Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   maastrichtse politie valt woonwagenkamp binnen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=482854)

northwave 20-05-2003 08:47

maastrichtse politie valt woonwagenkamp binnen

MAASTRICHT - Een politiemacht van ongeveer zevenhonderd agenten heeft dinsdagmorgen een inval gedaan in woonwagenkamp Vinkenslag bij Maastricht. De actie moet een eind maken aan de productie van wiet op het kamp. Dat meldde de politie Limburg Zuid dinsdag.

Acht pelotons Mobiele Eenheid hebben op het woonwagencentrum strategische posities ingenomen en gezorgd voor afzettingen van delen van het kamp. Alle toegangswegen naar het kamp zijn afgesloten.

Noodverordening

Burgemeester G. Leers van Maastricht heeft voor de omgeving van het kamp een noodverordening afgekondigd. De bewoners zijn over de noodverordening geïnformeerd. Zij hebben een brief ontvangen waarin het doel van de actie staat vermeld.

Verschillende loodsen worden momenteel door de politie doorzocht op de aanwezigheid van hennepkwekerijen. Een rijstrook van de snelweg A2 is in de richting van Luik voor alle verkeer afgesloten, terwijl ook de afrit naar het woonwagencentrum dicht is.

eindelijk na jaren het te hebben gedoogd heeft maastricht een inval gedaan op een groot woonwagenkamp. jarenlang hebben die mensjes ongestraft wiet kunnen telen.

alwaysgood 20-05-2003 10:16

ik hoorde het vanochtend op de radio.
iets van 70 me'ers. Ongeloofelijk hoe bang de politie is voor woonwagenkampen. ZE scheiten hem daar echt.
Tijd voor de harde aanpak :!!!!!

Gatara 20-05-2003 10:27

Eindelijk durven ze wat te doen tegen woonwagenkampbewoners. Ik ken die van Maastricht niet, maar wel eentje van 25 km verderop. En ik weet daarvan dat als je in een ongeluk verzeilt raakt met hun bv en jij bent echt niet schuld, maar zij hadden je bv geen voorrang gegeven, de politie (!) je aanraadt om geen aangifte doen, omdat je anders kunt verwachten dat je de volgende dag een molotov-cocktail in je huis hebt liggen of erger.
En de politie zelf durfde daar niet tegen op te treden.

Klaarblijkelijk hebben ze een enorm sterke macht moeten inzetten voor die mensen uit het woonwagenkamp. Hopen maar dat dit niet leidt tot repressailles van hun kant, waar ik ze best voor in staat zie.
Hopen maar dat die politiemensen dus anoniem daar stonden (met bivakmuts enzo).

(btw, wiet telen vind ik niet zo'n enorme misdaad :P)

nare man 20-05-2003 10:50

Ja, je hoort wel vaker dat die woonwagenkampen broeinesten zijn van illegale activiteiten. Niet alleen het kweken van wiet gebeurt daar maar ook regelmatig het 'omkatten' van gestolen auto's, het verhandelen van zaken waarvan de herkomst niet helemaal duidelijk is. Bij vrijwel elke politie-inval in een woonwagenkamp worden ook wel een paar vuurwapens aangetroffen.

Het gevaar van repressailles hou je natuurlijk altijd, ik zou niet durven zeggen dat dat bij kampers hoger ligt dan bij 'gewone' aso's.

Rabbi Daniel 20-05-2003 11:02

De Maastrichtse politie?
Denk eerder politiemensen uit het hele land.

Nederland heeft 30.000 politiemensen geloof ik.

Voor een operatie als deze 700 politiemensen inzetten is idioot.

Als ik daar de leiding zou hebben, zou ik vragen om een stuk of 50 politiemensen voor de daadwerkelijke arrestaties, en voor de rest een paar honderd bewapende mariniers.
Wie zich dan nog verzet, krijgt eerst een knal door z'n poot en dan een knal door z'n hersenen. :o

(En nee, dat vind ik geen grove taal, gezien de zaak.)

Ireentje 20-05-2003 11:06

veel politie ingezet :o

Gatara 20-05-2003 11:07

www.l1.nl (limburgse lokale zender)

Loodsen tegen de vlakte op Vinkenslag

Op woonwagenkamp Vinkenslag in Maastricht is de politie bezig met het slopen van loodsen waar hennep in geteeld werd.

