Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Full Metal Jacket (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=480664)

cin-D 18-05-2003 13:18

Full Metal Jacket

Hoi, is er iemand die de film Full metal Jacket heeft gezien?

Het zit namelijk zo ik moet een aantal vragen over die film beantwoorden voor school en nu hebben ze die film in de videotheek alleen op dvd, en ik heb dus geen dvdspeler :mad:
Ik hoop dat er mensen zijn die antwoord weten op deze vragen het liefst zo uitgebreid mogelijk ik moet er namelijk anderhalf a4tje mee vol zien te krijgen.

1 Op welke manier is de hoofdpersoon in deze oorlog verwikkeld?
2 Hoe denken ze over de oorlog?
3 Welk beeld geeft de film over de Amerikanen en over de Vietcong?

Thx alvast

Daangerous 18-05-2003 13:22

Citaat:

cin-D schreef op 18-05-2003 @ 14:18:

Het zit namelijk zo ik moet een aantal vragen over die film beantwoorden voor school en nu hebben ze die film in de videotheek alleen op dvd, en ik heb dus geen dvdspeler :mad:
Ik hoop dat er mensen zijn die antwoord weten op deze vragen het liefst zo uitgebreid mogelijk ik moet er namelijk anderhalf a4tje mee vol zien te krijgen.

Thx alvast

kan ik hier ff mooi jou huiswerk gaan zitten maken... gast, die film moet je sowiezo zien, ongeacht of je het voor school moet doen, das een klassieker.

Morridin 18-05-2003 13:48

Zoek een review of een samenvatting, want op zulke achterlijk vragen geef ik geen antwoord.
Echt waar, je kijkt zeker weinig films? Want als je die film nooit gezien hebt mist er iets aan je cv

empyrian 18-05-2003 13:55

zeg G-SUS GIRL, ben je dom of heb je de film gewoon niet gezien? je stelt 3 vragen die je al na 10 minuten kijken kan beantwoorden.

cin-D 18-05-2003 14:02

Citaat:

Morridin schreef op 18-05-2003 @ 14:48:
Zoek een review of een samenvatting, want op zulke achterlijk vragen geef ik geen antwoord.
Echt waar, je kijkt zeker weinig films? Want als je die film nooit gezien hebt mist er iets aan je cv

Ja uit een review of een samenvatting kan ik dat nogal lekker opmaken :rolleyes:
En waaruit trek jij de conclussie dat ik weinig films kijk? Alleen omdat ik die ene film niet gezien heb? :confused:

cin-D 18-05-2003 14:03

Citaat:

empyrian schreef op 18-05-2003 @ 14:55:
zeg G-SUS GIRL, ben je dom of heb je de film gewoon niet gezien? je stelt 3 vragen die je al na 10 minuten kijken kan beantwoorden.
Zoals je had kunnen lezen NEE ik heb die film niet gezien

cin-D 19-05-2003 17:20

Pfff F U C K J U L L I E

Die mensen zitten hier de hele dag te nietsnutten achter hun pctje en vinden het dan teveel gevraagd om 3 kleine klote vraagjes te beantwoorden

THANKS HOOR

The Crash Bash 19-05-2003 17:24

Citaat:

cin-D schreef op 19-05-2003 @ 18:20:
Pfff F U C K J U L L I E

Die mensen zitten hier de hele dag te nietsnutten achter hun pctje en vinden het dan teveel gevraagd om 3 kleine klote vraagjes te beantwoorden

THANKS HOOR

Zeg he kijk die film dan zelf he moeten wij jou huiswerk maken??? :mad:

Morridin 19-05-2003 17:45

Citaat:

cin-D schreef op 18-05-2003 @ 15:02:
Ja uit een review of een samenvatting kan ik dat nogal lekker opmaken :rolleyes:
En waaruit trek jij de conclussie dat ik weinig films kijk? Alleen omdat ik die ene film niet gezien heb? :confused:

Sorry, beetje heel erg verkeerde vorm van zeggen. Ik bedoelde eigelijk te zeggen dat je juist niet iemand bent die heel veel films kijkt. Alleen is het tegenovergestelde ervan iemand die geen of nouwelijks films kijkt. Foutje, sorry.

Type 19-05-2003 17:54

Citaat:

Daangerous schreef op 18-05-2003 @ 14:22:
die film moet je sowiezo zien, ongeacht of je het voor school moet doen, das een klassieker.
Eens...

Over je vragen -> www.google.com
Allemaal op te vinden.

Anonymous John 19-05-2003 23:13

Ik was van plan om de vragen te beantwoorden...maar laat ook maar

Uice 20-05-2003 16:16

Citaat:

Anonymous John schreef op 20-05-2003 @ 00:13:
:D Is het mogelijk om iets lulligers dan dit te zeggen?

Morridin 20-05-2003 16:24

Citaat:

Juice schreef op 20-05-2003 @ 17:16:
:D Is het mogelijk om iets lulligers dan dit te zeggen?
Zeker wel. Bij mijn vorige post hoorde eronder nog de beantwoording. had vraag 1 en 2 al kort gedaan. toen las ik nog ff dat FUCK JuLLIE en heb ik het maar weggehaald.
Zo, iemand een nog lulligere suggestie?

curious12 22-05-2003 09:48

Citaat:

cin-D schreef op 18-05-2003 @ 14:18:

Thx alvast

1 De hoofdpersoon (ik neem hier joker voor, die heeft in het tweede stuk (oorlogsstuk) de grootste rol), is een journalist die in nam zit en daar verslag moet uitbrengen van de oorlog voor een pro amerikaans leger blad, en uiteindelijk mee gaat op een missie om verslag uit te brengen, een hoop mensen worden afgeslacht door een sniper, dat blijkt een vrouw te zijn en joker maakt haar dood (face to face)
2 denken wie erover? de amerikaanse GI's? nou die vinden het klote(over het algemeen) alleen animal mother wil zo veel mogelijk schieten en killen killkillkill grr hehe
3 uhm op het begin zijn het meer de bad guys, die zo sneaky mogelijk killen, maar in de laatste scene willen ze volgens mij duidelijk maken dat de vietnamezen ook maar mensen zijn.. en dat ook de amerikanen hele erge dingen kunnen doen, dus een gemixt beeld

hoop dat je er iets aan hebt

Rollo Tomasi 24-05-2003 00:28

Citaat:

Anonymous John schreef op 20-05-2003 @ 00:13:
Well put.

Maar goed, hier is het script:

http://blake.prohosting.com/awsm/script/fullmetal.txt

Zo hoef je de film niet te huren, maar kun je toch zelf je huiswerk maken! :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28.