![]() |
Geschiedenis havo
Ja hallow daar, leren jullie alleen de examenbundel van geschiedenis of ook nog extra aantekeningen ofzo? (havo) :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :rolleyes: :rolleyes: :confused: :confused:
|
Ik heb het boek:
Examenkatern Geschiedenis werkplaats (een systeem onder spanning) En ik heb nog een boek gekocht bij een tweedehands boekenmarkt: Sfinx Sovjet-Unie een systeem onder spanning Beide boeken heb ik doorgelezen..moeilijke woorden vertaald en geleerd en samenvattingen doorgelezen... Ik moet n 5.3 halen :( (Nederland en gezagsdragers ben ik nog amper aan begonnen) |
Heej examengenoten ;)
Eén van de opdrachten bij GS CE is dat je een soort opstel moet schrijven over hoe het was op het platteland (kolchozen/sovchozen). Je krijgt een aantal begrippen en daarbij moet je die kunnen toepassen... Hier zit Ik dus mee, verder is het gewoon snappen. Op examen.nl staat een heel erg goeie samenvatting van NL gezag. (y) en daar heb je links waarbij je kunt oefenen met allebei de onderwerpen vor het CE. Veel succes iedereen, niet te zenuw8ig zijn! Nergens voor nodig |
er staan 2 examens op havovwo.nl van gs
alleen onderwerp over stalin en brezjnev. 2002 eerste en tweede tijdvak. |
Owke nog een keer de beruchte link: www.werkplaats.wolters.nl voor zowel SU als Nederland...
|
Citaat:
Maar weet iemand nu precies wat er komt? |
et lijkt me erg rlx als et over platteland gaat, niet zo moeilijk.
maar volgen smij weet niemand nog waar et over gaat omdat de examens pas worden opengemaakt als wij al in de gymzaal zitten |
Citaat:
xx |
Ja maar ik had het over de stelopdracht. Waar die over gaat.
|
Citaat:
|
De casus? :confused: :( :(
|
Citaat:
|
*hoopt mee*
|
*hoopt niet mee, zit op vwo*
Naja, ik hoop 't wel voor jullie :) |
Zover ik weet hebben we op het VWO gewoon vragen over beide onderwerpen en inderdaad een stelopdracht over Sovjetunie. En volgens mij is dat op de Havo precies het zelfde...
|
Citaat:
waarom niet een opstelvraag over nederland? |
Het gaat sowieso over de Sovjetunie. Alleen het onderwerp is voor mij nogal onduidelijk. Gaat het nou over de kolchozen en sovchozen of over de politiek onder Stalin en Brezjnev?
|
Citaat:
|
Citaat:
De casusopdracht is een opdracht die je krijgt met een hoofdvraag erin. De hoofdvraag moet je oplossen door de bronnen te bestuderen en opdrachten te beantwoorden. NIETS om je zorgen over te maken! |
Citaat:
de SU vind ik sowieso makkelijker dan nederland dus dat vind ik helemaal niet erg :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07. |