De politie viel het kamp vanmorgen binnen met 700 agenten en ME'ers Toen de politie rond 10 uur begon met het neerhalen van loodsen, raakten bewoners van het kamp geïrriteerd. Maar dat heeft volgens een woordvoerder van de politie niet geleid tot acties van de ME, die met 8 pelotons ter plaatse is. Tot nu toe zijn meer dan 20 loodsen gecontroleerd. In een nog onbekend aantal werd hennep aangetroffen; in andere alleen apparatuur voor wietteelt. De eerste resultaten van de grote schoonveeg-actie van woonwagenkamp Vinkenslag maakt de politie vanmiddag bekend.

http://www.l1.nl/upload/avnieuws/vinkenslag.jpg

En:

Inval bij Vinkenslag verloopt vooralsnog rustig

De massale politie-actie op woonwagenkamp Vinkenslag in Maastricht is tot nu toe redelijk rustig verlopen.

Er is inmiddels een aantal hennepplantages aangetroffen. Om 13.00 uur maakt de politie op een persconferentie de eerste resultaten bekend. Ook zijn er enkele ruimtes ontdekt die in het verleden waarschijnlijk zijn gebruikt voor wietteelt. En er is een pas gestolen auto in beslag genomen.

De politie is met 700 mensen aanwezig. Met deze grote overmacht probeert de politie bij voorbaat verzet van woonwagenbewoners de kop in te drukken. De massale politie-actie is tien weken lang voorbereid. Uit voorzorg is vanmorgen om zes uur ook het calamiteiten-team van het Academisch Ziekenhuis Maastricht opgeroepen. Zover bekend zijn er tot op dit moment geen gewonden.

En:

Leers: politie-actie Vinkenslag is een omslagpunt

De massale politie-actie op woonwagenkamp Vinkenslag is een signaal aan de bewoners dat dit een omslagpunt is.

Dat zei burgemeester Gerd Leers van Maastricht vanmorgen in een toelichting op de actie, die ruim 2 maanden vooraf was voorbereid. Zo'n 700 agenten zijn op het grote kamp op zoek naar hennepplantages. Bij de actie zijn ook monteurs van energiebedrijf Essent aanwezig, omdat de stroom voor de wietteelt overwegend illegaal wordt afgetapt. Voor de politie-inval is Vinkenslag volledig afgesloten van de omgeving. Alle toegangswegen zijn afgezet en het kamp wordt vanuit de lucht in het oog gehouden met een helikopter.

Luister hier naar burgemeester Leers

En:

L1 radio-verslaggever gearresteerd bij politie-actie Vinkenslag

Een verslaggever van L1 Radio is gearresteerd bij de grote politie-actie op woonwagenkamp Vinkenslag in Maastricht - omdat hij stopte waar dat niet mocht.

De L1-medewerker hoort niet bij de verslaggevers die onder toezicht van de politie het terrein op zijn gegaan, maar hij wilde iets afgeven aan een collega. Een politie-woordvoerder had vooraf hiervoor toestemming gegeven. Toen de verslaggever stopte, werd hij opgepakt. Langs de autosnelweg geldt een noodverordening - niemand mag daar komen, aldus de politie. De verslaggever zit nog vast - hij mag na verhoor naar huis.

En:

L1 radio-verslaggever weer vrijgelaten

De verslaggever van L1 Radio die vanmorgen bij de actie op woonwagenkamp Vinkenslag werd gearresteerd, is zojuist vrijgelaten.

De verslaggever werd aangehouden in het gebied rond het kamp waar een noodverordening van kracht is. Hij stopte op een plek waar dat niet mocht. De L1-medewerker hoorde niet bij de verslaggevers die onder toezicht van de politie het terrein op zijn gegaan, maar hij wilde iets afgeven aan een collega. Een politie-woordvoerder had vooraf hiervoor toestemming gegeven.

Gatara 20-05-2003 11:17

Grote inval politie in woonwagenkamp Maastricht

Maastricht -
De politie heeft vanochtend in alle vroegte een grootschalige inval op woonwagenkamp Vinkenslag in Maastricht gedaan. Bij de actie zijn honderden mensen betrokken.

Een politiemacht van ongeveer zevenhonderd man heeft dinsdagmorgen een inval gedaan in woonwagenkamp Vinkenslag bij Maastricht. De actie moet een eind maken aan de productie van wiet op het kamp. Dat meldde de politie Limburg Zuid vandaag.

Acht pelotons Mobiele Eenheid hebben op het woonwagencentrum strategische posities ingenomen en gezorgd voor afzettingen van delen van het kamp. Alle toegangswegen naar het kamp zijn afgesloten. Een rijstrook van de snelweg A2 is in de richting van Luik voor alle verkeer afgesloten, terwijl ook de afrit naar het woonwagencentrum dicht is.

