![]() |
PIC12C509A noodgeval
Ik heb nu een goed werkend programmatje op een PIC16C877 staan dat RS232 signelan opvangt en daarop een reactie uitvoert. Het programmatje werkt perfect.
Nu wil het programmatje omvormen in iets bruikbaars op een PIC12C509A. Ik weet dat deze een andere opbouw heeft van poorten, en dit is nou helemaal het probleem..... Ik heb geen flauw idee waarom er bepaalde dingen fout gaan.... De compiler meld mij dat de functie:" delay_s (1); " niet meer werkt. (oja, ik programeer het geheel in C) Hij zegt dat de initsialisatie van poorten (het zeggen welke pin wat doet (input/output)) van geen kanten klopt. En hij begint te zeuren dat " output_high_port_a (1); " niet meer werkt.... Ik ben de wanhoop nabij..... |
enig source werk makkelijker voor sommige mensen:)
je kan de [code] tag gebruiken.:) |
Code:
/************************************************************** |
Inmiddels ben ik al een heel eind verder, ik zal de code in een post hieronder zetten, maar ik zit mu met een ander probleem....
de processor start niet...... hij is niet dood, er loopt spanning doorheen, maar hij doet niks, alsof hij zegt: "Val dood, maar ik heb geen zin"... ik weet het niet meer.... |
de code in C
Code:
/************************************************************** Code:
; This file was generated by C2C-plus compiler version 5.0.5e |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41. |