![]() |
dik of dun?
Hoi allemaal, :)
Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, maar ik heb een paar probleempjes (maar weet ni of dit hier wel thuis hoort) Ik ben een meisje van 14 jaar bijna 15 en ben best klein ---> 1.52 ofzo en weeg zo ongeveer 37/38 kilo. Ik vraag me nouw af of dit nouw te veel of te weinig is. Ik weet dat ik klein voor m'n leeftijd ben maar daar kan ik niks aan doen jammer genoeg :(. Ik ben ook best onzeker b.v als mijn vriend zegt dat ik dik ben dan geloof ik dat gelijk, en vraag ik hem steeds of hij me dik vind. En meestal zegt ie dan nee was een geintje ik vind je goed zo je bent wie je bent, maar dan ben ik toch best onzeker of hij me echt ni dik vind. Ik eet ook niet zo goed sochtends voor ik naar school ga soms een broodje tussen de middag op school ook een broodje en savonds rond een uur of 5 een bordje met warm eten meer niet. Ik zou willen dat ik niet zo onzeker was! (graag sireuse reacties) Alvast Bedankt xxxx |
Hoi,ik denk niet dat je te zwaar bent hoor,denk eerder te licht.
Oke je bent wel iets kleiner,maar toch 37/38 kilo lijkt mij niet zwaar hoor voor je lengte..... Ik heb ff gekeken,dat ding ging maar toch 51 kilo,maar 51 kilo is volgens www.overgewicht.nl een gezond gewicht voor jou,dus je bent zeker niet dik.... |
Je bent zelfs te licht voor je lengte :)
Maar als je goed eet (minstens 3 boterhammen op een dag en s avonds een goed vol bord en wat fruit en genoeg drinken...) is er niks aan de hand... ik ben 1.73 en weeg 50 kilo......en ik eet me soms zelfs bijna dood :) maar ik kom niet aan heo meer ik eet hoe sneller ik daarna weer afval..... dus maar je maar geen zorgen hoor :) |
Citaat:
Ik ben 1.70 en ik weeg 59 kilo :o :( *Moet nodig afvallen :p* |
Citaat:
|
Okey najah iniedergeval bedankt :)
Ik had nog een vraagje ik ben bijna 15. maar ben 1.52 ofzo Ik vind dat zelf dus echt véééééélste klein ik zou op z'n minst 1.65 willen zijn dan zou ik echt tevreden zijn! Ik ben laats bij de school dokter geweest en die zij dat ik, niet meer groeide klopt dat (ik hoop het niet!) :eek: Iniedergeval Bedankt! |
Citaat:
Ik ben 17,en het lijkt wel of ik ook nog steeds groei,oke veel zal het niet zijn,maar toch. Volgens mij ligt het niet alleen aan de leeftijd,maar aan meer dingen?:confused: |
Okey 'Angel is opgelucht* Allemaal bedankt
Kuzzies mij :) |
Citaat:
ik ben iig vanaf dat ik in de eerste zat (toen was ik 12) niet meer gegroeid. BTW, je gewicht is zeker niet te zwaar!! wel wat te licht... |
*heeft meisje in de klas die ook zo lang is en al jaren niet meer groeit*
Ligt eraan wanneer je ongesteld bent geworden, hoe later dat is gebeurd, hoe langer jij nog wordt ;) Enne, je bent absoluut niet te dik. Zou tegen je vriend zeggen dat dat geen leuke opmerkingen zijn, want als je teveel gaat dieten ga je nogal snel aan de anorexia... |
Citaat:
Ik persoonlijk werd op mijn 13e ongesteld.Daarna ben ik nog een heel stuk gegroeid. Ze zeggen weleens dat je dan stopt met groeien,maar bij mij was dat zeker niet het geval |
Citaat:
ik ben 1.65 en ik weeg 55 kilo.. samen afvallen? ;) |
Je body mass index is 16.4. Bij een bmi lager dan 17 is er sprake van een zwaar ondergewicht. Dit betekent dat je fysiek niet in staat bent als een normaal mens te leven. Bijvoorbeeld, vrouwen kunt problemen verwachten met hun menstruatiecyclus; het is slecht voor je botten en spieren.
