![]() |
Customs
Vraagje
op diverse fora zie je dat mensen customs hebben, iets wat bijdraagt aan iemands naam of kort iets zegt over iemand, humoristisch dan wel serieus. Wat is een custom: voorbeeldje; 86dagreed -m pleurezrukker pleurezrukker is hier dan de custom, die staat dan onder de naam zeg maar. Kan dat bij dit forum, lijkt me wel zo cool |
ja, lijkt me wel cool
|
huhu :) op andere forums zie je dat wel eens. :) Ik ben er geen voorstander van, maar wie ben ik. In het verleden is dat altijd beantwoord met een "neen", maar wie weet ;)
Nu krijgen wij "gezeik" over slechte signatures, en avatars. én dan creeër je gewoon nog een extra punt waar mensen stomme dingen kunnen gaan zetten, waar wij dan weer op mogen gaan treden. blablabla :) |
Subtitel bedoel je, yep. :)
Wel leuk, maar er staat al b.v. 20M - Lid onder, om daaronder nog een regel te zetten? |
Citaat:
|
Citaat:
Ipv een avatar 3 regeltjes is ook zo.. (n) lijkt me. Kan een subtitel niet ipv je status dan? (lid, fb etc) |
Citaat:
Maar dan heb je ook het volgende probleem; heeft een subtitle zoveel meer toegevoegde waarde dan een sig? :) |
Citaat:
Stel dat je op bijv L&G een antwoord geeft aan iemand, dan is het soms wel handig als je weet hoe oud diegene is ed. Mwoah, op zich zou het ook wel in je sig kunnen idd. Voor mij hoeft het ook niet echt. :) |
Nou, het lijkt mij toch niet echt een leuk idee. Ik vind een avator toch echt veel leuker dan een subtitle. En het is toch wel belangrijk om te zien wie er nou de forumbazen van het forum zijn. Vind ik. Maar ja, wie ben ik?
|
Citaat:
Nee maar ff serieus, misschien kunnen leeftijd. geslacht en status toch nog gewoon blijven bestaan, maar dan ergens anders. Die drie regeltjes is zo erg toch ook niet, of wel? :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind eigenlijk dat niks weg hoeft. Alles wat er nu is, is zinvol. En een custom zou leuk zijn.. Maar dan alleen extra, en niet ter vervanging van.
dreen, die even haar mening komt vertellen :) |
Ik kan me geen s.com voorstellen zonder de 21V - Forumbaas eronder.
Die leeftijd en geslacht vind ik juist heel leuk om te zien, en zonder dat zou ik s.com een stuk minder leuk vinden, gek genoeg. Subtitel kan ook leuk zijn, een compromis zou kunnen zijn: 1) Lid/Forumbaas weghalen en daar de subtitel plaatsen (max 10 tekens ofzo). En dan de username van forumbazen/beheerders een kleurtje geven zoals Rood, zoals op veel fora gebeurt. 2) De subtitel onder de nickname zetten, en de 21-V - Forumbaas informatie ergens anders te plaatsen, bijvoorbeeld in de titel van een message: gepost op 16-05-2003 @ 22:05 wordt dan b.v.: Gepost door Enlightenment (Forumbaas) op 16-05-2003 @ 22:05 | 21-V Zoiets. |
de FB's idd gewoon een andere kleur geven, net als de FB+jes, beheerders en medewerkers, iedereen z'n eigen kleurtje.
Leeftijd en geslacht hoeven voor mij ook niet weg. Zijn juist handig. En van de Avatar's moeten ze helemaal afblijven, die zijn leuk, en ook nog is heel handig als je snel iemand z'n bericht op wilt zoeken op een pagina. Eigenlijk vind ik dat een extra regel eronder best makkelijk kan, er is ruimte zat. |
Het probleem met de custom titles is dat, tenzij ze voor iedereen beschikbaar zijn, ze door een beheerder goedgekeurd moeten worden. En met het aantal leden dat forum.scholieren.com heeft is dat ontzettend veel werk. Bovendien voegt het weinig toe dat een avater of sig niet toe kunnen voegen.
