Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Tip tegen blaasontsteking (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=483758)

martine17 20-05-2003 20:15

Tip tegen blaasontsteking

Ik heb minstens 1 keer in de maand blaasontsteking. Of beter gezegd, HAD. Want ik heb nou een wondermiddel gevonden: Solidago complex van A. Vogel. Als je het voelt aankomen, gelijk mee beginnen, en dan zet het niet door. Het werkt echt, ik kon deze tip niet voor me houden, en hoop dat iemand er nog wat aan heeft!

fiepje 20-05-2003 20:21

mjah en veel water drinken en veel naar de wc gaan ja :)

goeie tip :)

StefanLovertje 21-05-2003 08:22

dankjewel :)

Nomen-nescio 21-05-2003 11:35

thnx!

poesiefox 21-05-2003 13:02

Solidago is een vochtafdrijvend middel. Het zet je nieren aan tot harder werken. Kijk wel uit dat je geen zout-tekorten krijgt. Bananen en tomaten vullen de kalium behoefte weer aan.

Monarda complex, ook van Vogel, werkt meer direct op de dreigende ontsteking, en bevat ook een ontkrampend en koortswerend middel.( Belladonna)

Voorkomen is nog beter:

Extra vitamine C, om je slijmvliezen sterker te maken
Veel drinken en daarbij goed leegplassen, om de bacterien steeds te lozen
Na de sex binnen een kwartier gaan plassen
Voor de sex allebei wassen.

faith666 21-05-2003 17:00

KAn je dat gewoon bij drogist kopen???????

cheela 22-05-2003 23:24

veel citrus eten/drinken (denk aan sinasappelsap) dit verhoogt de zuurgraat van de urine waardoor je minder snel blaasontsteking krijgt, en net wat de anderen zeggen veel water drinken helpt perfect!

mandarijn 23-05-2003 16:43

ik heb nou altijd antibiotica in huis, omdat ik zovaak blaasontsteking heb.... en dan hoef ik het maar 2á3dagen te nemen (elke dag 2pillen)

die bacterie die voor blaasontsteking zorgt kan niet tegen vitamini c, dus idd veel sinaasappelsap drinken
of cranberriesap, maar dat lijkt me heel erg vies.....

ekki 23-05-2003 16:55

Citaat:

~furrie light~ schreef op 23-05-2003 @ 17:43:
ik heb nou altijd antibiotica in huis, omdat ik zovaak blaasontsteking heb.... en dan hoef ik het maar 2á3dagen te nemen (elke dag 2pillen)

die bacterie die voor blaasontsteking zorgt kan niet tegen vitamini c, dus idd veel sinaasappelsap drinken
of cranberriesap, maar dat lijkt me heel erg vies.....

antibiotica is echt heel erg slecht. ik zou het toch op een andere manier proberen. blijkbaar los je de oorzaak zo niet op. zou je niet een wat uitgebreider onderzoek laten doen of naar een alternatieve arts oid gaan? je maakt je lichaam anders kapot met dat spul.

je hebt ook cranberrycapsules

@Moon 23-05-2003 20:33

Citaat:

fiepje schreef op 20-05-2003 @ 21:21:
mjah en veel water drinken en veel naar de wc gaan ja :)
Toen ik blaasontsteking had, moest ik dat sowieso. Moest opeens om de drie kwartier naar toilet. Niet normaal gewoon, ook als ik nie veel heb gedronken :confused: Echt vaag en super vervelend.

Phylicia 14 26-05-2003 15:56

Citaat:

@Moon schreef op 23-05-2003 @ 21:33:
Toen ik blaasontsteking had, moest ik dat sowieso. Moest opeens om de drie kwartier naar toilet. Niet normaal gewoon, ook als ik nie veel heb gedronken :confused: Echt vaag en super vervelend.
tja.. das normaal.. je moet heel vaak naar toilet als je blaasontsteking hebt... :p

Ik heb ook nog een hele GOEDE TIP!!!
Veel APPELSAP drinken..
Egt waar zelf van de dokter gehoord..

Nou ja... dat was het :)

doeg -xxx-

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46.