Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eindexamens 2003 (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=63)
-   -   [Havo] Kunstgeschiedenis (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=483302)

Noé 20-05-2003 15:24

[Havo] Kunstgeschiedenis

morgen is het zover!
wie heeft wat geleerd?
zijn er nog tips van mensen die het vorig jaar gehad hebben?

summer1986 20-05-2003 16:05

Ik heb geen kunstgeschiedenis. Wel CKV2, maar dat examen ben ik al gehad.

rodina 20-05-2003 16:07

-Stromingen kennen, maar ga niet te gedetailleerd te werk.

-Belangrijke kunstenaars kennen, en daar het werk van herkennen, noem V. Gogh, Dali etc.

-Beeldende begrippen zijn het belangrijkste geloof ik.

alpha 20-05-2003 16:08

Jaah ikke ook. Was bezig met een proefexamen (1988 ja lekker oud) maar had geen zin meer. Saai! (n)

rodina 20-05-2003 16:08

Ik heb eigenlijk geen idee wat ik er nou concreet van moet verwachten, word zeker weer zo'n zwamexamen. Toll.

Ook wanneer je de examens van vorige jaren bekijkt, tis zoo vaag allemaal.

spacekonijn 20-05-2003 16:43

waarschijnlijk moet je weer van de vragen beantwoorden over schilderijen ...bijv. het kronkelige pad op het schilderij stelt de weg van het leven voor...blablabla etc.etc.etc. you get the point
gewoon flink lullen krijg je vast wel een paar punten

mij werd gezegd stromingen goed kennen, en kunstenaren uit verschillende stromingen.

veel succes allemaal

smacks 20-05-2003 17:51

vooral ook de kenmerken bij die stromingen kenne, je moet kunnen uitleggen waarom een schilderij bij die stroming past of niet. verder krijg je van die zwamvragen idd. niks an dus. ik heb verder dan ook nix geleerd ervoor. maar ik kan er ook wel wat voor leien.mag een 4,1 halen!

heel veel suc6 lotgenoten!!!dit wordt een eitje!!!

*(Simoon)* 20-05-2003 17:58

Is het dus de bedoeling dat je alle stromingen kent?Ik ben al wel begonnen daar niet van..Heeft iemand nog links waar goede samenvattingen opstaan (evt stromingen maar vooral beelde begrippen?)Weet iemand hoe het ongeveer vorig jaar gemaakt is?
En andere tips misschien?
Iedeen iig heel veel suc6! (y)

smacks 20-05-2003 18:05

ik heb nog nooit gehoord dat iemand op kunstgeschiedenis is gezakt....

bij vragen zoals :

je ziet op een schilderij een paar hoge bomen en een klein mannetje. waarom representateert dit schilderij de eerste wereldoorlog?

met een beetje fantasie kan je erop komen dat de man zich nietig en gevangen voelt, net als in de oorlog....ofzoiets. verzin iets en je haalt het.

D@mien 21-05-2003 11:23

Hoe ging ie bij jullie?
Bij mij ging het in et begin wel redelijk,maar bij die 'tranen' heb ik echt lopen kloten....die klere-picasso ook....:(:p

ik ga em zo ff nakijken..

bumblebee 21-05-2003 11:42

vond het best pittig :(

Noé 21-05-2003 12:20

Ik vond het wel makkelijk.
volgens mij had ik maar voor 3 van de 39 vragen hoeven leren, beetje jammer! (n)
maar kg is binnen in ieder geval!

D@mien 21-05-2003 12:52

:eek::eek::eek::eek::eek: maar 17 Punten!! Dat is nieteens een 3!!!

En die antwoorden zijn krankzinnig!

