![]() |
[Scheikunde] Wat vonden jullie ervan?
Zet even boven aan je reactie of dat je scheikunde 1 of scheikunde 2 doet.. Dit is het enige topic (en evt het algemene sk topic) waar je je reactie op het CE scheikunde kunt geven..! (die nog moet komen;) )
|
Ohja, ik doe straks scheikunde 1 en ik wens alvast iedereen van het Drachtster Lyceum succes :D
|
OK ik kom net terug van scheikunde (1,2) en ik vond t eigenlijk best wel meevallen. Ik had t erger voorgesteld. :)
|
Scheikunde 1 was errug goed te doen:)
|
sk1.2. SUCKTE echt zwaar, het wachten is op cito over 1 minuut :D
|
Moet zeggen dat scheikunde 1,2 wel erg goed te doen was. Iedereen bij ons vond het wel te doen.
|
kan je net zo goed op http://examen.kennisnet.nl/bestanden/vwo.html kijken:) Daar linkt cito ook naar toe
|
Ze staan d'r op:) *gaat kijken*
|
Citaat:
|
Ik vond scheikunde 12 best goed te doen hoor! En vantevoren zag ik er enorm tegenop!
|
te doen? dan had ik vast ook een ander examen,het was een ramp, snapte er niks van
|
nounou, dat is weer huilen geblazen :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
scheikunde1
vond t nou niet bepaald gemakkelijk maarja, ben dan ook slecht in scheikunde :S |
shit man, super veel redox en zuur-base geleerd,
komt er helemaal niks van terug bij sk 1 examen neej krijg je zo'n stomme tekst over pyriet :rolleyes: |
Mijn cijfer zit tussen de 6,8 en 7,3. Globaal nagekeken, maar ben wel tevreden :).
edit: ik heb sk 1. |
Citaat:
|
Citaat:
grr |
Citaat:
wel nog cijfer rond de 5.5 voor sk12 |
VWO scheikunde 1,2
1. veel te lang in zijn geheel 2. veel te veel tekst tussendoor, vaak onoverzichtelijk en vaag geformuleerd 3. best veel rekenwerk 4. volgens mij klopt vraag 23 niet, want volgens mijn scheikundeleraar is bij lage temperatuur de reactiesnelheid BIJNA nul ipv. nul. als ze gevraagd hadden waarom er NAUWELIJKS NO omgezet werd, was ik al weer verder gekomen. 5. De vragen over het algemeen waren soms vieze instinkers en vaag geformuleerd, zoals vraag 2 6. de tekst was veel te lang, veel nietszeggende delen die je toch door moest lezen over het algemeen gewoon een taai, lang vervelend examen. Mijn scheikundeleraar, die toch een hele goeie is, deed er nog 2 uur over, terwijl dat met examens 1,5 uur hoort te zijn!!! bovendien kreeg ik op het laatst gewoon hoofdpijn ervan |
scheikunde 1,....tja wat zal ik ervan zeggen:S ik vond die tekst over die pyriet erg fijn:)
|
Citaat:
|
ik deed scheikunde OS.... DAMN, wat was die lang :(
volgens mij 2 of 3 mensen in de zaal waren klaar toen tijd om was, de rest nog amper begonnen aan laatste... van de 68 punten dus 1 vraag met 5 half overgeslagen (laatste), 1 van 2 niet aan toegekomen, 1 van 4 niet aan toegekomen, 1 van 2 niet aan toegekomen, en de laatste 15 punten in een half uur nog snel gemaakt :( echt asociaal veel :( |
scheikunde 1;
vond het erg lang, en het was erg jammer dat er weinig redox/zuur/base/ph berkeningen in zaten. dat kende ik net goed. die opdrahct van pyriet vond ik vre-se-lijk, en ik heb die methodeopdracht niet af want toen was het al half vijf, ga zo eens naar mn score kijken. maar onze hele klas bleef tot het laatste moment zitten.. |
Ik heb Sk1, vond het best redelijk te doen. Ik heb het zelf nagekeken en kom tussen de 5.5 en de 6.5 uit...
|
Ja leuk dat verhaal over pyriet, maar ik vond het waterproof maken van papier leuker :-S
|
Scheikunde 2 hier.
