![]() |
Krappe & Ruime arbeidsmarkt..
OKe, ik kom er even niet meer uit..
Wat ik dacht: Ruim: Veel werklozen, personeel is makkelijk te krijgen, er is weinig vraag naar arbeid... Krap: Vrijwel geen werklozen, je krijgt makkelijk een baan, want voor de werkgevers is het moeilijk om aan personeel te komen.... Wat zie ik foiut?:S |
RUIM: veel banen, weinig werkloze
KRAP: weinig banen, veel werkloze |
* pakt lesbrief*
Citaat:
Citaat:
|
ruime arbeidsmarkt houdt in dat er een groot arbeidsaanbod is, en dus veel werklozen
krappe arbeidsmarkt is er juist weinig arbeidersaanbod, en juist een tekort aan werknemers volgens mij heeft marcovische het verkeerd, het is juist andersom |
Citaat:
|
|
Citaat:
|
|
Citaat:
Citaat:
|
Even uitleggen;
Bij een ruime arbeidsmarkt is er een hoog arbeidsaanbod, maar een lage vraag naar arbeid. Bij een krappe banenmarkt zouden er dus een laag banenaanbod zijn... |
Wacht even.. Er is een verschil tussen BANENMARKT en ARBEIDSMARKT?
*heeft nooit van banenmarkt gehoord* > hoort dat soms allene bij ec2? |
Citaat:
vragers zijn in dit geval de werkgevers, aanbieders = beroepsbevolking. Banenmarkt = het geheel van vraag naar en aanbod van banen. Vragers = beroepsbevolking, aanbieders = werkgevers. Dus; wanneer er een ruime arbeidsmarkt is, is er een krappe banenmarkt.. |
Citaat:
thnx!:) |
Citaat:
Uhm...dan hebben we jhet toch over een soort van... conjuncturele en structurele werkeloosheid :confused: (mja k zeg ook maar wat..) |
Die Marcoviche heeft het inderdaad BEHOORLIJK fout.
|
maar wat wordt dan bedoeld met een ruime arbeidsmarkt?
dat er veel vraag naar arbeid is en veel aanbod? |
Citaat:
|
fak maak je niet zo druk zeg...
|
krap= er is meer vraag naar arbeid dan dat er aanbod is... er is dus een tekort aan arbeidskrachten...
ruim = het tegen overgestelde |
Het antwoord is er allang, 'k sluit m;n topic wel..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:31. |