Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Heb jij een autoriteitsprobleem? En zo ja, leg uit? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=483634)

hallo bernie! 20-05-2003 19:08

Heb jij een autoriteitsprobleem? En zo ja, leg uit?

Ik wil het graag weten. :)

Thomas 20-05-2003 19:10

Nee, niet echt. Wel probeer ik altijd kritiek te geven op bestaande, gevestigde machten. :)

Secreet 20-05-2003 19:13

alleen als ze hun macht misbruiken
:rolleyes:

WolterB 20-05-2003 21:05

neehoor
zolang ze zich maar aan de regels houden

Knutselsmurfie 20-05-2003 21:42

Soms :o

Revan 20-05-2003 22:49

ik kraak alles en iedereen af waar ik het niet mee eens ben

cha0s 20-05-2003 22:50

ja heb ik.
kan niet tegen autoriteiten in 't algemeen, en machtsmisbruik in 't bijzonder... ga ik altijd tegenin dan, ook al is dat vaak niet 't slimste wat je kan doen. :)

Somebody Special 20-05-2003 23:07

Nee :)

Loontjuh 20-05-2003 23:14

een wat? (ben niet zo intelligent vndg)

de communiceerbeer 20-05-2003 23:14

Jazeker, ik heb er een hekel aan als mensen mij vertellen wat te doen. :)

hagelslag 20-05-2003 23:21

luister voornamelijk naar mezelf en heb moeite met mensen die me dingen "vertellen",
dus, ja. :rolleyes:

Severus 21-05-2003 11:01

Ja, ik kan het niet uitstaan wanneer mensen de baas over me denken te kunnen spelen. Ik ben toch wel zeker de baas over mezelf?!

Ripper

nare man 21-05-2003 11:04

Citaat:

Loontjuh schreef op 21-05-2003 @ 00:14:
een wat? (ben niet zo intelligent vndg)
Een autoriteitsprobleem. Je weet wat een autoriteit is? Een gezaghebbend orgaan. Problemen hebben met autoriteit wil dus zeggen dat je er niet tegen kunt dat er krachten zijn die boven jou staan en jou hun wil kunnen opleggen. Vooral alto's en punks hebben daar problemen mee.

Ik zelf heb er geen problemen mee, zolang ik de grondslagen van die autoriteit kan aanvaarden. Ik hoef het er niet mee ééns te zijn, let wel, ik moet ze alleen kunnen aanvaarden. Er worden soms in Nederland wel eens regelingen ingevoerd waar ik het niet mee eens ben, maar die kan ik toch aanvaarden omdat ze via een systeem tot stand zijn gekomen waar ik het wél mee eens ben.

Aan de andere kant kan ik bijvoorbeeld niet tegen mensen die denken gezag over mij te kunnen uitoefenen op grond van hun leeftijd of afkomst. Dat is namelijk gezag wat berust op iets waar ik geen waarde aan hecht. en dus gehoorzaam ik het niet.

Dark Psycho 21-05-2003 12:19

ja daar heb ik problemen mee ja :o

het zijn van zo'n egocentrische hersenloze manipulerende sjit groeperingen die denken dat ze nu gelijk de hele wereld kunnen veroveren!!! :mad: waaah *irritatie*

en ze moeten al heel zeker niet denken dat ze zomaar iedereen kunnen commanderen, alsof ze swerelds machtigste mensen zijn, want dat zijn ze niet, beter zelfs, ze komen dr niet eens in de buurt!!!

en ik ben de baas over mezelf, en niemand anders, en het bewijst zichzelf al, ze hebben geen hersens, als ze denken dat ze de baas over iemand kunnen spelen. :mad: :o

*is het deels eens met hierboven*

Sithan 21-05-2003 13:02

Niet zolang ik het gevoel heb dat ze een grotere expertise hebben op bepaalde gebieden dan ikzelf...
Als ze claimen dat ze meer weten, maar het duidelijk niet zo is, krijg ik wel last van zo'n autoriteitsprobleem...

Shock 21-05-2003 13:07

Citaat:

Sithan schreef op 21-05-2003 @ 14:02:
Niet zolang ik het gevoel heb dat ze een grotere expertise hebben op bepaalde gebieden dan ikzelf...
Als ze claimen dat ze meer weten, maar het duidelijk niet zo is, krijg ik wel last van zo'n autoriteitsprobleem...

agree :)

beuk 21-05-2003 14:49

Citaat:

Dark Tish schreef op 21-05-2003 @ 13:19:
ja daar heb ik problemen mee ja :o

het zijn van zo'n egocentrische hersenloze manipulerende sjit groeperingen die denken dat ze nu gelijk de hele wereld kunnen veroveren!!! :mad: waaah *irritatie*

en ze moeten al heel zeker niet denken dat ze zomaar iedereen kunnen commanderen, alsof ze swerelds machtigste mensen zijn, want dat zijn ze niet, beter zelfs, ze komen dr niet eens in de buurt!!!

en ik ben de baas over mezelf, en niemand anders, en het bewijst zichzelf al, ze hebben geen hersens, als ze denken dat ze de baas over iemand kunnen spelen. :mad: :o

*is het deels eens met hierboven*

"groeperingen"? "ze"? over wie heb je het in godsnaam?

perseus 21-05-2003 14:50

Veel met mijn ouders de laatste tijd. En dan hebben ze altijd nog het argument "Maar wij betalen wel alles voor jou", etc, etc.

