comic sans of tnr... |
Garamond
|
Moeilijke vraag :rolleyes:. Voor titels vind ik zelf Garamond heel mooi, vooral als je de eerste (hoofd)letter bold maakt, en de rest italic. Voor platte tekst is Garamond in ieder geval iets minder (mij te "rond").
Verdana is erg mooi, maar het nadeel is dat alle (semi)design-websites daar gebruik van maken. Het is dus niet erg origineel meer. Als je iets origineels wil doen zou ik Trebuchet MS nemen. Dat is op kleiner formaat heel erg mooi :D. Times New Roman: ook altijd leuk, maar wel eenheidsworst. Als je echt iets bijzonders wil maken: pak photoshop en ga met layer style/properties tekst bewerken. Alles is mogelijk! Van vlammende tekst tot heftig 3D. Voor de wat minder begaafde shopper is Xara 3D ( www.xara.com ) een aanrader. |
Book Antiqua, 11 of 12 pt
of gewoon Times New Roman 11 of 12 pt |
Voor verhalen: garamond, 10 pnt.
Overige dingen: bookman, 11 pnt of times, 12 pnt. |
Verdana.
|
Bookman Old, en dan liefst 11 punten.
Leest erg fijn, is 'zacht'. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:16. |