![]() |
Wanneer solliciteren?
Ik denk niet dat hier echt superveel mensen die een opleiding afronden maar ik vraag het toch. Wanneer zijn jullie van plan om te gaan solliciteren? Of wanneer denken jullie te gaan solliciteren. Meteen of eerst even pauze?
Ik rond namelijk eind juni mijn studie af, veel mensen in mn klas hebben al sollicitaties lopen en ik doe lekker relaxed. Ik wil eerst nog vakantie vieren en alles, kijken of ik mn diploma uberhaupt wel haal. Wat lijkt jullie? Slim om gelijk te gaan sollicteren of eerst nog even genieten? |
Het lijkt mij wel verstandig om nu al te gaan solliciteren. Het duurt meestal wel een tijdje voordat je een leuke baan vindt. En daar komt bij dat ze altijd wel vragen wanneer je kunt beginnen en dan kun je een iets latere datum zeggen, waardoor je toch nog even vakantie hebt.
|
De banenmarkt is zo verschrikkelijk krap, dat hou je bijna niet voor mogelijk. Ik adviseer je om nu al wel te beginnen met sollicicteren omdat de mogenlijkheid er dan alsnog is dat je een kleine vakantie kan houden. De banen liggen niet voor het oprapen dus je kan er het beste zo vroeg mogelijk mee beginnen. :)
En oja? Waarom zou je vakantie houden? Waar wil je dan van gaan leven? Ik kan je vertellen dat dit zo snel zal gaan vervelen dat je wel wilt gaan werken en dan is het te laat. Wees gewoon wijs en begin nu al met sollicteren, als het natuurlijk niet onzeker is of je je studie wel met succes afrond. :) |
Ik laat het in elkaar overlopen. Ik begin naar alle waarschijnlijkheid binnenkort al een student-stage bij een rechtbank, naast m'n studie dus (ik moet komend jaar afstuderen) en met een beetje mazzel kom ik via-via in aanraking met een advocatenkantoor waar ik dan al begin als ik nog niet afgestudeerd ben.m
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
OH, wacht , is er een verschil tussen de banenmarkt en de arbeidsmarkt?:S
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:08. |