Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eindexamens 2003 (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=63)
-   -   Ik zelf vind dat ze ons dat diploma gewoon moeten geven.. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=477417)

brandje 15-05-2003 14:41

Ik zelf vind dat ze ons dat diploma gewoon moeten geven..

Ook al verknal je de examens, ik bedoel tis eigenlijk onzin zoveel jaren afsluiten met zo'n stress. 'T zou veel beter zijn als ze ons een mooi opstel laten schrijven over wat jij belangrijk vond en wat je geleerd hebt en wat je daar aan hebt gehad en dergelijke. We hebben al genoeg examens gehad en als je die gehaald hebt dan ben je toch gewoon van 't niveau wat je behoort te halen :p :cool:

Niet, dan? (y)

~Chyca~ 15-05-2003 14:44

Helemaal mee eens....ik heb echt geen zin meer in die f*cking examens :mad: :(

Nona 15-05-2003 14:44

Hm... Waarom niet eigenlijk! Het is niet voor niets dat je het zo lang op die school hebt uitgehouden! En zo'n examen is wel veel te groot. Eigenlijk zou het gewoon op je gemiddelde gebaseerd moeten worden...

SQUARE 15-05-2003 14:46

ben ik niet mee eens. het examen is tnminste iets van het landelijk niveau.

je weet dan dat als je slaagd, je echt op die niveau zit waar je hoort te zitten

Tovenaar 15-05-2003 14:58

Citaat:

SQUARE schreef op 15-05-2003 @ 15:46:
ben ik niet mee eens. het examen is tnminste iets van het landelijk niveau.

je weet dan dat als je slaagd, je echt op die niveau zit waar je hoort te zitten

Hehe jij zit in ieder geval voor Nederlands niet op DAT niveau zo te zien :p ( klein grapje om de stemming voor de examens er in te houden ;) )

Keyser Saus 15-05-2003 15:07

jah dan kan je mij ook wel dat paapiertje geven omdat ik ook al 4VWO heb gehaald

Andijvie 15-05-2003 15:11

Vind ik zelf ook, baseren op gemiddeldes.. En dan natuurlijk SE's landelijk gelijk laten zijn, zodat je aan het einde van elk trimester (of kwartiel) in heel Nederland allemaat toesten hebt, het gemiddelde telt. Veel beter, lijkt me :)

KiMZz 15-05-2003 15:38

Jah want nu heb je superlang op school gezeten en vanaf t begin allemaal dingen geleerd, en dat kun je dus in een keer verknallen door die rotexamens...

Andijvie 15-05-2003 15:45

Citaat:

kimmetjeluvsya schreef op 15-05-2003 @ 16:38:
Jah want nu heb je superlang op school gezeten en vanaf t begin allemaal dingen geleerd, en dat kun je dus in een keer verknallen door die rotexamens...
Precies, niet goed dus :) Lekker elk kwartiel (ben erg voor kwartielen zoals je al merkt) een landelijke toetsweek, op de Havo begin je daar in de 4de t/m 5de, op het Vwo 4de t/m 6de. Iedereen even veel herkansingen etc.. en dan het gemiddelde. In het laatste jaar een profielwerkstuk en klaar :)

Sirenie 15-05-2003 16:29

Citaat:

Andijvie schreef op 15-05-2003 @ 16:45:
Iedereen even veel herkansingen
Als dat zo zou zijn. Wij mogen elk jaar maar 3 herkansingen, per vak maar 1. Op een school hier in de buurt mogen ze zoveel herkansen als ze maar willen. Fijn dan, als je geneeskunde oid wilt doen, gewoon doorgaan tot je een 8 hebt.

Nee, daar ben ik het niet mee eens (zo veel herkansingen), wat een laksheid creër je dan zeg.

Andijvie 15-05-2003 16:33

Citaat:

Sirenie schreef op 15-05-2003 @ 17:29:
Als dat zo zou zijn. Wij mogen elk jaar maar 3 herkansingen, per vak maar 1. Op een school hier in de buurt mogen ze zoveel herkansen als ze maar willen. Fijn dan, als je geneeskunde oid wilt doen, gewoon doorgaan tot je een 8 hebt.

Nee, daar ben ik het niet mee eens (zo veel herkansingen), wat een laksheid creër je dan zeg.

Daarom, iedereen elk jaar 3 (of 4) herkansingen maximaal. Niet oneindig dus. En je mag ze niet allemaal voor 1 vak gebruiken, max 1 per vak, voor max 3 of 4 vakken dus.

Ieke 15-05-2003 19:53

Citaat:

Andijvie schreef op 15-05-2003 @ 16:11:
Vind ik zelf ook, baseren op gemiddeldes.. En dan natuurlijk SE's landelijk gelijk laten zijn, zodat je aan het einde van elk trimester (of kwartiel) in heel Nederland allemaat toesten hebt, het gemiddelde telt. Veel beter, lijkt me :)
Lijkt me een goed plan. Helaas heb ik daar niets meer aan.

Krez 15-05-2003 20:53

ik amerika gaat het ook zo, geen eindexamens, dus waarom hier ook niet.. :confused:

laten we met zn allen een brief aan J.P. schrijven en vragen oftie het ff vòòr maandag kan invoeren :cool: :D

Andijvie 15-05-2003 20:55

Citaat:

Krez schreef op 15-05-2003 @ 21:53:
ik amerika gaat het ook zo, geen eindexamens, dus waarom hier ook niet.. :confused:

laten we met zn allen een brief aan J.P. schrijven en vragen oftie het ff vòòr maandag kan invoeren :cool: :D

Haha :)

Mja, in de VS heb je wel weer een soort niveau-test op het laatst, welke laat zien naar welke scholen je kan en mag... Dus toch een soort van eindexamen, toch?

Nuck 15-05-2003 20:55

Het lukt zo ook wel :p

PV 15-05-2003 22:15

Onzin, je moet je gewoon niet zo druk maken over dat examen en t gewoon maken. Stress is nergens voor nodig

jan_jansen_13 16-05-2003 11:59

Dan heeft het nog meer invloed hoeveel mensen de school graag wil laten slagen. Nu zijn er al scholen die consequent makkelijke danwel moelijke examens geven.
Als er dan geen CE meer is dan is een VWO diploma niet meer uniform, dan wil een bedrijf bijvoorbeeld alleen mensen hebben die van bepaalde scholen komen. Daar zitten we niet op te wachten.

Om jou plan goed door te voeren moet je het hele onderwijsstelsel omgooien. Dan moet je gedurende je hele schoolcarriere centrale toetsen doen die dan ook net als bij het CE 2 keer nagekeken worden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.