*gaat naar laks.nl/eindexamen.nu en vult klachtenformulier in.....ook vanwege het véél te laat uitdelen van de lesstof*

Tijgertjuh17 21-05-2003 16:10

wat n kutexamen zeg!!!!!!!!!! veeeeeeeeels te veel en de antwoorden van het antwoordmodel zijn veeeeeeeels te doordacht!!!!!!!! klagen :D

ik ben T@M@R@ 21-05-2003 16:23

Citaat:

Tijgertjuh17 schreef op 21-05-2003 @ 17:10:
wat n kutexamen zeg!!!!!!!!!! veeeeeeeeels te veel en de antwoorden van het antwoordmodel zijn veeeeeeeels te doordacht!!!!!!!! klagen :D
]

Het was inderdaad KUT en te veeeeeeeeeel

rodina 21-05-2003 16:37

Sjeez dat kon een kind van 3 maken, de antwoorden stonden veelal in de tekst daarboven :| Lang leven het nodige leren zeg maar :rolleyes:

Goed te doen, veel eigen mening, en veel argumenten verzinnen etc. Wel een goed gevoel over, alleen die foto's vonnik een beetje lastig. Maar ach ik leef nog :)

alpha 21-05-2003 16:58

keb (op zn strengst) 34 punten..
vond het niet donders moeilijk maar ook niet (na nagekeken te hebben) makkelijk!

smacks 21-05-2003 17:52

ik heb 47 punten dus tussen de 6,1 en 6,6...

beter ik had een 6,1 nodig om een zeven te staan... (y) :D

ik ben het wel eens met jullie dat de antwoorden erg diepgaand zijn en ver gezocht ook soms. maar ik denk toch dat ze niet verwachten dat je dat letterlijk hebt, ik bedoel dus, dat als jij wat anders hebt en het toch goed uitlegt, dat ze het heus wel goed rekenen... ;)

~Chyca~ 21-05-2003 18:00

Gelukkig :D ....ik heb net aan voldoende voor kunstgeschiedenis, eigenlijk had ik ook maar een 4.2 nodig....maar goed. :)

Shygirl1703 22-05-2003 23:36

en mag ik vragen hoeveel jullie er voor moesten leren volgens de leraar/es??

wij hebben dus zo'n type die beter op de kunstacademie les had kunnen geven...

ik heb dus voor het examen :

5 boeken!!! + nog een heleboel kopieen over vanalles en nog wat

moeten leren!!

en wat kregen we er uiteindelijk van? Niks noppes nada!! :mad:

alpha 23-05-2003 10:50

Citaat:

smacks schreef op 21-05-2003 @ 18:52:
ik heb 47 punten dus tussen de 6,1 en 6,6...

beter ik had een 6,1 nodig om een zeven te staan... (y) :D

ik ben het wel eens met jullie dat de antwoorden erg diepgaand zijn en ver gezocht ook soms. maar ik denk toch dat ze niet verwachten dat je dat letterlijk hebt, ik bedoel dus, dat als jij wat anders hebt en het toch goed uitlegt, dat ze het heus wel goed rekenen... ;)

Ik had juist hele diepgaande antwoorden gegeven! Ik wist dat ze altijd naar zulke dingen zoeken dus ja, dan maak ik er ook maar een diepgaand, vergezocht verhaal van. ;) Maya heeft niet echt geholpen... :(

Citaat:

Shygirl1703 schreef op 23-05-2003 @ 00:36:
en mag ik vragen hoeveel jullie er voor moesten leren volgens de leraar/es??

wij hebben dus zo'n type die beter op de kunstacademie les had kunnen geven...

ik heb dus voor het examen :

5 boeken!!! + nog een heleboel kopieen over vanalles en nog wat

moeten leren!!

en wat kregen we er uiteindelijk van? Niks noppes nada!! :mad:

Heb jij nooit een oefenexamen gehad? Dan had je geweten dat je nooit zoveel hoefde te kennen, alleen de stijlen enzo. Je had ook op internet kunnen kijken naar de examenprogramma's.
Het is lullig voor jou dat je zoveel opkrijgt maar het is toch ook wel logisch dat je daar niks over krijgt... Als je wist hoe een examen eruit ziet tenminste. :rolleyes:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.