![]() |
leren heeft geen zin
ik zit nu echt al dagen dat boekiej van gs uit me kop te leren..en ik heb ook echt het gevoel dat ik het helemaal ken..maar als ik nou zo een examen doe van vorig jaar snap ik er helemaal nix van..vooral neit het examen uit het 2e tijvak..hoe kan dat nou..want ik heb echt goed en veel geleerd en geoefend met de opdrachten..ik kan ook elke hoofdvraag enzo beantwoorden ik snap er nix van en raak er toch licht van in paniek
|
HMm, ik heb het examen eens bekeken, beetje gelijk heb je inderdaad wel. Ik denk dat oefenen heel belangrijk is, zodat je de vraagstelling e.d. doorhebt. Maar er zitten toch ook wel vragen bij, die:
-gewoon bijna letterlijk mbv bronnen te beantwoorden zijn; -wel goed te maken zijn als je goed geleerd hebt. Volgens mij helpt het erg gewoon een paar van dat soort examens te maken (achterin je boek staat een hele), en op internet staat vast ook nog wel wat meer (geen officiële examens in dit geval aangezien het onderwerp pas een keer behandeld is) |
Citaat:
|
Het gaat er vooral om dat je vragen kunt beantwoorden met behulp van bronnen. Het is niet zo dat ze vragen uit de boekjes gaan vragen. De boekjes is de basis en van daaruit gaan ze vragen stellen. Maar vooral de bronverwerking ed is belangrijk te kunnen!
Maar dit is altijd zo op geschiedenisexamens.. Wij krijgen ook (oude) examenvragen op toetsen enzo om de vraagstelling ed te leren. |
Citaat:
|
Citaat:
Tja, ik weet niet hoe ik het moet zeggen... Sorry. Maar is het dan echt helemaal niet duidelijk? |
Citaat:
snap je mij dan ook of moek et nog es uitlegge |
Klopt inderdaad! Ik vond het wel duidelijk hoor :D
|
heb je misschien de bron : adres van de site, waar ik dat examen op kan bekijken?..
|
Citaat:
|
heey ik had ook gekeken naar bij het aantal punten en het cijfer daarbij enz maar dat is ook best wel soepel hoor je kon 84 punten halen en bij 40 al 5.5 enz duss is nog best soepel en alsje bijv. een 4.2 ofzo moet halen dan mag je best veel fout hebben :) :) :cool: (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00. |