Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   ik word op school gepest door het snijden (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=480604)

Iced_earty-girl 18-05-2003 12:26

ik word op school gepest door het snijden

hoi allemaal

maar nu heeft hij tegen de hele school gezegt dat ik me zelf snij. ik word nou heel erg gepest. de hele school is tegen me! ik ben al naar me mentor gegaan en die zou er iets tegen doen maar ik voel me heel shit want ik krijg berichtjes met daarin ga je zelf snij paardesmoel! zulke dingen staan er in. help me please hoe kan ik dit rot gevoel weg krijgen :(

toevoeging door Dusjcrib: Mensen, ga alsjeblieft in op de vraag hoe ze met het pesten om kan gaan, en dus niet op het snijden. Reacties die hier wel op ingaan worden verwijderd, bij het herplaatsen van een reactie volgt een waarschuwing. (Het stukje begint een beetje raar omdat ik een stukje heb weggehaald, maar het punt blijft duidelijk)

Iced_earty-girl 18-05-2003 12:28

ik denk dat de beste manier is zelfmoord te plegen! want ik haat tog al me leven

Dusjcrib 18-05-2003 12:37

Meis,

allereerst zijn topics over automutilatie niet toegestaan op Psychologie, jij hebt het echter over het pesten en wat je daartegen kunt doen. Ik ga je bericht echter wel een beetje aanpassen om de aandacht meer op het pesten dan het snijden te richten.

Mijn advies is, zoek professionele hulp. Zelfmoord plegen is natuurlijk niet de goede oplossing, en ik denk dat jij dit zelf ook best weet.

Nona 18-05-2003 12:37

Zelfmoord- en automulatietopics zijn niet toegestaan, maar ik neem aan dat je dit topic opent vawege het pesten.

Dat is natuurlijk heel vervelend, maar zelfmoord daarom plegen heeft weinig zin. Ik heb iemand gekend die zelfmoord heeft gepleegd, en daar was niemand gelukkig mee.

Het beste wat je denk ik kunt doen is om eens met iemand te gaan praten die er verstand van heeft. Heb je op school een vertrouwenspersoon? Zo ja, ga daar dan eens mee praten; die heeft er meestal veel verstand van en weet hoe je jezelf het beste kunt helpen en verdedigen tegen je klasgenoten. Als er geen vertrouwenspersoon is, ga er dan eens met je mentor over praten.
Om met iemand te gaan praten heb je veel lef nodig, want je stelt jezelf natuurlijk helemaal open. Raap die moed bij elkaar, want zo kan je niet langer doorgaan.

Probeer daarnaast ook de tijd voor jezelf te nemen. Als je je rot voelt, uit dit dan niet door middel van automulatie. Praat er ook over met je klasgenoten, dan kunnen die misschien wat meer begrip voor je opbrengen. Dat zou ik in de eerste plaats niet met de hele klas doen, maar met een klein groepje mensen die je wat meer vertrouwt.

*dikke knuf*
Cheer up girl, life can be fun!
Nona

Fantôme 18-05-2003 12:38

ik wil heel ff snel reageren voordat hij waarschijnlijk wordt dichgegooid. het hoofdonderwerp is hier am, en dat is verboden.
maar 1 vraagje, sneed jij jezelf in je been, waar ze bij waren??
dat kan ik me niet echt voorstellen en misschien heb ik het verkeerd opgevat, maar dat zou ik nooit doen.

ik vind het heel rot voor je dat je erom gepest word.
volgens mij is het onbegrip van de mensen die je pesten.
er rust toch wel een taboe op het onderwerp.
want, waarom zou je jezelf pijn doen zal men zeggen.