Tussen 7,5 en 8. Hij was goed te doen kwa moeilijkheid, maar kwa tijd kwamen er een hoop erg krap. Zelf 8 minuten voor tijd klaar. TOP! :D |
Sk 1,2
vond t redelijk goed te doen, al was vraag 2 wel heel vervelend k ga m niet nakijken, maar een 4,7 (watik moest halen) zit er absoluut wel in |
Citaat:
|
Ik ben Morgan niet, maar ik vond het wel te doen over het algemeen. Alleen die vraag waarbij je het percentage water moest berekenen kon ik niet en ook die over chitosan (?) heb ik vast niet helemaal goed...
|
Citaat:
Die vond ik dus ook teringmoeilijk!:( Ik snapte echt niet wat ik moest doen |
Scheikunde 1,
veel te veel koolstofchemie! |
heb hem nagekeken en toen nog maar eens 15 punten van wat ik als total had afgetrokken en ik had nog een 5,2-5,7 en ik mocht een 5 halen dus whahoe
|
Citaat:
oef maar wat viel tie verder mee.zelfs ik vond hem te doen (had voor geen een geoefend examen een voldoende en zit nu op minimaal een 6.3 :cool: woei.biologie interesseert me geen f*ck meer.ha.scheikunde heb ik voldoende dus bio mag onder de 5.5 wiiiee |
Ik had NaCl bij de eerste vraag, zal dat goed zijn?
|
Ik heb net naar de antwoorden gekeken en volgens mij heb ik t redelijk gedaan! Zelfs die procentensom had ik goed, dus ik ben blij!
|
Citaat:
|
het valt bij nader inzien bij mij miss toch allemaal nog mee..
zag best een aantal goede antw staan dus wie weet is t nog een 5 of hoger :) |
Citaat:
|
ik had ook NaCl stom dat ik neit op dat andere ben gekomen.
maar al sik streng nakijk zit ik tussen de 7-7,5 dus ben wel blij. |
VWO SK1.2
Photodynamic, had ik ook; NaCl, maar het is niet goed, want HR wordt R, het 'negatieve deel' van het zout moet dus een base zijn. Verder vond ik 't goed te doen. Ja, het was doorwerken en ook best pittig, maar ik vond er niets tussen zitten wat echt 'te' was ofzo... Heb iets tussen de 8 en 9. (55 - 63 punten) |
Citaat:
Citaat:
|
ppffff vergeleken met vorig jaar vind ik deze echt wel moeilijker :)
maarja een 6je heb ik ofzo (40 punten), wilde eigenlijk een 6.5 :( |
Citaat:
als je het sk2 boek doorkijkt dan denk je echt van: waar gaat dit over.. en in het examen dus ook bijna geen sk2-stof. (y) |
SK 1,2
Ik vond hem wel redelijk goed te doen, behalve dat blokschema, maar aan die dingen heb ik ook een enorme hekel. Misschien dat ik nog één dingetje goed heb, maar meer ook niet. Maar heb even nagekeken en heb denk ik minstens een 5,6, ik had de berekeningen niet op m'n kladpapiertje geschreven, dus die kon ik niet nakijken, maar de antwoorden komen wel overeen, dus dan zal de berekening wel redelijk kloppen. Ik vond die titratie berekening voer Vitamine C wel irritant. Eerst de concentratie berekenen, dan de Vit-C in de ene appelsap, dan die in de andere. Wat een gedoe. |
Citaat:
|
Dan heb ik iets te veel werk gedaan, haha.
Nou ja, ik kwam niet in tijdnood dus een complete ramp is het niet. |
sk 1,2
Ik heb net mn antwoorden ongeveer gecheckt: 7,4-7,9 :D Weet ook niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen met een 5,9 op mn SE eindlijst.. Vond het examen wel meevallen. |
Sk 1...
Ik vond het opzich wel te doen; alleen een beetje veel koolstofchemie, maar goed. Ik was alleen nog niet helemaal klaar (n) Maar heb waarschijnlijk tussen de 5.5 en de 6 en dat soort cijfers haal ik altijd (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05. |