![]() |
verkracht of niet?
wat vinden jullie precies verkrachten aanraken als dat niet gewenst is of alleen als er geslachtsgemeenschap is geweest?
:confused: |
Mijn definities:
Sexuele opmerking als dat niet gewenst is: Sexuele intimidatie Aanraking als dat niet gewenst is: Ongewenste intimiteiten Zoenen en aanraking bij geslachtsdelen als dat niet gewenst is: Aanranding Dwingen tot orale, vaginale of anale sex: Verkrachting Maar voor de officiele definities hebben we even nare man of poesiefox nodig:) |
Sarah zegt het wel heel goed, ben het met d'r eens :)
|
Als jij vindt dat je met kracht gedwongen bent tot een handeling van seksuologische aard.
|
Oh, als je de wettelijke definitie wilt, die is makkelijk te geven.
Verkrachting is door geweld of een andere feitelijkheid, of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingen tot het ondergaan van handelingen die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam. In andere woorden, je moet dus gedwongen worden, waarbij geweld één van de mogelijkheden is. De wet zegt verder 'andere feitelijkheden' en ik denk dat je daaronder misbruik van omstandigheden moet verstaan waar je redelijkerwijs geen weerstand aan hoeft te bieden: denk aan het bedreigen van een gezinslid, het openbaar maken van extreem belastende informatie, het schaden van iemands reputatie, het misbruik maken van een hiërarchische machtspositie e.d. Persoonlijk sluit ik me bij de definitie van de wetgever aan. |
nee deze vraag is niet voor mij zelf maar voor een vriendin? (gelukkig) maar ik ben wel bang verkracht te worden door zo'n enge man
|
Citaat:
verkrachten is ongewenste sexuele handelingen aanraken waar de vrouw dat niet wenst heet aanranding (jah zo makkelijk rand je al iemand aan) |
Citaat:
|
verkrachten = geslachtgemeenschap zonder dat die jongen of meid dat niet wil.
aanranding = aanraken op ongewenste plaatsen, ook als de jongen of meid dat niet wil. simpel |
Citaat:
|
kan het ook een leraar of familiekid zijn? :confused:
|
Citaat:
|
wat moet je dan doen? aan je ouders vertellen?
|
Citaat:
|
jah hor dat mag ik ben 15 maar het is voor mij vriedin en die is 14 en verkracht door een leraar en ze heeft het er echt heel moeilijk mee en heeft het alleen tegen mij vertelt. en ik weet niet zo goed wat ik ermee moet doen ze heeft zoveel verdriet.
|
Aangifte doen bij de politie is misschien wel handig?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
jeuj
|
Citaat:
|
De aloude oplossing van een paar potige jongens en een honkbalknuppel...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
en als je nou een vinger in een meisje haar bips steekt;?
serieus bedoeld dit |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat ook dit weer zo'n onzin topic is.
|
Citaat:
Er is een tijdje terug ook een man veroordeeld voor verkrachting, omdat hij een andere man een tongzoen had gegeven. Je dringt dan het lichaam van iemand anders binnen. Maar de kans is klein dat je er voor veroordeeld wordt denk ik :) |
Citaat:
sluiten..dit onzin topic |
Citaat:
|
Vooral op grond van het vorige (gesloten) topic weet ik het niet hoor... daar zeg je dat je je leraar geil vindt?
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=478146 |
Citaat:
|
aanranden is alles wat niet gewenst is en verkrachten is seksuele gemeenschap.
|
Citaat:
|
Citaat:
ik bedoel natuurlijk zolang het ongewenst is..:) |
naja als iemand je alleen aanraakt is het meer aanranding he, pas als je geslachtsgemeenschap hebt dan is het verkrachting. dat kun je niet egt vinden, dat is gewoon zo.
|
en als iemand slaapt? en je voert tegen haar wil dingen uit ...?hoe heet het dan
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30. |