één ding... stoppen is niet gemakkelijk.
voor mij niet tenminste!
ik hoop dat het je lukt.
je moet geen zelfmoord plegen!
er komt weer een tijd dat het goed gaat.
zo is het bij mij ook gegaan.
een ontzettend rotjaar gehad in de tweede, maar nu niet meer.
nu gaat alles goed... ik dacht ook aan zelfmoord, maar ben nu blij dat ik het niet gedaan heb!!

ik weet niet echt wat je aan het pesten kan doen, maar pleeg geen zelfmoord. laat jezelf ook niet kennen en et dsnoods ff een grote bek op!

kus! wendy

hellion 18-05-2003 12:38

Citaat:

Iced_earty-girl schreef op 18-05-2003 @ 13:28:
ik denk dat de beste manier is zelfmoord te plegen! want ik haat tog al me leven
zelfmoord is nooit de oplossing...en de mensen die je erom pesten, probeer daar gewoon zo min mogelijk aandacht aan te besteden. Die mensen weten niet waarom mensen snijden e.d... Probeer gewoon positiever over dingen te denken, hou bijv. de leuke dingen die je doet bij en elke keer al gaat het dan minder kijk daar dan naar, misschien helpt het, ik kan je alleen heel veel sterkte verder wensen...

BELLEKE 18-05-2003 14:02

ik heb momenteel geen goede raad voor je meid, t spijt me.. jij bent hier niet degene die hier iets goed moet maken of moet doen opdat t in orde zou komen maar hun gedrag is gewoon achterlijk... misschien post ik hier later nog wel eens iets

sterkte

BELLEKE 18-05-2003 14:05

doe trouwens echt geen domme dingen als zelfmoordpogingen want ik weet dat t bij mij enkel was 'niet om er niet meer te willen zijn' maar wel om te laten blijken aan mensen om me heen 'dichte omgeving'... 'ik wil er op deze manier niet meer zijn'.. ik kan me inbeelden dat je wel een goeie vriend of vriendin hebt die hier wel respect kan voor opbrengen, trek dit niet in het minimale maar weet dat je aan haar/hem al veel kan hebben en dat t je best wel moet lukken je proberen te bewijzen ten opzichte van die hele groep anderen.

x

krista1988 18-05-2003 14:16

hey,

je zou met je ouders kunnen praten(als die het nog niet weten)
anders als je een goede vriendin hebt.
ik denk persoonlijk dat je hulp moet zoeken want je zelf snijden is niet erg gezond. je moet ook eerst uitzoeken waarom je jezelf snijd. dan kun je daar misschien wat aan doen. en veel praten helpt vaak wel.

groetjes krista

Anouk4life 18-05-2003 16:34

Hey, ik weet hoe het voelt. Ik heb hetzelfde in de klas, als ik iets zeg zeggen ze van ja ga jij nou maar lekker in je poten snijden. Het beste werkt denk ik toch om niet te reageren en net te doen of t je niks doet. maar t doet wel aardig zeer dat soort opmerkingen.
Maar mail me maar als je wil praten
anouk4life@hotmail.com

humming bird 19-05-2003 09:03

mijn advies...ik probeer niet in te gaan op het snijden maar moet het even kwijt....

zoek professionele hulp voor je problemen. Probeer het snijden voor jezelf te houden, trek inieder geval kleding aan waardoor het niet opvalt. Je moet echt hulp gaan zoeken, alleen kom je er niet uit.

Probeer -hoe moeilijk dat ook is- het pesten zo veel mogelijk te negeren. Ga niet in op opmerkingen of sms-jes. Neem desnoods een ander nummer!

Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen op deze manier!
Veel sterkte de komende tijd.

Triloxigen 19-05-2003 09:11

Citaat:

Iced_earty-girl schreef op 18-05-2003 @ 13:28:
Klopt
Dat gedreig altijd "Ik ga zelfmoord plegen" maar uiteiondelijk durven ze het toch niet..

Marcade 19-05-2003 09:50

Kunnen de forumbazen niet iets verzinnen waar mensen met AM en snij en zelfmoordproblemen heen kunnen hier op het forum.

Ik heb er al eerder over gezeurd, een ander forum waar ze terecht kunnen.

Want iedereen zegt wel van 'ja dit is AM en dat mag eigenlijk niet' maar iedereen heeft *toch* wel een extra toevoeging en wil *toch* nog wat kwijt aan de topic ownster.