Op andere fora worden die titles soms toegekend als een soort van beloning, bijvoorbeeld iemand die een FAQ maakt of een forum woordenboek wordt met een dergelijke titel beloont. Dat zou nog wel een leuk idee kunnen zijn. Zo worden leden ook gestimuleerd om iets positiefs aan het forum toe te voegen. Leeftijd en geslacht moeten wat mij betreft gewoon blijven; het zegt gewoon iets over de persoon die post en het is vaak nuttig voor anderen als die tips willen geven. FB's en FB+jes een andere kleur geven is natuurlijk wel mogelijk, maar waarom? Zij posten ook niet altijd als FB, maar ook vaak gewoon zoals zij als lid zouden doen. Op dat moment zijn hun posts ook niet belangrijker of nuttiger dan die van anderen en dan leidt het alleen maar van het onderwerp af. En iedereen weet toch wel ongeveer wie de FB's zijn! Mwjah... :) |
Citaat:
|
Of je maakt van de Custom dat wat de Signature vroeger was:
Pas bij 400+ posts mogelijk. |
Dat is nogal geflopt vind ik zelf. Die 400 posts zijn op Onzin binnen een uurtje of 2 a 3 te halen. Dat stelt dus niet zoveel voor. :)
|
Citaat:
voor de rest vind ik die subtitle erg onzinnig ik denk dat we meer dan genoeg mogelijkheden hebben om ons te uiten via Sig en avatar |
waarom zou er forumbaas onder moeten staan? bovenaan het forum staat ook al : forumbazen van dat forum, dat slaat dus nergens op.
Daarnaast, ik weet niet die leeftijd vind ik niet echt handig, dan kijk je maar in het fotoboek denk ik. Een subtitle geeft veel meer coolheid aan het forum dek ik door iemand die zich kenmerkt met iets. |
Citaat:
Dat je kunt zien wat voor level iemand is (bezoeker, lid, forumbaas, forumbaas+, beheerder) is denk ik erg handig voor de herkenbaarheid. Als een Forumbaas een waarschuwing geeft in een topic (b.v. om on-topic te posten), is het IMO vereist om te kunnen kontroleren of diegene ook echt een forumbaas(+) is. Citaat:
|
Het probleem gecontroleerde subtitles kan ook opgelost worden door gewoon een paar standaard dingen neer te zetten. En dat de forumbazen hun eigen speciale status houden.
- Idioot Lid - Halve Zool - Onzinner - Muziek-er - A&N-er - de rest van de fora - of gewoon: Forummer - ... en verzin zo maar een heleboel dingen. Zo geef je hun hun zin en controleer je alles ook een beetje. Maar persoonlijk ben ik er niet zo voor. Wat wel leuk is, is leden een status geven naar post aantal / post dichtheid. Bijvoorbeeld Nieuweling ofzo, en dan Spammert, Forumverslaafde... enzo. (en ook forumverslaafde fb) Naja, dat dus. Krummeltje |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Über-forummer. :P Ja, dat laatste was iets waar ik zelf ook nog niks op verzonnen had. |
Citaat:
|
Wie gaat die dingen dan lezen? Het staat misschien leuk maar ik zou er dus nooit naar omkijken en met mij vele andere denk ik.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het wel geinig, doen!
en dat het teveel info is is overdreven. gewoon zo'n woordje erbij, wat maakt het uit. Ik lees ook niet bij iedereen de leeftijd en geslacht, alleen als het me interesseert. Bij andere fora hebben ze veel meer info. |
Citaat:
Nickname, leeftijd, status (vaak met sterren), custom, locatie, lid sinds, etc. |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Nah, lijkt me niet nuttig ofzo..
|
Nee...medewerker naast je naam is wel nuttig zeker.
Wat hebben wij eraan om dat te weten. dan weet ik nog liever dat iemand schapentrekker is. |
Citaat:
En het is gewoon een opvrolijking van het forum imho |
Dat is juist irritant vind ik. daar erger ik me juist aan op andere fora. Dan word het zo vol.
|
Citaat:
|
iemand is al eens Erelid geweest..
t is missch wel leuk :) maar dan ind alleen standaard aangegeven dingen als Onzinner, A&N-er ofzo.. niet dat iemand het helemaal zelf mag uitmaken. |
trouwens, als dat aanstaat gaat iedereen gelijk superstoer *kuch kuch* "forumbaas" "forumbaas +" ofzo instellen. Dat is ook niet handig
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Avaters moeten zeker blijven, het vrolijkt de boel wel op. ik ben wel tegen die opdringerige titels van schijnmeerwaarde, we hebben al een sig. Titels geven status aan en ik hoop dat er maar één status is en blijft voor de gewone forummer, namelijk die van Lid. Natuurlijk is het wel handig als de buitengewone forummers hun extra bevoegdheden kunnen aantonen met Forumbaas en dergelijke. |
Citaat:
Voor de rest ben ik het wel met je eens. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:29. |