![]() |
Ned samenvatting
okey, een beetje examens vorig jaar doorgekeken en dit is mij opgevallen:
- voor de samenvatting kun je in totaal 23 punten verdienen - als je meer dan 250 woorden hebt(limiet is 200) worden 16 punten afgetrokken Dus ook als je duizend woorden hebt worden er 16 punten afgetrokken. Dan kun je net zo goed de hele tekst gaan overschrijven. Weet je in ieder geval zeker dat je er 7 punten overhoudt. Niet slecht voor de mensen die geen reet van samenvatten snappen( ikke ) en bij wie het aantal spelfouten groter is dan het aantal woorden dat ze opschrijven. Toch ?? |
Tja... daar zit wel enige logica in.. Maar ik denk dat als je gewoon probeert een zo goed mogelijke samenvatting te maken, dat je heus wel meer dan 7 punten eruitsleept.
En met de hele tekst overschrijven ben je veel te lang bezig joh ;) |
Hhmmzz dit zal wel op een of andere manier niet mogelijk zijn... het is natuurlijk geen samenvatting...
|
Ze trekken 16 punten af als je meer dan 250 woorden hebt, zeg jij. Okay, laat ik daar maar vanuit gaan dan.
MAar ze kijken niet alleen naar het aantal woorden! Als jij de tekst gaat overschrijven zal je vast geen enkele punt krijgen! Dan maar je namelijk geen samenvatting. En voor die vorm staat vast ook 1 punt, etc. Lijkt mij, toch? Of zit ik nou helemaal verkeerd? |
Originele theorie :)
Het zal inderdaad wel niet kunnen op de een of andere manier. |
Citaat:
de opdracht is: schrijf een samenvatting oftewel; je word beoordeeld op samenvatting, lengte daarvan en taalgebruik enzo (bijvoorbeeld, ik doe oude stijl;)) als je dus de hele tekst overschrijft voldoe je A) niet aan samenvatting en B) niet aan lengte ervan. Ook staat meestal (altijd bij oude stijl) erbij dat je niet letterlijk zinnen mag overnemen. |
Weet je wel hoeveel tijd dat kost, zo'n hele tekst overschrijven?
|
Hmm.. Is het trouwens zo dat je alleen de punten die in de opdracht van de samenvatting moet nemen of wordt er ook van je verwacht dat je andere belangrijke dingen opschrijft??
|
Citaat:
heb je 221 woorden dan heb je -5punten 241 -10punten (...) Als ik jou was zou ik maar eens de voorschriften van het examen lezen :p |
Citaat:
Je mág wel andere dingen noemen, maar dan kom je waarschijnlijk met het aantal woorden in de problemen |
Citaat:
|
Waarom een hele tekst over gaan schrijven en riskeren dat het helemaal fout wordt gerekend? Maak gewoon die samenvatting... zo moeilijk is dat toch ook weer niet?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:09. |