![]() |
Zijn er vakken die je gewoon laat schieten?
Ik sta nu op alle vakken een dikke voldoende, behalve op wb2 (5,3). Als ik dus een 2 haal op wiskunde dan sta ik nog een 3,5 afgerond, dus dan zou ik geslaagd zijn als alle andere examens allemaal voldoende zijn...
Nu WEET ik gewoon dat ik op wb geen voldoende ga halen (ik heb ook nog eens het uitermate lastige wb2 en daarbij nog een gigantische leerachterstand omdat ik voor bijna alle hoofdstukken niks heb gedaan). Nu zit ik te overwegen om ten koste van wb aan andere risicovakken (sk & na) meer tijd te besteden. Met deze vakken heb ik aanzienlijk minder moeite, en mocht ik een onvoldoende halen op EN wb EN bijvoorbeeld Na dan kan ik Na nog altijd herkansen... Iemand met dezelfde hersenspinsels? :D |
Ja ik zit er aan te denken om niks meer aan wiskunde ( A1,2 ) te gaan doen aangezien ik veel dingen er van wel snap, alleen als het op formules en afgeleides aankomt lukt het me zo goed als nooit op een tentamen. Maar ik hoop dus dat ik voor Economie een voldoende haal, dan mag ik voor wiskunde ook iets van een 2 halen om te slagen...
ps tip: denk niet te lang na over dit soort dingen kost je weer tijd die je nuttig had kunnen besteden :) |
link
|
ik heb een vergelijkbaar probleem..
sta voor wiskunde b1 een 6,1 en voor scheikunde1 een 6,0 (mede dankzij PO's) en ben bang dat beide vakken ga verknallen. ben nu hard aan t leren voor scheikunde omdat ik dat meer leerbaar vind dan wiskunde.. en dan maar hopen dat ik t ga halen.. |
Ik heb het met economie, dat is zo ontiegelijk veel (5 lesbrieven) dat ik niet de moeite ga nemen om het te leren, alleen maar lezen, want je kan toch nooit alles krijgen wat er in staat!
|
Ik ben daar ook wel een beetje mee bezig. Mijn wiskunde lukt me ook niet echt goed. Ik moet dan gewoon voor na en sk een goed cijfer halen. Het mooiste is voor wiskunde een 4,8 of hoger en voor NA hoger dan een 4,4 en scheikunde hogar dan een 4,9. Dan sta ik voor alles nog een voldoende, dus opzich valt het nog wel mee.
|
Poeh ik zou het niet zo aanpakken...
Maar ja als je er goed over hebt nagedacht dan kan je het wel zo doen mss... Suc6 ermee! |
Ik sta voor ak een 5.6, maar ik denk niet dat het lukt om met mijn examen een voldoende te halen, en het zit toch in mijn vrije deel.
|
biologie, sta een 5.5 gemiddeld en als ik die examenopgaves uit mn examenbundel zo bekijk ga ik voor bio zakken, maakt nix uit hoe goed ik er ook voor heb geleerd.
Dus voor bio heb ik de moed al een beetje opgegeven, ik maak het examen gewoon, is het makkelijk, dan is dat mooi, maar ging het kut, da's dan balen, maar ik zal dr niet verder mee zitten. Bio = gewoon niet mijn vak. |
ehmz nou...niet echt...maar ik heb in havo 4 wel een extra bijvak gekozen ( heb er dus 2 )...mocht ik zakken op 1 van die vakken, kan ik er altijd nog 1 uit mijn pakket gooien en alsnog slagen (y):D
|
Voor mij is Engels echt een struikelvak. Ik weet met 100% zeker al zou ik er heel hard mn best voordoen geen voldoende halen. k Sta een 5.7 en zou dus een 5.3 moeten halen. Lukt met nooit! Engels laat ik dus gewoon schieten. Ik hoef dan maar een 1.3 te halen om een 3.5 te staan.
Alleen het volgende probleem. Ik ben ook niet zo goed in Nederlands en aardrijkskunde gaat ook niet echt geweldig. k vrees dat ik dan nog ga zakken ook. Help!:( |
Ik ga voor de talen niks doen, ik sta op duits
engels en nederlands alledrie een 7 en zie ook niet erg tegen de examens op. Dat moet dus wel goed komen. Bovendien kan ik mijn tijd wel beter besteden. Geschiedenis bijvoorbeeld. Yack (n) Maar t moet gebeuren.. |
Hmm, niet echt. Maar ik heb bijster veel zin om iets te gaan doen aan Duits omdat ik daar een schijthekel aan heb. Ik kan ook mn tijd beter gebruiken. Voor latijn en geschiedenis, dat vind ik ook veel interessanter.
|
Citaat:
xx |
laat AK maar schieten, moet anders nog 3 oersaaie boekjes leren !!!!
|
Citaat:
|
ik heb dat dus bij latijn...ksta nu een 5.8 en ik kan dat dus echt niet! Dus met een 1.2 zou ik een 4 staan en alsk dan de rest voldoende maak..is er nog nix aan de hand!
|
Ik wil het volgende halen:
M&O: 2,3 dan sta ik een 5 NL: 3,7 dan sta ik een 6 GS: 4,7 dan sta ik een 6 EC: 4,7 dan sta ik een 6 EN: 3,6 dan sta ik een 6 AK: 1,0 dan sta ik een 4 WI: 4,6 dan sta ik een 6 Dat is mijn planning ,dus lekker rustig, maar wel flink geleerd al voor GS, de rest nog niet naar gekeken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46. |