Burgemeester G. Leers van Maastricht heeft voor de omgeving van het kamp een noodverordening afgekondigd. De bewoners zijn over de noodverordening geïnformeerd. Zij hebben een brief ontvangen waarin het doel van de actie staat vermeld.

De politie trof in de vroege ochtend in loodsen veertien hennepplantages aan en arresteerde één bewoner. De ME heeft het kamp in tweeën gedeeld, waarbij de bewoners bij de loodsen binnen moeten blijven. In het kamp staan 125 woonwagens met ongeveer 350 bewoners.

Toen de politie om 10.00 uur begon met de sloop van loodsen, liepen de emoties bij de bewoners hoog op. Journalisten zijn uit veiligheidsoverwegingen uit het kamp verwijderd.

In april 2002 deden ongeveer veertig agenten ook een inval in Vinkenslag, op zoek naar wiet. Ze moesten zich toen wegens zwaar verzet van de bewoners terugtrekken. De politie trof wel in drie loodsen hennep aan.

De gemeente had nu opnieuw aanwijzingen voor illegale hennepteelt en besloot een grote actie op te zetten. Doel is om Vinkenslag uiterlijk in 2006 als een normale woonwijk te laten functioneren.
http://www.ld.nl/Index

nare man 20-05-2003 11:41

Citaat:

Fleet Admiral schreef op 20-05-2003 @ 12:02:
Als ik daar de leiding zou hebben, zou ik vragen om een stuk of 50 politiemensen voor de daadwerkelijke arrestaties, en voor de rest een paar honderd bewapende mariniers.
Wie zich dan nog verzet, krijgt eerst een knal door z'n poot en dan een knal door z'n hersenen. :o

Heb je Blokken van Bordewijk gelezen?

Gatara 20-05-2003 11:54

Citaat:

nare man schreef op 20-05-2003 @ 12:41:
Bordewijk is saai. :P
Maar wat wordt daarin verteld?

MazeMouse 20-05-2003 12:00

Zou tijd worden dat er eens wat tegen zulke lui gedaan wordt (y)

Rabbi Daniel 20-05-2003 12:48

Heb geen idee waar je 't over hebt... :o

Joostje 20-05-2003 12:54

Citaat:

nare man schreef op 20-05-2003 @ 12:41:
was dat dat boek over die fascistische leraar?

onee.

Dat was die 1984 kloon voordat 1984 bestond.

wel goed boek.

Martian 20-05-2003 13:38

Belachelijk, dat een paar 100 mensen zoveel tijd en geld moet kosten. :/
Wat mij betreft mogen dit soort figuren (die hier in Utrecht ook wel eens problemen geven) wel eens wat eerder hard aangepakt worden.

thugz-angel 20-05-2003 13:48

Citaat:

Martian schreef op 20-05-2003 @ 14:38:
Belachelijk, dat een paar 100 mensen zoveel tijd en geld moet kosten. :/
Wat mij betreft mogen dit soort figuren (die hier in Utrecht ook wel eens problemen geven) wel eens wat eerder hard aangepakt worden.

ja van mij ook, anders leren ze het nooit,

BARON 20-05-2003 13:54

Citaat:

nare man schreef op 20-05-2003 @ 11:50:
Het gevaar van repressailles hou je natuurlijk altijd, ik zou niet durven zeggen dat dat bij kampers hoger ligt dan bij 'gewone' aso's.
Gelukkig maar dat de meeste aso's toch al in een kamp wonen; dan hoeven we ze er zelf niet in te stoppen en zijn ze minder tot overlast, dan als ze in een gewone buurt wonen.

Rabbi Daniel 20-05-2003 14:37

Citaat:

BARON schreef op 20-05-2003 @ 14:54:
Gelukkig maar dat de meeste aso's toch al in een kamp wonen; dan hoeven we ze er zelf niet in te stoppen en zijn ze minder tot overlast, dan als ze in een gewone buurt wonen.
Klopt wel. :)

Ik zie er wel iets in om gewoon een groot hek, a la Berlijnse Muur, om die kampen heen te bouwen. Inclusief landmijnen.
Met een toegangspoort bewaakt door militairen. ;)

Goed idee of goed idee? :p

DeltaOne 20-05-2003 14:57

Citaat:

Fleet Admiral schreef op 20-05-2003 @ 12:02:
De Maastrichtse politie?
Denk eerder politiemensen uit het hele land.

