![]() |
Examen havo economie, please antwoord
Weet iemand misschien of je van het examen economie havo het nieuwe of oude belastingstelsel moet kennen? In ons boek staat namelijk alleen het oude, maar lijkt me een beetje vreemd als ze dat nu nog gaan vragen.
|
Volgens mij vragen ze daar toch niets over.. En anders zorg je toch gewoon dat je ze allebei kent??
En als je het krijgt, krijg je er waarschijnlijk genoeg informatie bij zodat je zelf wel een beetje wat kunt fiksen.. |
het nieuwe natuurlijk!
|
Citaat:
|
Citaat:
Omslagstelsel, Kapitaaldekkingstelsel........ ál die stelsels!! I'm going Núts here! :p |
Op examen kennisnet staat dat we voor economie 2 niet onderontwikkeling moeten kennen, wordt daar het hoofdstuk 3e wereldlanden mee bedoeld????
|
Kga denk ik kappen met economie leren hoor, kheb nu al een paar economie examens gemaakt en die gingen redelijk 5,8 en 6,1 dus genoeg :-)
Die Lorenz-curven schijnen wel belangrijk te zijn volgens maar leraar (=teletubbie) maar die zijn ook niet zo moeilijk. Het omslagstelsel (hoe meer je verdient hoe hoger de belasting) is voor de hand liggend in onze verzorgingsstaat :-) De rijkere mensen tillen altijd de zwaarste lasten .... T gaat wel goedkomen, Citaat:
|
Citaat:
|
Het oude, want het nieuwe is nog niet in de boeken opgenomen.. maar ze kunnen er wel vragen over stellen, maar dan met genoeg uitleg over het nieuwe stelsel. Dus weet gewoon hoe het werkt en het lukt je wel :)
|
Citaat:
de personen die nu een uitkering ontvangen, ontvangen deze uit de huidige ontvangsten aan premies.. en de premiebetaler (dus de werkenden) van nu betalen voor degenen die nu een uitkering ontvangen... wat jij bedoelt met je hoe meer je verdient hoe hoger de belasting is het progressief belastingstelsel... maar je kan niet zeggen hoe hoe meer je verdient hoe hoger de belasting(al snap ik wat je bedoeld) maar je moet zeggen dat als iemand meer verdient, dat diegene procentueel meer belasting gaat betalen.... haha:D |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56. |