![]() |
Iets doms gedaan
Hallo ik heb iets domd gedaan wat geknooid met fdisk en nu wil mijn computer niet meer opstarten halverwege stopt ie en probeert ie een diskette station te lezen en als ik er geen diskette in heb zitten doet ie niks en blijft die op dat punt wie kan mij helpen
|
Citaat:
format C: /s Nu hoef je geen opstartdiskette meer te gebruiken, start-ie gewoon netjes op. |
Ohja, het is nog slimmer, wil je een besturingssysteem gaan installeren, laat je pc dan gewoon opstarten van de Windows XP/2000 cd-rom of de Windows 98 cd rom (tussen haakjes Windows 98SE en Windows ME raad ik je sterk af!)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Of je start FDISK op en activeert nog ff een partitie...
|
Maak een opstartdiskette (andere win98 pc: in de commandprompt "sys a:" typen)
Vervolgens kopier je fsdisk.exe en format.com naar de diskette. Je opstartdiskette is nu klaar. Nu smijt je deze erin en laat hem booten. Vervolgens maak je met fdisk.exe een partitie en formateer je deze met format.com Nadat je dit gedaan hebt zorg je ervoor dat je in je bios hebt gezegd dat hij moet booten met cdrom en boot je van je win98 disc (mits deze bootable is). Daarna kan het feest dat herinstalleren heet beginnen. Suc6 |
Jongens pf. Die jongen wil toch XP installeren. Gewoon die XP cd erin doen en opnieuw opstarten, zo moeilijk is het niet.
Have fun. |
Citaat:
|
Citaat:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=474258 Citaat:
|
Luister ik ken niet veel van computers, heb wel al jaren informatica en dactylografie maareuh ik ben voor iets niet naar de richting boekhouden informatica gegaan :o , nu ik had net hetzelfde met mijn computer voor zo'n paar weken geleden :( en ik wil je niet ongerust maken, maar mijn computertje vroeg ook een diskette en wilde totaal niet opstarten in windows, we konden alleen met een bepaalde diskette naar dos gaan. Nu wat wij hebben moeten doen was alles herinstalleren :eek: omdat onze computer simpelweg geformatteerd was, vraag mij niet hoe want door alleen maar met word 2000 te werken denk ik niet dat er zoveel kan gebeuren, wou dit gewoon even vermelden :) ... Wil wel ook nog even zeggen dat ik van niets een cd-rom had (niet van windows ME niet van office...).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37. |