Nederland heeft 30.000 politiemensen geloof ik.

Voor een operatie als deze 700 politiemensen inzetten is idioot.

ja, droom ff verder :rolleyes:

Rabbi Daniel 20-05-2003 15:06

Citaat:

DeltaOne schreef op 20-05-2003 @ 15:57:
ja, droom ff verder :rolleyes:
Is een standpunt van verschillende politieke partijen hoor...
Legeronderdelen bij de politie detacheren.

Operaties zoals deze, alcoholcontroles, rellen, voetbalwedstrijden...

Allemaal taken die het leger grotendeels van de politie over kan nemen.

En reken maar dat het met het voetbalgeweld snel gedaan is, wanneer bij de eerstkomende wedstrijd met rellen een stuk of 50 doden vallen door kogels.

Dan heeft de politie weer tijd voor politiewerk: achter criminelen aan, snelheidscontroles, wiet-plantages oprollen, de veiligheid op straat handhaven, moorden oplossen...

Joostje 20-05-2003 15:26

Citaat:

Fleet Admiral schreef op 20-05-2003 @ 16:06:
Is een standpunt van verschillende politieke partijen hoor...
Legeronderdelen bij de politie detacheren.

Operaties zoals deze, alcoholcontroles, rellen, voetbalwedstrijden...

Allemaal taken die het leger grotendeels van de politie over kan nemen.

En reken maar dat het met het voetbalgeweld snel gedaan is, wanneer bij de eerstkomende wedstrijd met rellen een stuk of 50 doden vallen door kogels.

Dan heeft de politie weer tijd voor politiewerk: achter criminelen aan, snelheidscontroles, wiet-plantages oprollen, de veiligheid op straat handhaven, moorden oplossen...

zeker een standpunt van extreemrechtse partijen als nvu, nnp, en *:p* lpf.

nare man 20-05-2003 15:26

Ik haalde Blokken van F. Bordewijk aan om de waanzin van Fleet Admirals ideeën enigszins literair te onderbouwen zonder meteen hem al te hard neer te sabelen in mijn eigen woorden.

In Blokken wordt een beeld geschetst van een samenleving waarin alle regels strikt nageleefd worden en wie een klein beetje buiten zijn kader treedt wordt gruwelijk geëlimineerd. Zo het voorbeeld van een complete stadswijk die wordt uitgemoord omdat ze het waagden het gezag van de Raad te betwijfelen.

Dingen als 'het leger moet taken van de politie overnemen' en 'supporters kijken wel uit als er 50 doden per wedstrijd vallen' zijn praatjes van iemand die ergens een steekje los heeft zitten. Ik hoop dat ook dat je ze niet helemaal meende. Als we naar zo'n samenleving toe gaan is de volgende foto in de krant van een 10-jarige met een Kalashnikov niet uit Congo, maar uit Amsterdam-West.

Rabbi Daniel 20-05-2003 16:09

Ik overdreef ook wel iets. :o

Maar het is en blijft idioot, absurd, dat 700 politiemensen nodig zijn om zo'n woonwagenkamp tot de orde te roepen!

Die politiemensen hebben wel beter werk te doen.
Dieven vangen, snelheidsovertreders bekeuren, de treinen veiliger maken...

Heb je wel enig idee hoeveel dat is, 700 man? :eek:

DeltaOne 20-05-2003 17:52

kweetut , maar ik bedoel , dat terplekke neerknallen gaat OOK weer wat te ver :D

ellaversa 20-05-2003 17:59

mijn ckv leraar woont daar :\

AtHell 20-05-2003 18:16

Ik kon wel lachen om het vreselijke taalgebruik van die 'geschokte' mensen op de radio.

*Rupsje* 20-05-2003 18:21

Citaat:

Fleet Admiral schreef op 20-05-2003 @ 17:09:
Ik overdreef ook wel iets. :o

Maar het is en blijft idioot, absurd, dat 700 politiemensen nodig zijn om zo'n woonwagenkamp tot de orde te roepen!

Die politiemensen hebben wel beter werk te doen.
Dieven vangen, snelheidsovertreders bekeuren, de treinen veiliger maken...