Maak het dan 'legaal' dat op een of andere manier mensen met AM wel degelijk het ergens kwijt kan en dat er wel degelijk gewoon op gereageerd kan worden.

Alleen dan niet hier op psychologie. :p

-Marcade, de eeuwige zeurkous

Leonoor 19-05-2003 11:03

Citaat:

Marcade schreef op 19-05-2003 @ 10:50:
Kunnen de forumbazen niet iets verzinnen waar mensen met AM en snij en zelfmoordproblemen heen kunnen hier op het forum.

Want iedereen zegt wel van 'ja dit is AM en dat mag eigenlijk niet' maar iedereen heeft *toch* wel een extra toevoeging en wil *toch* nog wat kwijt aan de topic ownster.

Maak het dan 'legaal' dat op een of andere manier mensen met AM wel degelijk het ergens kwijt kan en dat er wel degelijk gewoon op gereageerd kan worden.

We hebben het hier al zo vaak over gehad en we weten geen andere oplossing. Verder kun je voor klachten over het beleid ed terecht op beleidszaken of bij de forumbazen, NIET op het forum zelf. Dat is nou inmiddels toch wel duidelijk?

Voor iedereen: kappen met reageren op am, anders sluit ik de topic.

P.S. Dat forum komt er niet, dan kunnen we het net zo goed gewoon op psych toestaan...lmd.

Marcade 19-05-2003 11:14

Citaat:

Leonoor schreef op 19-05-2003 @ 12:03:
We hebben het hier al zo vaak over gehad en we weten geen andere oplossing. Verder kun je voor klachten over het beleid ed terecht op beleidszaken of bij de forumbazen, NIET op het forum zelf. Dat is nou inmiddels toch wel duidelijk?
Nou ja, ik moet het af en toe gewoon proberen; want je zegt het zelf ook al: "Voor iedereen: kappen met reageren op am, anders sluit ik de topic." :p

Het was niet als kritiek bedoelt hoor.

Triloxigen 19-05-2003 13:12

Citaat:

Marcade schreef op 19-05-2003 @ 10:50:

Ik vind het wel een goed plan om een zelfmoord forum te openen :)

Nona 19-05-2003 14:01

Citaat:

McLaren schreef op 19-05-2003 @ 14:12:
Ik vind het wel een goed plan om een zelfmoord forum te openen :)
Om wat te doen? Een voor een aankondigen dat we allemaal massaal zelfmoord gaan plegen? T zou me te veel op een sekte lijken. Doe maar niet, het heeft toch geen enkel nut.

Ipv helemaal offtopic te gaan zouden we misschien beter even goede raad en wat steun aan Iced_earty-girl kunnen geven...

loetje 20-05-2003 18:30

hey meis,

dit lijkt me echt zwaar kl*te voor je!!!!

ik denk dat het het beste is om er met de vertrouwenspersoon van je school over te praten...om samen tot een oplossing te komen....

en wat heeft je mentor voor je gedaan???

tja ik weet eigenlijk verder ook geen tips voor je maar zelfmoord lost niks op!!! echt niet... je kan er mensen echt heel veel pijn mee doen..dit hebbik zelf meegemaakt van dichtbij en ik weet zeker dat jij dit niemand wil aandoen!!

maar heel veel sterkte he!!!
liefs loetje

kleinedraak 20-05-2003 19:44

Ik heb juist(gelukkig) het omgekeerde. ik heb een spreekbeurt erover gehoude zie: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=246242
Ik kreeg dus toen alleen maar positieve reacties; ze keken me wel zo aan van jij. waarom. Ik weet dat mensen vaak zeggen; trek je er nix van aan. Maar toch hoor je alles wat ze zeggen enzo
Praat er idd met iemand ver van school. Desnoods gewoon een lieve/aardige lerares/leraar. iig iemand die je vertrouwd. Ik hoop dat het dan wat beter gaat. Ik kan je gevoel begrijpen en sta dus voor je klaar op cestzoe@hotmail.com om te msnén en om te mailen op cestzoe@dolfijn.nl
Sterkte meis!!!!!!*kuzz* esther

Evil creature 23-05-2003 18:19

Erg kinderachtig dat ze je er mee pesten. Is er echt niemand op je hele school die je helpt?

