![]() |
doemaardichtmaar
Mensen!
er is vast al een een topic over geweest, maar het enige wat ik wil weten --> wie gaat er morgen en naar welke workshop? Ik kom ook :cool: ! |
Okay. hmz.
Doemaardichtmaar is een jaarlijkse dichtwedstrijd voor mensen van 12 tm 18 jaar. Er zijn elk jaar 100 winnaars, waarvan 10 met extra prijzen en 90 gewone. Al die honderd komen in de doemaardichtmaar bundel en mogen gratis naar het festival (dat dus morgen is). Voor het festival zijn workshops waaraan je mee kan doen. Er waren dit jaar 5500 inzendingen dus had ik 1,8% kans om in de bundel te komen, en het is me gelukt. (big pimpin' enzo) de site die er bijhoort is deze . Ik ga naar de workshop 'geef je gedicht vorm'. |
---> Dansen op Papier
|
Citaat:
|
Feli Zop, zie ik je morgen ;) maar niet in een workshop.
Ik moet me voorbereiden op mijn voordracht 's avonds :D ... *bij beste 10 zit* Kom je nog kijken 's avonds Zopje? En logeer je ook in de jeugdherberg? Ow hoe ongepast.... ik kom gewoon dit subforum binnenvallen zonder me voor te stellen. Hallo, ik ben Anne (nog één ja) en ik neus sinds eergister een beetje rond hier. En ik heb wat met gedichten, dus ben ik hier terecht gekomen. Vanzelfsprekend niet? :p |
ja, gezellig :)
ik zit helaas niet bij de beste tien, maar goed t zijn ook best oude gedichten. Gefeliciteerd ook jij! Ik hoor je nog wel voordragen enzo. tot straks. |
Dus jullie komen ook vanavond naar Groningen?
Zal er ook zijn:) (jeuj gratiz kaartjes, want mijn vader eheft er aan meegewerkt en bla:pwoei) |
laten jullie weten hoe het geweest is? Ik kon niet komen omdat mijn reservering niet aangekomen was :(
En willen jullie je eigen gedicht er ook bij zetten? Ik ben wel benieuwd :) Dit is mijn gedicht dat in de bundel komt: IJskoud Op de kille vlakten van mijn geheugen In de koudste hoek van mijn gevoel Tussen waarheid en een leugen Zit je stil en zonder doel Al het leven is vergeten Al jouw vuur is nu gedoofd Je bent verbitterd en verbeten Niets meer waar je in gelooft De stilte daar is oorverdovend De kilte gaat tot op het bot De voorspellingen niet veelbelovend Bevroren blijven lijkt je lot Afstandelijk kijk je in m'n ogen De kou trekt voelbaar door me heen Een redding niet in mijn vermogen Dus laat ik je toch maar weer alleen Ik laat je zitten op die vlakte Laat je stikken in de kou Vlucht nu voor mijn eigen zwakte Vlucht voor wanhoop vlucht voor jou © Sanne |
Ik heb in 2001 meegedaan in in de bundel gestaan! (beste 100, niet beste 10)
Ik ben naar de workshop geweest waar je met druktechnieken je gedicht ging vormgeven. Wel leuk hoor, maar er komen maar heel weinig naar de workshops, das wel jammer. |
ik deed ook met drukinkt.
Ik heb anne nog gezien maar kon haar later niet vinden om te feliciteren. Trouwes, anne, jij verdiende die extra prijs, jij was veel beter :-). Maar serieus, die twee jongens en ook vooral die extra prijswinnaar had in zijn gedicht heel erg *ik ken moeilijke woorden en die ga ik dan ook gebruiken*, en jij niet. mijn gedicht --> we leggen ons neer, in een wit bed van wolken terwijl de zon, gouden randjes aan onze lichamen maakt. zó zacht en zó puur een zevende hemel, terwijl onschuld wegstroomt in de regen. een zomerse bui een herfststorm, zo wild. is bestwel oud, en ik vind em niet meer zo goed, maar toch, hij staat er in. |
Citaat:
Ik het al een x eerder gezegd, maar ik vind je gedicht Erg goed!. Die opbouw, het ritme, de verwoording, echt (y) |
het lijkt me vreselijk om je gedichten te moeten voordragen
|
idd. das wel het voordeel van niet winnen. ik ben een keer gedwongen om in de kerk een gedicht voor te dragen, ik haat dat! Tekeningen, toneelspelen, ik durf veel te laten zien, maar mn gedichten... das als naakt over straat lopen, als voor de man met het zout je wonden te laten zien.
|
het lijkt me echt vreselijk
mijn gedichten lenen zich ook niet bijzonder goed voor dat doel moet ik zeggen |
Mijn gedichten ook niet, het was doodeng en het kwam waarschijnlijk anders over dan het gevoel toen ik hem schreef.
De nacht valt En wij, wij staan Eronder, erin Tillen en vangen De blauwe lucht Die zwaar de zon Over de rand drukt Met mijn armen om Jouw melkweg heen Je haren zacht mijn Nevelen rakend Eren we het donker Met al wat goed is, en Veel te sterfelijk Tot we met een oerknal Universa herscheppen, En het oostelijk oranje De horizon ontklimt. En die jongens, ach... ik vond Paul niet speciaal goed (extra winnaar), maar Alexander weer wel. Met de winnares van 12 t/m 15 was ik het wel eens, Emma had een prachtig gedicht (y) |
een gedicht op papier en een gedicht voorgedragen zijn altijd twee hele verschillende maar ik vind dat jouw gedicht (Terrae) zowel op papier als tijdens de presentatie heel goed tot zijn recht komt (kwam).
Ik vond trouwens ook de manier van presenteren bij dmdm leuker en beter dan vorig jaar. Het was in ieder geval minder spannend voor de mensen die het moesten doen had ik het gevoel. |
Dankjewel :)
Ik weet niet hoe het vorig jaar was, maar ik denk dat het toen meer gewoon voordragen was? Inderdaad, als je al een tijdje op het podium bent, en er met zijn allen staat dan is het makkelijker om te doen dan wanneer je in je eentje het podium wordt opgedrukt en je meteen jezelf in plaats van een soort 'rol' moet spelen. Al moet ik zeggen dat ik het moeilijk had. Maar ja, wie niet :) . |
Ik vond het jammer dat ik er niet bij was... toch wel, nu ik dit allemaal lees. Vond het vorig jaar ook wel gaaf namelijk, maja, dit jaar beetje weinig tijd. Ik sta erin met dit gedicht:
Slaap zacht Je kijkt me aan terwijl er nergens licht meer is (behalve in mijn hart) geeft me je laatste woorden zacht je lacht en zegt Slaap lekker je dooft het vuur (laat het weer oplaaien) en verdwijnt dan in de nacht Volgend jaar maybe wel weer van de partij, who knows :) Kan ik hajo ook een keer zien :p Fannie |
jep ik heb hem gevonden (in de bundel) :)
|
Citaat:
|
'hoe de zon het ijs ontdooide...' :).... wauw... er zaten slechtere tussen de winnaars (ik snap die jury ook niet zo).
ik sta op blz. 85. |
dat gedicht van Emma Anbeek is absoluut prachtig...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:29. |