Dit heb ik van www.sabn.nl gehaald. Nou ben je natuurlijk 14 en nog niet uitgegroeid, maar je bent zeker niet te dik! |
Nah okey in de 1e werd ik ongesteld ( i hate that!!) en zit nu in de 2e dus ik denk dat ik het nu een jaartje ben.. :(
Denken jullie dat ik nog groei???:eek: |
Ik ben 1.60 en 47 Kilo. yuck. Maar ik geef nogal snel op met weinig eten...
|
Citaat:
Citaat:
sorry dat ik zo bot doe, maar ik kan er niet tegen als mensen zeggen dat ze dik zijn terwijl ze dat totaal niet zijn. ik ben 1.68,5 (die halve cm is erg belangrijk voor mij :D) en ik weeg 64 kg, k ben dus altijd nog zwaarder, maar ik vind mijzelf niet dik. t is een kwestie van acceptatie en zolang je nog gewoon kleding in iedere winkel kan kopen die je wil, zonder te vragen of ze die misschien in XXXL kunnen maken voor je, is er niets aan de hand. is trouwens wel een interessante uitspraak, dat veel mensen zeggen dat ze zich dik voelen, terwijl 'dik' geen gevoel is, maar een toestand, een tastbaar iets. velen draaien het om, ze vinden zichzelf dik en hebben daar een afkeurend gevoel bij en zeggen dan dat ze zich dik voelen, terwijl dat natuurlijk eigenlijk helemaal niet kan... k, laat mij maar lullen :) |
Citaat:
|
Citaat:
Had mijn neef ook. Die was ook zeer klein voor zijn leeftijd. Toen ging hij bruin brood eten en groeide (als kool :D :D)... [edit] Ik is 1.86 ofzo en weeg ongeveer 84 kg. Ter vergelijking... [/edit] |
Ik zal is meer bruin brood gaan eten :D
Maare Mef ik heb dus wel een probleem met kleding kopen. Want voor mijn leeftijd heb je wel leuke kleding maar alles is te groot!! Dus het is wel een groot probleem voor mij! :( Ik pas maatje 34 ni eens is vééééélste groot! Kuzzies Little Girl.. |
Citaat:
|
Haay Haay nou ik koop dus al mijn kleren bij COOLCAT echt super leuke kleding maar het gaat vanaf maatje 34 en dat is gewoon te groot voor mij! dus moet ik maar naar de kinder afdeling gaan en ik vind dat gewoon te kinderachtige kleiding afentoe.. :(
Soms hangt er wel leuke kleding maar afentoe denk ik waarom ben ik zo KLEIN?? Als je klein bent word je ook altijd jonger geschat komt nergens binnen (discotheek,cafetje) en das gewoon 't nadeel! :( :( Maar ik kan er jammer genoeg niks aan doen dat ik zóó klein ben! |
Citaat:
|
1.80 en 82 kg
|
Citaat:
dan ben je toch helemaal niet dik? Ik ben 1.73 en weeg 61.. En niet echt super dik ofzo.. dun is anders. .maar toch :) Misschien moet ik dan ook maar gaan afvallen :) -KuS- |
1.72 --> 56 kg
Er is al 5 kilo af, nu nog 5, dan ben ik tevreden. |
Citaat:
|
ehm
tjah er is een sommetje voor Lengte - 110 = wat je maximaal mag wegen mij is dat dus 1.79 - 1.10 = 69 kg mag ik wegen :D kuz |
Citaat:
|
Citaat:
Dan zal ik ook maar es gaan lijnen oid, geloof ik. |
Citaat:
lengte-110 is op zijn hoogst een gemiddeld gewicht ofzo, want ik zit echt nog niet in de buurt can overgewicht... dus waar je dit vandaan hebt weet ik niet, maar het klopt niet in ieder geval |
ehm nee niet maximum
maarreh hoe zeg ik dit dat is zeg maar wat je mag wegen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Daar hebben we dokters voor. 'k ben het wel met je eens dat ze uit moet kijken, heel erg uit moet kijken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Sorry. :(
|
Citaat:
Maar als ik in de spiegel kijk zie ik heel wat anders. Oke,ik ben niet heel erg dik,maar ik voel me niet lekker in dit lichaam,ik ben altijd al wat mollig geweest,en als ik in de spiegel kijk zie ik nog hetzelfde mollige meisje. Ik zeg niet dat ik heel wat kilo's wil afvallen,maar een kilo of 2/3 zou denk ik wel helpen,ik denk dat ik me dan al n stuk zekerder zou voelen... |
Oh man, ik wil niet stom doen, maar als er nu iets is waar ik absoluut niet mee om kan, dan zijn het van die mega-magere-skeletmensen die vragen of zeggen dat ze teveel wegen.....:mad:
Ik bedoel, je weegt in de DERTIG!!! Heb laatst een programma gezien op tv over iemand met anorexia die op sterven na dood was en die woog maar een paar kilo minder dan jij... zucht :rolleyes: |
Citaat:
Want bijv.met mijn lengte (1.70) mag ik 65 kilo wegen,dat is toch meer dan volgens jouw berekening :) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ken iemand die maar 1.40 lang is, kan me niet voorstellen dat hij maximaal 30 kg mag wegen! :p |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je doet net of anorexia niks erg is... |
Citaat:
|
Citaat:
Sorry dan hoor... :( :( |
Citaat: