![]() |
~Ode aan het kind~
Rollen van een heuvelrug
Zingen in een blijde pas Bellen blazen naar de zon En dansen in het bloemengras Zwaaien naar de wereld Schommelen tot de wolken Aai voor lieve stoute poes En zie het water kolken! Ijsje op de harde grond Rozenblaadjes in een potje Een ballon al in de lucht En spelen met marmotje Tranen op kapotte knie En armen in de zachte wind Beestje in een boterbakje Tekent het onbevangen kind |
Jammer van het metrum. Hier en daar loopt het niet, sowieso omdat je geen of bijna geen lidwoorden gebruikt. Ik denk dat als je de zinnen net iets langer maakt, je het al een stuk beter kunt laten lopen... De inhoud zegt of doet me weinig
|
ik vind de inhoud juist lievig. het heeft iets! echt mooi omschreven.
alleen de opbouw is idd wat minder, het leest niet lekker. jammer wel gaaf. Vera (y) |
Inhoud is errug lievig *smelt* Beeld ook heel duidelijk :D
|
Heerlijk dit! Misschien net niet errug bijzonder, maar heerlijk geschreven: lief, onschuldig, vloeiend, kleurrijk... En dat kinder motief, dat spreekt mij erg aan. Conclusie: top! (y)
|
ik vind hem persoonlijk minder, ik hou niet zo van dat 'kinderperspectieve'.
Als je daar wel van houd, kan ik me voorstellen dat je het goed vindt, het is namelijk wel goed geschreven. |
Bedankt voor de reacties.
Ik zit nu alleen naar dat metrum/ritme te kijken. Naar mijn gevoel loopt het wel, lees ik het anders?(hoe zou ik het metrum wel goed kunnen krijgen?) |
Ik vind het ritme redelijk,
omdat het gewoon 1 lange opsomming is gaat het me vervelen en dreig ik ook uit het ritme te vallen.. Ik hou hier persoonlijk niet echt van.. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:26. |