![]() |
Kan iemand me helpen met deze stelling
the more u learn, the less u know :confused:
|
Hoe minder je weet, des te meer denk je zelf te weten. Hoe meer je weet, hoe meer zelfkennis je krijgt, hoe minder je dus denkt te weten.
Denk ik. |
Ben het er mee eens... Onderbouwen ook maar?
Wanneer je steeds meer leert, weet je dat er steeds meer te leren valt waardoor je dus weer weet dat je in principe steeds minder weet omdat er dus steeds weer meer te leren is :) |
hoe meer je leert, hoe meer je weet, hoe meer je vergeet, en hoe meer je vergeet hoe minder je weet, dus waarom zou je nog leren?
|
Citaat:
|
ik denk dat dat alleen maar lijkt idd (y)
|
Citaat:
|
eens.
wat je niet leert kan je niet vergeten (y) :cool: |
Wat is het verschil in definitie tussen weten en leren. Daar ligt het antwoord vanzelfsprekend verscholen. :)
|
Ok. En wat is de bedoeling hier verder van? :confused:
|
Citaat:
Had het daar iets mee te maken? |
Naarmate je meer en meer kennis opdoet, stapelen zich ook meer vragen op.
Iemand die erachter komt wat er bedoeld wordt met 'God', weet vanaf dát punt wat 'God' is, maar hij zal zich afvragen waarom 'God' de mensen heeft geschapen, óf 'God' de mensen überhaupt wel heeft geschapen, óf 'God' überhaupt wel bestaat, etc. Zo. Klaar. Het heeft helemaal niets met zelfkennis en vergeetachtigheid te maken :cool: [edit] Citaat:
|
Het lijkt me niet meer dan zo'n mooie uitspraak waar mensen waarde aan gaan hechten omdat het leuk klinkt, maar die verder geen nut heeft.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35. |