![]() |
Kwart sollicitanten liegt in brief
Kwart sollicitanten liegt in brief
Teletekst p. 192 Uit een recent onderzoek blijkt dat een kwart van alle sollicitanten in Nederland liegt in hun sollicitatiebrief, of CV. De oplichters verzwijgen onder andere belangrijke gebeurtenissen of vervalsen zelfs diploma's. Dit laatste gebeurt wel heel makkelijk; het diploma wordt ingescanned, bewerkt en uitgeprint op een goede kleurenprinter. Ook blijkt dat een kwart van de oplichters een leidinggevende functie heeft. De gemiddelde fraudeur is 35 tot 40 jaar oud en werkt bij een middelgroot bedrijf. Het onderzoek werd gedaan door een bedrijfsrecherchebureau uit Almere. -------- :mad: Het loont zich om oneerlijk te zijn!!! :( Hoe zijn ze daar achter gekomen vraag ik me af en wat doen ze met deze fraudeurs? Die fraudeurs kapen de banen weg van mensen die WEL de kwaliteiten beschikken :( Bah.... |
Citaat:
|
Citaat:
En die andere 3 kwart sollicitanten ook. Of zijn wij als eerlijke CV invullers soms geen mensen? :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Liegen, bedriegen en ellenboogwerk. |
Citaat:
|
Boeiuh, wat kun je eraan doen? Het is toch echt de verantwoordelijkheid van de werkgever om goed te controleren of alles in orde is. Bovendien zijn er nog 2 maanden proeftijd.
|
Citaat:
Het feit dat het ontdekt is, echter,... misschien dat werkgevers nu iets beter gaan controlleren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Inderdaad lullig. Maar als die mensen op die positie blijkbaar goed functioneren, zegt dat meer over de moeilijkheidsgraad van die functie en ervoor vereiste diploma's dan over die fraudeurs.
Elke boerenlul kan ook manager worden, dat is oud nieuws. |
Ik vind het zeer onredelijk als mensen zich beter voordoen dan dat ze zijn. Iemand die om zoiets liegt acht ik niet in staat om wat voor btrekking dan ook te kunnen vervullen.
|
Toch werkt het blijkbaar wel :D
|
Het doel heiligt de middelen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07. |