Heb je wel enig idee hoeveel dat is, 700 man? :eek:

Heb jij enig idee hoe groot dat kamp is en hoe bang die politie is voor die mensen daar? De maastrichtse politie is hartstikke bang voor hun. Ik denk echt niet dat 700 mensen te veel is hoor, dat is gewoon nodig. Die mensen laten zich niet zomaar alles gevallen die verzetten zich en hoe.. Er kwamen wekelijks twee ambtenaren, maar die hadden nooit wat gemerkt, denk je dat dat waar is? ze zijn gewoon ontzettend bang!
Ik woon er in de buurt, vanaf mijn school kun je de helikopter zien die de hele dag boven het kamp heeft gevolgen om te zorgen dat er niemand zou vluchten....

Rabbi Daniel 20-05-2003 19:05

Citaat:

*Rupsje* schreef op 20-05-2003 @ 19:21:
Heb jij enig idee hoe groot dat kamp is en hoe bang die politie is voor die mensen daar? De maastrichtse politie is hartstikke bang voor hun. Ik denk echt niet dat 700 mensen te veel is hoor, dat is gewoon nodig. Die mensen laten zich niet zomaar alles gevallen die verzetten zich en hoe.. Er kwamen wekelijks twee ambtenaren, maar die hadden nooit wat gemerkt, denk je dat dat waar is? ze zijn gewoon ontzettend bang!
Ik woon er in de buurt, vanaf mijn school kun je de helikopter zien die de hele dag boven het kamp heeft gevolgen om te zorgen dat er niemand zou vluchten....

Jawel, 700 man is te veel.
Wat ook zou kunnen is een paar honderd militairen.
Heel wat effectiever.

MazeMouse 20-05-2003 20:45

Citaat:

Fleet Admiral schreef op 20-05-2003 @ 20:05:
Jawel, 700 man is te veel.
Wat ook zou kunnen is een paar honderd militairen.
Heel wat effectiever.

Dan ook volgens de militaire regels zeker? Dat er gewoon geschoten mag worden? :P
Politie hier is 'te lief'
Wat mij betreft mogen ze in zulke gevallen bij tegenwerking duidelijker laten merken wie er de baas zijn. Desnoods met geweld.
Gewoon met 700 man gaan staan dreigen haalt niks uit als je er ook met 100 man naartoe kan en duidelijk maakt dat je de baas bent door het af te dwingen.
Wat mij betreft mag de politie in zo'n geval het recht hebben om erop te meppen. (en dan wel onder regelgevingen dat het alleen bij herhalend en lichamelijk tegenwerken het is toegestaan)
Ik bedoel, ze hebben die knuppels en alles toch. Laat ze die dan ook eens gebruiken. Ik bedoel, dat gezanik van mensen altijd over politie brutaliteiten. Ze mogen zichzelf zeker wel af laten slaan maar niks terugdoen? Politie moet gezag uitstralen, afdwingen en bij lichamelijke tegenwerkingen en bedreigingen zelfs mogen inwrijven. Ze hebben duidelijk genoeg wetten overtreden dus dan mag daar de behandeling die ze krijgen ook wel tegenover staan. (mensen die zich dus gewoon aan de geldende wetten houden en gewoon meewerken hebben dan niks te vrezen)

LoNsDaLe2 20-05-2003 22:00

hou toch jullie bek
daar kon je tenminste voor een beetje normale prijzen kleren en gsm's kopen
nu nie meer (n)

LoNsDaLe2 20-05-2003 22:01

wat is er in godsnaam een misdaad aan wiet telen???
vallen ze er iemand lastig mee?

Nate 20-05-2003 22:08

Citaat:

LoNsDaLe2 schreef op 20-05-2003 @ 23:00:
hou toch jullie bek
nu nie meer (n)

Hé, jongetje, als je even langskomt, kun je bij mij voor een normale prijs een knots in je aars kopen.

LoNsDaLe2 20-05-2003 22:10

sukkel

LoNsDaLe2 20-05-2003 22:21

ik hoef jouw mini knotsje niet man
gare chinees

Gatara 20-05-2003 22:26

Londsdale, dr was meer aan de hand dan die wietplantages. Nu het (nog?) illegaal is om wiet te kweken had de politie een mooie reden om orde op zaken te stellen.

Zo werkt dat nu eenmaal.

En nee, persoonlijk vind ik wiet telen niet erg, maar wel als die gasten de buurt terroriseren en de politie niet durft op te treden.

Verder moet je je een beetje gaan gedragen op dit forum, want ik heb wat andere posts van je gelezen en die getuigen nu ook niet van vriendelijk gedrag.

