Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eindexamens 2003 (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=63)
-   -   leren heeft geen zin (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=480729)

~EeF~ 18-05-2003 13:41

leren heeft geen zin

ik zit nu echt al dagen dat boekiej van gs uit me kop te leren..en ik heb ook echt het gevoel dat ik het helemaal ken..maar als ik nou zo een examen doe van vorig jaar snap ik er helemaal nix van..vooral neit het examen uit het 2e tijvak..hoe kan dat nou..want ik heb echt goed en veel geleerd en geoefend met de opdrachten..ik kan ook elke hoofdvraag enzo beantwoorden ik snap er nix van en raak er toch licht van in paniek

Blisss 18-05-2003 14:03

HMm, ik heb het examen eens bekeken, beetje gelijk heb je inderdaad wel. Ik denk dat oefenen heel belangrijk is, zodat je de vraagstelling e.d. doorhebt. Maar er zitten toch ook wel vragen bij, die:
-gewoon bijna letterlijk mbv bronnen te beantwoorden zijn;
-wel goed te maken zijn als je goed geleerd hebt.

Volgens mij helpt het erg gewoon een paar van dat soort examens te maken (achterin je boek staat een hele), en op internet staat vast ook nog wel wat meer (geen officiële examens in dit geval aangezien het onderwerp pas een keer behandeld is)

~EeF~ 18-05-2003 14:07

Citaat:

Blisss schreef op 18-05-2003 @ 15:03:
HMm, ik heb het examen eens bekeken, beetje gelijk heb je inderdaad wel. Ik denk dat oefenen heel belangrijk is, zodat je de vraagstelling e.d. doorhebt. Maar er zitten toch ook wel vragen bij, die:
-gewoon bijna letterlijk mbv bronnen te beantwoorden zijn;
-wel goed te maken zijn als je goed geleerd hebt.

Volgens mij helpt het erg gewoon een paar van dat soort examens te maken (achterin je boek staat een hele), en op internet staat vast ook nog wel wat meer (geen officiële examens in dit geval aangezien het onderwerp pas een keer behandeld is)

jaja ok misschien heb ik wat overdreven door te zeggen dat ik er geen een snapte maar dat examen is zo anders als al die andere examens die ik heb geofend en andere vragen...straks krijg je net van zulke vragen daar maak(te) ik me zorgen over

alpha 18-05-2003 14:28

Het gaat er vooral om dat je vragen kunt beantwoorden met behulp van bronnen. Het is niet zo dat ze vragen uit de boekjes gaan vragen. De boekjes is de basis en van daaruit gaan ze vragen stellen. Maar vooral de bronverwerking ed is belangrijk te kunnen!

Maar dit is altijd zo op geschiedenisexamens.. Wij krijgen ook (oude) examenvragen op toetsen enzo om de vraagstelling ed te leren.

~EeF~ 18-05-2003 14:30

Citaat:

alpha schreef op 18-05-2003 @ 15:28:
Het gaat er vooral om dat je vragen kunt beantwoorden met behulp van bronnen. Het is niet zo dat ze vragen uit de boekjes gaan vragen. De boekjes is de basis en van daaruit gaan ze vragen stellen. Maar vooral de bronverwerking ed is belangrijk te kunnen!

Maar dit is altijd zo op geschiedenisexamens.. Wij krijgen ook (oude) examenvragen op toetsen enzo om de vraagstelling ed te leren.

ze vragen wel dingen uit het boekje..want ik ben een examen van vorig jaar aan het doen..

alpha 18-05-2003 14:34

Citaat:

~EeF~ schreef op 18-05-2003 @ 15:30:
ze vragen wel dingen uit het boekje..want ik ben een examen van vorig jaar aan het doen..
Jawel, maar ik bedoel te zeggen dat je niet, door enkel het boekje uit je kop te leren, het examen foutloos kan maken. De boekjes zijn het uitgangspunt. Niet de letterlijke stof.

Tja, ik weet niet hoe ik het moet zeggen... Sorry. Maar is het dan echt helemaal niet duidelijk?

~EeF~ 18-05-2003 14:36

Citaat:

alpha schreef op 18-05-2003 @ 15:34:
Jawel, maar ik bedoel te zeggen dat je niet, door enkel het boekje uit je kop te leren, het examen foutloos kan maken. De boekjes zijn het uitgangspunt. Niet de letterlijke stof.

Tja, ik weet niet hoe ik het moet zeggen... Sorry. Maar is het dan echt helemaal niet duidelijk?

jawel het is me wel duidelijk dus je hoeft neit zo raar te doen maar je deed net alsof alle vragen bronnen vragen waren..want het is meer de helft..dus die andere helft wil ik toch ook wel goed kunnen beantwoorden..

snap je mij dan ook of moek et nog es uitlegge

Blisss 18-05-2003 14:36

Klopt inderdaad! Ik vond het wel duidelijk hoor :D

bumblebee 18-05-2003 15:39

heb je misschien de bron : adres van de site, waar ik dat examen op kan bekijken?..

Blisss 18-05-2003 16:09

Citaat:

bumblebee schreef op 18-05-2003 @ 16:39:
heb je misschien de bron : adres van de site, waar ik dat examen op kan bekijken?..
Pas de problème: www.havovwo.nl

Oo-MieJ-oO 18-05-2003 16:24

heey ik had ook gekeken naar bij het aantal punten en het cijfer daarbij enz maar dat is ook best wel soepel hoor je kon 84 punten halen en bij 40 al 5.5 enz duss is nog best soepel en alsje bijv. een 4.2 ofzo moet halen dan mag je best veel fout hebben :) :) :cool: (y)

~EeF~ 18-05-2003 17:45

Citaat:

Oo-MieJ-oO schreef op 18-05-2003 @ 17:24:
heey ik had ook gekeken naar bij het aantal punten en het cijfer daarbij enz maar dat is ook best wel soepel hoor je kon 84 punten halen en bij 40 al 5.5 enz duss is nog best soepel en alsje bijv. een 4.2 ofzo moet halen dan mag je best veel fout hebben :) :) :cool: (y)
aja..ik moet een 5.5 hale..gs is zowiezo neit mn sterkste vak of hoeje da ook zeg

Blisss 18-05-2003 18:15

Citaat:

~EeF~ schreef op 18-05-2003 @ 18:45:
aja..ik moet een 5.5 hale..gs is zowiezo neit mn sterkste vak of hoeje da ook zeg
Oooow, dan moet die 3,0 wel lukken :P. Zou alleen een beetje zonde zijn van het werk de afgelopen jaren.

~EeF~ 18-05-2003 18:16

Citaat:

Blisss schreef op 18-05-2003 @ 19:15:
Oooow, dan moet die 3,0 wel lukken :P. Zou alleen een beetje zonde zijn van het werk de afgelopen jaren.
??

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.