![]() |
[ECO] (kas)liquiditeit en solvabiliteit
Even een klein vraagje over deze twee begrippen, want die staan niet echt duidelijk in mijn boek:
kasliquiditeit = kasgeld/direct opeisbare tegoeden kasgeld is hierbij (volgens mij) tegoed bij centrale bank + kasgeld, maar wat zijn nou de direct opeisbare tegoeden? Alleen rekening courant krediet, of komt daar ook nog (een deel van) de spaartegoeden en de termijndeposito's bij? Solvabiliteit = Eigen vermogen/ Vreemd vermogen of Eigen vermogen/ Totaal vermogen?? Iemand die mij uitsluitsel kan geven? |
Hmm solvabiliteit weet ik, heb ik bij m&o gehad: beide formules zijn goed :)
Over kasgeld ed weet ik niet zoveel... |
Het is te hopen dat dit alleen bij eco2 hoort, anders moet ik nog eens hard gaan leren
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Niet dat ik het als een belediging opvat ofzo hoor, daar niet van |
Citaat:
Maar ik denk dat het algemeen bedoeld was. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hey,
Liquiditeits% = Kas + een eventueel Tegoed van DNB/cb ------------------------------------------------------ Direct opeisbare tegoeden Direct opeisbare tegoeden = rekeningcourant tegoed = crediteuren in rekening courant te goed. Direct opeisbare tegoeden = dus DIRECT opeisbaar. Termijn deposito's etcc zijn NIET DIRECT opeisbaar. Staat ook een vraag over in 1 van de examens, weet allen niet welke :rolleyes: .. iig een opgave 3. Dus even zoeken en oefenen (y) |
dat sovalibiteits shit. krijg je waarschijnlijk niet...
ik heb zo n examencurcus gedaan voor economie ! iig liquiditeitspercentage= kas + tegoed DNB/ rekening courant :) |
Ik doe eco1,2, maar volgens mij horen deze begrippen meer bij M&O.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08. |