Mss Maddocks |
18-05-2003 10:07 |
ik weet niet of ik nog verder wil
Hoi allemaal, mijn probleem :
Ik heb nu ruim 9 maanden een vriend. We hebben het heel leuk samen en er zijn eigenlijk nooit problemen. Nu kwam mijn vriend alleen gister met het volgende verhaal aanzetten :
Hij merkte dat hoelanger we met elkaar hebben hoe closer we eigenlijk worden en hoe meer waarde we aan elkaar gaan hechten. Dit is natuurlijk logisch. Maar hij vond het beangstigend. Ook omdat de band tussen mij en zijn ouders en mij en zijn vrienden steeds sterker wordt. Nu is hij bang dat mocht hij op een dag besluiten dat hij het niet meer leuk vind met me dat er eigenlijk al geen weg terug meer is. Dat hij het naar zijn omgeving en naar mij toe niet meer kan maken om het uit te maken. Naar mij toe ook niet omdat hij weet dat hij me dan heel veel verdriet gaat doen. Nouja opzich een logisch verhaal toch ? WE zijn nog jong, en ook al waren we 40 en al lang getrouwd, de mogelijkheid dat het op een dag over is, is er altijd. Ik heb dus ook gezegt dat ik hem helemaal begreep, en dat ik best kon snappen dat hij er een beetje bang voor was. Maar mijn vraag was natuurlijk wat hij nu verder wilde... hoe hij het vervolg verder zag. Nou, hij was helemaal niet van plan om het uit te maken het enige wat hij wilde was dat ik probeerde niet teveel waarde aan hem te gaan hechten. Dit wil hij omdat hij dan hoopt de schade zoveel mogelijk te beperken mocht hij op een dag besluiten om het uit te maken.
Nu mijn vragen : ten eerste vraag ik me af hoe ik een relatie met iemand kan hebben zonder teveel waarde aan hem te gaan hechten. En mijn tweede vraag : heeft het eigenlijk nog wel zin om verder te gaan, want ik heb zo'n gevoel dat ik nu ga zitten wachten op het moment dat hij het uitmaakt wan top mij komt het over alsof hij al besloten heeft dat het uit gaat tussen ons alleen nu nog ff niet, pas als het hem uitkomt.
Sorry voor het lange verhaal, ik hoop dat het duidelijk is en anders vragen jullie het maar!
Knuffel Miss Maddock
|