Ik voel me nu echt een puber :o :p

Dminor 21-05-2003 15:53

Nee.
Ik doe vaak wat me gezegd wordt, en ik vind het best fijn dat ik zelf geen leidinggevend persoon ben.

cartman666 21-05-2003 16:43

nooit, ik kan het uitstekend vinden met de schoolleiding, de gymleraren die mij opdrachtjes geven, leraren die deadlines instellen. gaat allemaal uitstekend.
lerares engels laaiend van woede *stom rotjoch*
lerares LO1 *ja, maar in de vergaderingen wordt je ook niet gewaardeerd hoor*
briefjes teller(ook wel leraar maatschappijleer genoemd) *nee, hier kan je niet tegenin gaan. je blijft nu gewoon na!*
kortom, ik kan heel goed met de autoriteiten van onze school opschieten. :p

Miracle 21-05-2003 16:57

Citaat:

wuppie schreef op 20-05-2003 @ 20:08:
Ik wil het graag weten. :)
dat zeg je in elk topic wat hiero opent... dat irriteerd me mateloos, bedenk is wat orgineels :mad:

ster 21-05-2003 17:03

ja heb ik soms wel :o maar dat komt door de manier WAAROP autoriteit wordt uitgeoefend.

Yab-Yum 24-05-2003 13:41

Absoluut, als iemand denkt dat ie hoger in rang staat dan mij en mij zegt wat te doen, de baas over mij speelt ed, komt er een vloed aan woede en agressie in me op.

PCRodent 24-05-2003 22:00

Over het algemeen niet, maar 2 dingen krijgen mij opstandig:
Mensen die het bij onzinnige dingen hebben over 'moeten', want 'moeten is met een gun op je hoofd', zoals heel lang geleden eens een van mijn docenten zei.
En mensen die zeggen 'kan niet', gewoon omdat zij vinden dat het niet kan, niet omdat het werkelijk onmogelijk is.

Ik ben bereid leiding te accepteren van eenieder die leiding wil en kan geven.

Jordi 25-05-2003 00:20

Ik zal over het algemeen wel luisteren. Maar waar ik me echt heel erg aan kan irriteren is autoritair gedrag. Als iemand op een bepaald gebied meer autoriteit heeft dan ik, dan wil ik best naar die persoon luisteren, alleen is het vaak zo dat mensen op een ander gebied meer autoriteit hebben (doordat ze bijvoorbeeld ouder zijn) en dan toch vinden dat je naar ze moet luisteren. Daar heb ik echt een hekel aan.
En ik vind trouwens ook dat mensen die wel om een goede reden meer autoriteit hebben, niet heel neerbuigend moeten gaan doen. Als ze je een opdracht geven ofzo, dan vind ik dus ook dat ze uit moeten leggen waarom je dat moet doen (als je erom vraagt).

Maar goed, ik luister bijna altijd wel, ben heel braaf :) .

Freyja 25-05-2003 00:23

Zolang niemand probeert me haar of zijn wil op te leggen, heb ik geen probleem met autoriteiten. Het wordt pas een punt als iemand vindt dat ik iets moet doen (bijv. een leraar vindt dat ik Grieks moet gaan vertalen ipv voor me uit zitten staren en niks doen) en ik vind dat hij daar niets over te zeggen heeft (het is verdorie 2e fase, dat mag ik helemaal zelf weten). Dan wil het nog wel eens een probleem worden :P

PV 25-05-2003 00:24

ligt eraan

Vincent Vega 25-05-2003 02:14

Daar heb ik bij bepaalde bijbaantjes wel last van gehad. Van die oerdomme bedrijfsleiders die mij allemaal totaal overbodige klusjes wilden laten doen alleen maar om me aan het werk te houden.

vixen 25-05-2003 02:17

Citaat:

cHa0s schreef op 20-05-2003 @ 23:50:
ja heb ik.
kan niet tegen autoriteiten in 't algemeen, en machtsmisbruik in 't bijzonder... ga ik altijd tegenin dan, ook al is dat vaak niet 't slimste wat je kan doen. :)

truie punker..

ja, k heb een autoriteitprobleem, ik denk dat k de baas van iedereen ben, en van punkers in't bijzonder

Quantes 25-05-2003 03:17

Citaat:

Vincent Vega schreef op 25-05-2003 @ 03:14:
Daar heb ik bij bepaalde bijbaantjes wel last van gehad. Van die oerdomme bedrijfsleiders die mij allemaal totaal overbodige klusjes wilden laten doen alleen maar om me aan het werk te houden.

Dr. Oetker 25-05-2003 09:24

over het algemeen niet

Miss Helena 25-05-2003 09:29

nope

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.