Je mentor zegt dat ie je wel zal helpen. Als ik het goed begrijp heeft ie dat nog niet gedaan he? Ik persoonlijk vind echt dat hij verplicht is, en niet alleen als mentor maar ook gewoon als persoon, om je ermee te helpen.

Ik kan me echt kwaad zo kwaad maken over mensen die pesten. Hebben ze nou echt geen idee hoe erg het voor iemand is!!????
Het zijn gewoon een stelletje mietjes die niets durfen te doen, uit angst voor hun eigen vrienden!!!

Ik zou zo graag willen dat ik je kon helpen. Ik denk dat je iig het beste van je school kunt gaan. :( Is natuurlijk wel erg vervelend, maar als je dag in dag uit gepest wordt is het de beste optie. Je denkt al aan zelfmoord zoals ik lees.

Geloof me, dat is niet wat je werkelijk wil. Alleen het lijkt voor jou misschien de enige uitweg maar er zijn ook andere uitwegen, en deze moet je proberen te vinden. Ik zou iig maar je leven herordenen. Geef jezelf meer zin in het leven, door bijvoorbeeld in het weekend te gaan sporten. Draag kleding waarbij je de snedes in je armen niet ziet.

Ga naar een nieuwe school, waar de mensen je niet kennen. Vertel aan niemand, maar dan ook niemand op je nieuwe school dat je snijdt. Zelfs niet de mensen die je 100% vertrouwt.

Echt, je moet opnieuw beginnen met je leven, dat is een veel betere uitweg dan zelfmoord. Geloof in jezelf, wees trots op jezelf.

Ik wens je erg veel succes.

Evil creature 23-05-2003 18:31

Dusjcrib, ik heb hierboven een reactie over het pesten. Eigenlijk wil ik ook graag even een hele kleine tip kwijt over het snijden. Verwijder hem alsjeblieft niet, het meisje heeft een probleem waar ze mee geholpen moet worden.

[Anneee: ik ben niet Dusjcrib, maar ik heb het toch verwijderd, omdat het toch niet zo'n goede tip is (net als het snijden natuurlijk). Als je het haar toch wilt vertellen, doe het dan alsjeblieft op een andere manier!]

Rabbi Daniel 23-05-2003 19:45

Hier staat misschien nog iets interessants voor je.
Deze is alleen wel dicht.
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=390066

Deze heb je misschien meer aan, is wel open:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=337052

krista1988 23-05-2003 21:06

als ze je er weer mee pesten moet je eens vragen hoe oud ze zijn..

LM 24-05-2003 18:42

Mensen kunnen daar heel moeilijk mee omgaan.
Ze zijn nog jong en weten niet precies hoe mensen in de knoop kunnen zitten binnen in. En wat ze aanrichten bij iemand die al een deuk heeft.
(als je op een heel blikje gaat staan zakt hij niet in, maar als er een deuk in zit zakt hij in als boter)
mensen denken pas later dat ze fout zaten.

Rugbuksnuffer 24-05-2003 22:51

Zou het een idee kunnen zijn om de mensen die jou pesten uit te leggen waarom je het doet.
Wellicht in de vorm van een spreekbeurt.
Veel mensen weten niet waarom je jezelf op deze manier pijn doet.
Vaak verandert hun mening als ze weten waarvan dit een uiting is.
Verder kan ik je alleen maar aanraden zo snel mogelijk hulp te zoeken en te werken aan je werkelijke probleem want het snijden is volgens mij niet de kern van je probleem maar meer het gevolg hiervan.
Zoek dus hulp voordat je jezelf zo erg beschadigd hebt dat je er later nog de problemen van ondervindt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19.