![]() |
Touwtje springen - vertel hier je ervaringen
Wat is je record? Vermaak je je tijdens het touwtje springen of doe je het meer omdat het een soort verplichting voor jezelf of een ander is? Doe je het ook wel eens met andere mensen?
|
Vroeger deden we dat erg vaak, vooral op de basisschool gingen we altijd touwtjepringen. De laatste tijd heb ik het niet meer zo vaak gedaan. De laatste keer was volgens mij toen we dat moesten doen op een training. :)
|
op de basisschool deden we het wel eens, voor een jongen was ik best goed, vooral achteruit :cool: respect he ? :cool:
|
maand of 2 geleden nog gedaan, toen het nog mooi weer was :)
mn record was 120 ofzo, 150 kan ook wel weet het niet meer precies :o |
dat is al heel erg lang geleden
ik kwam volgens mij nooit boven de 50 uit :o |
vroeger was dat 1 van mijn grootste hobby's samen met elastieken (dat was ook gaaf)
Gewoon hele pauzes lang deden we dat... dat waren nog eens tijden :) :o |
uhm, laatste keer dat ik touwtje sprong, was op school 2 maanden geleden..
t record? kan t me niet herinneren en ik vraag me af wat t ertoe doet. *boeiuh* :o anders touwtje-spring ik alleen op lowlands, midden in de nacht, op de camping :D (y) |
Ik spring al een possje niet meer ;)
Op de basisschool móesten we het in de pauze, iedereen moest meedoen, ook de jongens. We sprongen met zoveel mogelijk tegelijk, altijd erg lache! |
Dat heb ik nou al jaren niet meer gedaan, maar het was ook niet erg leuk ofzo. :o
|
op de basischool deed ik het altijd.. ik kon het wel redelijk, alleen dat 2 mesnen samen springen en achteruit kon ik niet
|
dat is echt ongelovelijk kut, en moest het soms nog doen ook :( (n)
|
Record?... niet hoog in ieder geval :D Ik kon het niet.
Op school vroeger deden de meisjes altijd een spelletje waarin er 2 het touw vasthielden, 1tje moest springen terwijl de rest zong: "Hee ****** (naam van meisje) waar kom je zo laat vandaan? Heb je weer met ******** (naam van jongen) op de hoek gestaan?" ...(en dan nog een zin, weet ik al niet meer :D )... "Hoeveel kusjes heb je hem gegeven?" En dat ene meisje was nog steeds door aan het springen en na die zin was voor iedere sprong 1 kusje :D Deed er nooit aan mee, vond het stom, kon het niet goed. |
mn record is heel laag...als ik t doe ziet het er niet uit....en kheb dr wel s nachtmerries van....maar gelukkig niet zo erg als in de ringen
|
Touwtje springen is leuk :)
Op de basisschool gingen we elke pauze touwtje springen, met een hele groep. Vorig jaar deden we het ook af en toe met gym (:confused: ). Maar ik ben er niet echt goed in. |
Citaat:
|
de littekens zitten nog steeds op mn benen...
|
Laatst nog gedaan op mn vorige stage adres, basisschool.
Geen goede ervaring.. na 2x spring.. bijna *dreun*.. Met hartkloppingen maar gestopt.. Offtopic: Diegene die speeltuinen heeft uitgevonden is een sadist. |
Ik wou altijd 1 keer springen en 2 keer draaien maar dat kon ik nooit en toen ging mijn vader mij jaloers maken dat zijn zus het wel altijd kon
|
Citaat:
|
Citaat:
ja was trouwens jouw idee |
ik kan dat niet.
