Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [HTML] Actie aan verzendknop (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=484202)

joopie 21-05-2003 09:10

[HTML] Actie aan verzendknop

Waneer mensen mijn formulier invullen wordt hij wel verzonden maar de mensen denken dat er neits gebeurd. Ik wil het zo krijgen dat mensen op een andere pagina komen waar bijv. opstaat: Bedankt, uw opmerking wordt zo spoedig mogelijk in behandeling genomen"

De code voor het formulier:

<FORM METHOD="post" ACTION="mailto:blabla@bla.nl" ENCTYPE="text/plain" NAME="mail">

Dit is de code voor de knop:

<td VALIGN="TOP" width="113"></td>
<td width="664"><input type="submit" value="Verzenden" name="mail"><input type="reset" value="Invoer wissen" name="B2">
<td VALIGN="TOP" width="9"></td>

Wat moet ik hierhaan toevoegen om iemand naar een andere pagina door te sturen zodra het formulier verzonen is?

Op google word ik ook niet veel wijzer, helaas.

Waarschijnlijk moet er wat Javascript tussen, ik zou alleen niet weten wat...

TIGEK 21-05-2003 09:28

Dit moet met een javascript maar dat is op jouw manier haast onmogelijk. Je werkt met de e-mailprogramma van de grbuiker en niet iedereen heeft er een. Je kunt beter kijken of je server PHP of CGI ondersteud want dan is het makkelijk

joopie 21-05-2003 09:44

Zodra er op de knop is gedrukt moet hij naar een andere pagina gaan, dit moet mogelijk zijn, ik heb het al eerder ergens gezien.

-niels- 21-05-2003 10:19

onSubmit toch?

TIGEK 21-05-2003 10:26

Dan wordt hij met de mail verstuurd.
Ik heb deze vraag ook al een keer gepost 2 weken geleden dus ik weet het

joopie 21-05-2003 10:36

Het is ook de bedoeling dat hij met de mail wordt verstuurd. Nu is alleen het probleem dat de mensen denken dat hij niet verstuurd is omdat hun tekst blijft staan.

Nu ben ik al zover gekomen dat hij een pop-upje geeft waneer je op de verzenden knop drukt.

Op deze manier:

function MyFunc() { alert("Bedankt, we nemen je storing z.s.m. in behandeling");}

En bij de knop:

<input type="submit" value="Verzenden" name="mail" onClick="MyFunc()">

Ok, nu wil ik dat de tekst velden weer leeg worden. Ik dacht aan een reload actie:

function MyFunc2()
{window.location.reload()}

En dan bij de knop:

<input type="submit" value="Verzenden" name="mail" onClick="MyFunc()" onClick="Myfunc2()">

Kun je uberhaubt twee onclicks acties op een knop zetten? De reload functie heb ik ergens gevonden, maar kan je die wel op deze manier toepassen?

-=Odysseus=- 21-05-2003 10:49

Citaat:

joopie schreef op 21-05-2003 @ 11:36:
Het is ook de bedoeling dat hij met de mail wordt verstuurd. Nu is alleen het probleem dat de mensen denken dat hij niet verstuurd is omdat hun tekst blijft staan.

Nu ben ik al zover gekomen dat hij een pop-upje geeft waneer je op de verzenden knop drukt.

Op deze manier:

function MyFunc() { alert("Bedankt, we nemen je storing z.s.m. in behandeling");}

En bij de knop:

<input type="submit" value="Verzenden" name="mail" onClick="MyFunc()">

Ok, nu wil ik dat de tekst velden weer leeg worden. Ik dacht aan een reload actie:

function MyFunc2()
{window.location.reload()}

En dan bij de knop:

<input type="submit" value="Verzenden" name="mail" onClick="MyFunc()" onClick="Myfunc2()">

Kun je uberhaubt twee onclicks acties op een knop zetten? De reload functie heb ik ergens gevonden, maar kan je die wel op deze manier toepassen?

Je kan het ook in 1 onClik stoppen en scheiden met een ;

<input type="submit" value="Verzenden" name="mail" onClick="MyFunc(); Myfunc2()">

joopie 21-05-2003 10:55

Gedaan, nu voert hij de reload functie nog steeds niet uit. :(

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42.