![]() |
[VB] Formulier sluiten
Hoe kan ik een formulier in VB6 echt sluiten? Ik heb dus een hoofdformulier, main.frm, waaruit ik nog wat andere formulieren laadt (bijvoorbeeld het toevoegen van een dealer). Als de dealer is toegevoegd, moet het formulier VoegDealerToe.frm gesloten worden. Ik gebruik dus nu VoegDealerToe.Hide, maar daarmee verberg ik hem alleen. Sluit ik namelijk het hoofdformulier dan blijft het toevoegformulier nog actief, met andere woorden: VB verbergt het alleen ipv het te sluiten.
Wie weet hoe dit moet? |
Overigens: plak ik er een End op, dan sluit de hele applicatie, en dat mag dus niet!
|
Volgens mij met unload
|
Citaat:
Unload VoegDealerToe.frm |
Load Blaat (As Form) 'om te laden
Unload Blaat 'om te ontladen(sluiten) (om goed met forms te werken kun je ze het beste namen als frmBlaat en frmMain geven) |
Citaat:
En inderdaad, formulieren "officieel" benamen met "frm" ervoor is eigenlijk wel mooier... ff aanpassen dus :). |
me.close (vb6)
unload me (.NET) |
Citaat:
|
Citaat:
|
nee bij mij ook niet.. zal wel foutje zijn van Orion16
|
Jetzt nog een vraag: ik heb een datagrid op een formulier geplakt, die gevuld is met productgegevens. Deze productgegevens zijn qua lengte niet allemaal gelijk, zo is een productcode van 4 tekens uiteraard minder lang dan een productnaam van 20 tekens.
Toch zijn alle kolommen van gelijke grootte. Ik wil dus dat kolom 1 van grootte X is, kolom 2 van grootte Y, etc. Hoe kan ik dit variabel per kolom instellen? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52. |