Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eindexamens 2003 (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=63)
-   -   Direct nakijken. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=475127)

rodina 13-05-2003 13:06

Direct nakijken.

Na de examens staan de uitslagen vrijwel direct op TV, Internet, desnoods via sms.

Ga jij meteen alles als een gek nakijken, of laat je het proffesioneel over aan je docent.

Mag je eigenlijk je antwoorden even snel overschrijven, zodat je 't dus wel zelf kan doen? Althans ik kan me voorstellen dat je niet al je antw zo kan onthouden.

Stomme vraag, maar ik wil 't toch even weten :)

Miss Helena 13-05-2003 13:08

Ik heb dat niet gedaan... en zal dat volgend jaar weer niet doen. Ikword er alleen maar zenuwachtiger van en vind dat k r nix mee opschiet, omdat de norm nog niet helemaal bekend is.

madwoman 13-05-2003 13:16

ik ga dat echt niet doen.dan weet ik nu al dat ik enorm ga twijfelen.

LacunaCoil 13-05-2003 13:17

Vorig jaar bijv bij die teksten van Duits en Engels, had ik alle antwoorden op een kladblaadje overgeschreven (waren toch meerkeuze vragen) en ging ik thuis kijken. Nou dat had ik beter niet kunnen doen, want ik had Duits verprutst. Engels viel gelukkig wel mee.

Voor de andere vakken had ik het niet overgeschreven, teveel werk, maar ik ging toch wel kijken, was toch wel erg nieuwsgierig :o

Ik denk dat ik dit jaar weer op t internet ga kijken :)

Andijvie 13-05-2003 13:20

Ik doe het wel, anders blijf je zo twijfelen. Vorig jaar alles streng na gekeken, óf goed óf fout, niets er tussen in. Gaf best een goed beeld (ik wist iig dat ik geslaagd was :) ). Zo doe ik dat dit jaar weer.

Esmée 13-05-2003 13:37

Volgens mij zit ik dan echt doodangsten uit achter de computer; straks denk je dat je het wel redelijk hebt gemaakt, blijk je een dikke onvoldoende te hebben of zo :S Weet nog niet hoe ik dat ga doen.

Hawahaai 13-05-2003 13:40

Ik schreef mijn antwoorden over als ik nog tijd had (sowieso maakte ik bijna alles eerst op kladpapier), en zodra ik thuis was, keek ik ze na (zodra ze erop stonden dan). Ik keek erg streng na, zodat het uiteindelijke cijfer alleen mee kon vallen.
Dit heeft me erg geholpen, hierdoor zat ik veel minder in de stress, omdat ik wist dat ik een aantal -voor mij moeilijke- vakken niet grandioos verknald had...

PardonMe 13-05-2003 14:26

Ik denk dat ik vast wel eventjes zal kijken, maar ik ben niet van plan om alles precies te onthouden zodat ik al ongeveer weet wat voor punt ik heb..
Ik ben er best wel zeker van dat ik slaag, ik ga er tenminste niet vanuit dat ik alles lager haal dan een 4...
Dus ik zie vanzelf wel wat voor punten ik gehaald heb..

iniemieniemuis 13-05-2003 14:31

ik ga het zeker wel nakijken.En proberen alles op klad te schrijven. Deed het bij me mavo examen ook en het geeft een goed beeld. Maja het zijn ook me eerste cijfers omdat ik havo via
het Staatsexamen doe.

Zijn er trouwens nog meer die het op die manier doen????

Groetjes iniemienie

MevrouwM 13-05-2003 17:38

Denk wel dat ik het een beetje ga kijken hoe ik het gemaakt heb... en dan maar hopen dat het goed uitvalt...

m@rie 13-05-2003 18:12

Citaat:

Andijvie schreef op 13-05-2003 @ 14:20:
Ik doe het wel, anders blijf je zo twijfelen. Vorig jaar alles streng na gekeken, óf goed óf fout, niets er tussen in. Gaf best een goed beeld (ik wist iig dat ik geslaagd was :) ). Zo doe ik dat dit jaar weer.

alwaysgood 13-05-2003 19:12

ik denk dat als je er goed voor staat je eerder je antwoorden nakijkt op internet dan als je er slecht voor staat.
Want als je er goed voor staat, kun je zo al kijken of je waarschijnlijk slaagt, en komt het niet zo nauwkeurig.
Als je er echter slecht voorstaat, zou het wel eens kantje boord kunnen zijn. In dat geval zou ik niet kijken, want dan ga je snel twijfelen enz.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.