curious12 |
22-05-2003 09:48 |
Citaat:
cin-D schreef op 18-05-2003 @ 14:18:
Hoi, is er iemand die de film Full metal Jacket heeft gezien?
Het zit namelijk zo ik moet een aantal vragen over die film beantwoorden voor school en nu hebben ze die film in de videotheek alleen op dvd, en ik heb dus geen dvdspeler :mad:
Ik hoop dat er mensen zijn die antwoord weten op deze vragen het liefst zo uitgebreid mogelijk ik moet er namelijk anderhalf a4tje mee vol zien te krijgen.
1 Op welke manier is de hoofdpersoon in deze oorlog verwikkeld?
2 Hoe denken ze over de oorlog?
3 Welk beeld geeft de film over de Amerikanen en over de Vietcong?
Thx alvast
|
1 De hoofdpersoon (ik neem hier joker voor, die heeft in het tweede stuk (oorlogsstuk) de grootste rol), is een journalist die in nam zit en daar verslag moet uitbrengen van de oorlog voor een pro amerikaans leger blad, en uiteindelijk mee gaat op een missie om verslag uit te brengen, een hoop mensen worden afgeslacht door een sniper, dat blijkt een vrouw te zijn en joker maakt haar dood (face to face)
2 denken wie erover? de amerikaanse GI's? nou die vinden het klote(over het algemeen) alleen animal mother wil zo veel mogelijk schieten en killen killkillkill grr hehe
3 uhm op het begin zijn het meer de bad guys, die zo sneaky mogelijk killen, maar in de laatste scene willen ze volgens mij duidelijk maken dat de vietnamezen ook maar mensen zijn.. en dat ook de amerikanen hele erge dingen kunnen doen, dus een gemixt beeld
hoop dat je er iets aan hebt
|