![]() |
Tongriem
Toevallig nog meer mensen hier die last hebben van een te korte tongriem? Ik kan nl. mijn tong bijna niet uitsteken... nogal lastig met zoenen enzo :o (en ook met ijsjes eten, maar daar kan ik me nog wel overheen zetten :D)
Ik overweeg nu om het door de dokter te laten verhelpen, dus weet iemand of zoiets een erg grote ingreep is? Of het eigenlijk überhaupt wel nodig is? Ik bedoel, misschien dat het aan mij ligt maar 't lijkt me voor een meisje niet zo fijn om met een of andere halve gehandicapte te zoenen die z'n tong niet eens fatsoenlijk uit kansteken :( (heb 't daarom ook maar niet geprobeerd :/)... Iemand die hier iets over weet? Ik zit er eigenlijk best wel mee, als ik m'n eigen post zo eens lees... :) |
Ik heb een betrekkelijk korte tongriem, maar ook weer niet zo kort dat ik er aan geholpen ben. Als klein jongetje heb ik veel logopedie gehad, met allemaal leuke tongoefeningen, om verstaanbaar te praten en om hem iets verder uit te rekken. Nu praat ik redelijk "normaal" je merkt wel dat ik vroeger logopedie heb gehad, echt snel is et namelijk niet. Maar mijn tong kan ik wel vergenoeg uitsteken om te zoenen ;)
Mijn neefje heeft nu het zelfde, en hij wordt waarschijnlijk er wel aan geholpen, maar wat dat preciesinhoud weet ik niet. In ieder geval na afloop heel heel veel logopedie. Sterkte er mee ( en zoenen is toch niet alles ? ) |
ze knippen hem geloof ik gewoon door.
kweet ook nie precies wat voor nut dat ding heeft, maar ik had er eens iets over gezien, en toen zeiden ze dat ze eht met een simplele ingreep konden verhelpen. |
*knip*, pijn lijden, half dagje ijs eten, en klaar
en danique2, dat ding zit eraan zodat je tong niet zomaar tussen je tanden komt, je kunt je tong ermee besturen. spieren hebben een houvast nodig, zo ook de spieren in je tong :) |
oh maar als dat ding je tong bestuurd enzo dan kan je dat toch niet zomaar doorkinppen lijkt mij?
|
Citaat:
Leuke weetjes zijn dat ja. |
en een onvermoeibare spier...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
'k Heb er eigenlijk geen problemen mee. Als je het wilt verhelpen, knippen ze de tongriem een stukje door ofzo. Ik weet 't voor de rest niet precies, maar 't klinkt eng iig. :D |
Okee, bedankt voor jullie reacties... ik heb begin mei een afspraak bij de KNO-arts, kijken wat die ervan zegt. :)
|
IK heb toen ik 12 was m'n tongriepje doorlaten knippen in het ziekenhuis
ik kon m'n tong bijna niet uitsteken en dat was dus erg lastig. De operatie heeft 20 minuten geduurd i.v.m de bloedvaatjes. ik lag helemaal onder narcose. het is wel ff wennen de dagen erna maar ik ben blij dat ik het gedaan heb. sterkte |
Narcose? dat gebruiken ze toch niet als je ouder bent? of wel??
|
Citaat:
Tuurlijk wel... dan zouden ze bij een volwassene operaties zonder verdoving uitvoeren? :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53. |