![]() |
Begint volgens jou de week op zondag of op maandag?
Ik wil het graag weten. :)
|
Maandag, maar praktisch gezien maakt het niet veel uit. :)
|
Op maandag
|
Maandag
:rolleyes: |
Maandag, maar officieel en volgens het forum volgens mij op zondag.
|
Citaat:
Volgens ISO 8601 is het maandag. :o |
maandag
|
Citaat:
Zou het wellicht zo kunnen zijn dat volgens de Amerikaanse makers van vBulletin de week op zondag begint omdat dat in Amerika ook daadwerkelijk zo is, en dat het volgens ISO 8601 op maandag begint omdat ISO 8601 zich aanpast aan de landinstelling van het besturingssysteem? |
ik vind zondag
|
Citaat:
|
Maandag. Zondag is het weekeinde.
|
maandag, want dan moet ik ook m'n agenda's omslaan
|
Citaat:
Maar het zou op zich inderdaad heel goed kunnen dat in de VS men uitgaat van een op zondag beginnende week. Echter, Amerikanen staan bekend als een liberaal en werklustig volk (in de basis). Dan zou een dag die volgens hun meestvoorkomende godsdienst als rustdag geldt toch niet aan het begin van de week moeten staan? :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
maandag :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ga voor maandag :)
|
Dinsdag.
|
Citaat:
|
ik leerde opschool dat zondag de 1e nieuwe dag was van een nieuwe week :confused:
|
volgens de kalender op zondag
vind zelf altijd op maandag en m'n bioritme weet niet eens welke dag 't is .. :| |
Officieel op Zondag (staat toch altijd zo op kalenders..), in mijn hoofd op maandag :)
|
Citaat:
|
maandag
|
maandag (y)
|
Citaat:
Er is geen officiële maatgeving voor, het hangt gewoon af van het gebied en de personen waar het geldt. Ik vind zelf dat de week op maandag begint: je hebt een werkweek van vijf dagen en een rustperiode van twee dagen. Ik zie niet in waarom je die grens anders zou leggen. |
maandag
(logisch :o :p) |
maandag
|
Volgens de bijbel is dat toch op maandag?
God schiep de hemel en de aarde en begon daarmee op maandag. Zondag was de zevende dag en ook een rustdag. Jajaja, ik heb vroeger op zondagschool gezeten :D Dan maakt het trouwens nog niet uit op welke dag de week begint, maar ok |
Citaat:
|
Maandag
|
Voor mij op maandag, no matter what!
|
Citaat:
|
ik ga ook voor maandag omdat ik dan op school weer met een nieuwe week van start ga
|
Maandag omdat op maandag de nieuwe schoolweek begint en automatisch voor mij dus ook de gewone week
|
maandag
|
Maandag.
|
Maandag.
De laatste weken ook vaak dinsdag :D omdat ik maandag vaak vrij heb. |
Maandag
|
zondag..is volgens mij het beging van de nieuwe week....alleen klopt mijn agenda dan niet echt, maar dat maakt niet uit, omdat ik hem toch niet gebruik....alleen tis wel raar...
|
volgens de bijbel begint de week op zondag God begon op Zondag met het scheppen van de wereld vroeger was Zondag ook geen rustdag maar Zaterdag (de sabbat nu nog steeds bij joden) het is later naar Zondag gegaan kgeloof omdat op die dag Jezus is opgestaan
Citaat:
|
maandag.
|
Ik vind op maandag.
Zondag is weekend, lekker uitrusten van een week vermoeiende school en zeikende leraren.. |
Citaat:
|
maandag, zondag kan ik altijd lekker bijkomen van de avond ervoor :)
|
Maandag.. vind zondag toch zo´n onzin..
op maandag moet je weer gaan werken/naar school.. dan begint het weer.. |
Op de basisschool werd altijd geleerd dat de nieuwe week op zondag begint, maar pas op maandag ga je weer echt dingen doen. Toch vind ik zondag, omdat mij dat altijd geleerd is :s. Sta er verder nooit bij stil :p
|
op zondag
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59. |