heb t nooit echt (goed) gekund. |
Nou ik telde nooit hoor.. ik was meer van de liedjes zing kant:
"ik ga trouwen met een: edelman, bedelman, dokter, pastoor, Koning, keizer, schuttenmajoor, Soooooldaaat, advocaaat kruidenier, officier en van 1, 2 IK GA TROUWEN" Een meisje staat te springen, en dan het liedje: "Ik heb een oogje, maar niet op jou, tis op een ander waar ik van hou.. " meisje moet een naam zeggen.. bijvoorbeeld Jan. "Jan die is je vrijer, Jan die brengt je thuis, Jan die zal je kussen vlak voor het huis" Meisje eruit, Jan blijft erin.. En weer overnieuw.. Van dat soort dingen :) |
Vroeger (basisschool-tijd) deden we dat èlke
pauze op school, met allerlei liedjes.. Jammer alleen da'k niet meer weet wat voor liedjes dat waren..:o |
Het duurde even voordat ik een beetje leuk kon inspringen, maar toen ging ik ook helemaal loos.
|
Citaat:
|
Ik kan het niet, ik heb het nooit gekund en ik zal het ook nooit kunnen. :p
|
Ik heb ooit een touwtje gehad met een stukje ijzer in het midden. Dat maakte altijd vonken op het steen. Het springen zelf heeft me nooit kunnen boeien
|
Vroeger deed ik dat heel vaak. Met zo'n springtouw met een tellertje erop. En dan wilde ik altijd het tellertje helemaal vol hebben dus moest ik dat touwtje 999 keer ronddraaien. Mijn record weet ik niet meer.
Ook met opa en oma heb ik dat nog veel gedaan, opa en oma draaien en mijn zusje en ik springen. |
Citaat:
|
Jongens kunnen het nooit zo goed. eigenlijk helemaal niet *hihihi*
|
Citaat:
record is iets rond dde 60 ofzo van de basisschool nog, daarna boeide t me niet meer zo ;) |
JAAAH TOUWTJE SPRINGEN!!!!!
Hehe we springen vaak met een touwtje als warming up voor de bokstraining. ik hou niet bij hoe vaak ik spring, maar wel een aantal minuten achter elkaar zonder te stoppen omdat het fout gaat. Ook doen we oefeningen zoals sprintjes en knieheffen , hakken tegen de billen en voor-achteruit, links om en rechtsom draaien en 10x linkerbeen en 10x rechterbeen en zo. |
Ik vond het wel cool. Maar nu doe ik het niet meer. Mijn oma wel nog, als dagelijkse work-out. Zal ze wel van J.Lo hebben.
|
Ik kan het f*cking goed:eek:.
En we hebben een trampoline en daarop touwtje springen is pas cool:cool:. |
Ik kan niet touwtje springen :(. Ik weet wel wat ik verkeerd doe, ik hou m'n handen te dicht bij m'n lichaam waardoor ik in de knoop raak met het touw... maar het lukt me niet om tegelijkertijd mijn handen verder van m'n lichaam te houden én het touw te draaien én te springen.
Mijn record is acht. |
Wat een up! :eek:
Ik kan vooruit, achteruit, met twee tegelijk en in een groep (met lange touw uiteraard :P) |
Ik kan het niet. Als ik het probeer ziet het er lachwekkend uit. Ik kan het wel als er twee mensen zijn die het touw rondslingeren. Maar ook dan moet ik op een bepaald punt afhaken, anders val ik of krijg ik dat touw tegen mijn oor ofzo :(
|
Citaat:
En mijn moeder deed het telkens weer voor, heel snel, vooruit, achteruit... *zucht* |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wij hadden op de basisschool ook een liedje dat over een beertje ging die allemaal dingen moest doen, tanden poetsen en de grond aanraken enzo, en dat moest dan onder het springen.
En we hadden ook iets dat Koeienmelken heette, waarbij er twee touwen door elkaar heen gedraaid werden. Dat kon ik helemaal op het einde van groep 8 opeens, en daarna nooit meer gedaan. Vond touwtje springen altijd erg vermakelijk :) |
Deze up is niet nodig.
Overigens was het niet freud die hem upte, maar iemand van wie ik daarvoor al de reactie had verwijderd. Blijkbaar heeft freud later nog gereageerd. Daarom nu een slotje, dan komt ie zeker weten niet meer terug. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:30. |