Martian 20-05-2003 22:33

Ik begin werkelijk een groot Nate-fan te worden :D

Joostje 20-05-2003 23:03

Citaat:

Nate schreef op 20-05-2003 @ 23:08:
Hé, jongetje, als je even langskomt, kun je bij mij voor een normale prijs een knots in je aars kopen.
:D

foei toch

Gans 20-05-2003 23:31

Citaat:

nare man schreef op 20-05-2003 @ 11:50:
Ja, je hoort wel vaker dat die woonwagenkampen broeinesten zijn van illegale activiteiten. Niet alleen het kweken van wiet gebeurt daar maar ook regelmatig het 'omkatten' van gestolen auto's, het verhandelen van zaken waarvan de herkomst niet helemaal duidelijk is. Bij vrijwel elke politie-inval in een woonwagenkamp worden ook wel een paar vuurwapens aangetroffen.

In elk woonwagenkamp wordt er gesjoemeld met de belasting...die lui hebben onder het tapijt zo 50.000 euro liggen :D

Gans 20-05-2003 23:35

Citaat:

LoNsDaLe2 schreef op 20-05-2003 @ 23:00:
hou toch jullie bek
nu nie meer (n)

Hahaha.... :D :cool:

nare man 21-05-2003 11:08

Citaat:

ellaversa schreef op 20-05-2003 @ 18:59:
mijn ckv leraar woont daar :\
Nu dus niet meer :D

Gatara 21-05-2003 12:46

Kampbewoners breken met gemeente Maastricht

Uitgegeven: 21 mei 2003 12:48
Laatst gewijzigd: 21 mei 2003 12:54

MAASTRICHT - De bewoners van woonwagenkamp Vinkenslag in Maastricht, waar dinsdag een groot aantal wietplantages is geruimd, breken alle overleg met de gemeente af. Zij overleggen woensdag over juridische stappen tegen de gemeente, aldus hun woordvoerder J. Scheffer.

Scheffer was voorzitter van het bewonerscomité dat met de gemeente overlegde over de 'normalisatie' van Vinkenslag. Hij is dinsdag na de inval door de politie opgestapt als voorzitter. Scheffer ontkent dat veel bewoners op wraakacties zouden zinnen. Volgens hem heeft de gemeente de bewoners van hun broodwinning beroofd. "Ze hebben hier alles vernield. Alle bewoners kunnen nu naar de sociale dienst."

Loodsen

Scheffer weerspreekt de bewering van politie, justitie en gemeente dat er 45 loodsen, schuren en andere locaties met wiet of wietinstallaties zijn gevonden. "Er waren maar drie loodsen met wiet, en die hebben ze met de grond gelijk gemaakt. Ik heb er niks op tegen als ze de plantages aanpakken. Maar hier hebben ze de zaak kapotgemaakt."

Mobiele Eenheid

Hij stelt de gemeente voor om met 2000 ME'ers terug te komen. "Dan kunnen ze de hele zaak hier afbreken. Die Leers heeft zaagsel in zijn kop. Die maakt ons uit voor grote criminelen. Pure waanzin, die catastrofe die Leers hier heeft aangericht. Wij gaan nu maatregelen nemen die ons goed uitkomen." Waaruit die maatregelen bestaan wil Scheffer niet zeggen.

Scheffer is ook heel boos op de regionale media, die volgens hem meewerken aan de 'kolder' van Leers om de woonwagenbewoners in een kwaad daglicht te stellen. Ook wat de media betreft laten de bewoners het volgens Scheffer "er niet bij zitten".

Vinkenslag

De op Vinkenslag actieve Stichting Woonwagenzorg Zuidelijk Zuid-Limburg wilde woensdag geen commentaar geven. Zij verwees naar de reactie van Scheffer. Een woordvoerder van de gemeente zei te hopen dat overleg met individuele bewoners weer mogelijk is als de gemoederen op Vinkenslag wat zijn bedaard.

De gemeente wil het aantal standplaatsen terugbrengen van 125 nu naar tachtig in 2007. Vinkenslag biedt dan ruimte voor tachtig autohandelaren, die er ook mogen wonen. Mensen zonder bedrijf moeten verkassen naar verspreide locaties in Maastricht.

De woordvoerder bevestigde dat het stadhuis en het stadskantoor extra beveiligd zijn. De parkeergarage van het stadskantoor in Randwyck is gesloten omdat de toegang tot het gebouw anders onoverzichtelijk is. Ook bevestigde hij dat de extra bewaking voor burgemeester Leers blijft gehandhaafd.
http://nu.nl/news.jsp?n=150474&c=13

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.