![]() |
4 In je profieldeel -> gezakt?
Mag je nou wel of niet een 4 in je profieldeel?
|
één 4 mag wel
|
je mag 1 4 en 1 5 hebben; ze mogen niet allebei in je profiel zitten, maar dus wel een van beide!
|
en twee 5en in je profiel mag ook niet..2 vijven daar buiten wel
|
Bij ons is iedereen van mening dat je de 4 niet in je profieldeel mag hebben. Hoorde dat ook vandaag, dus weet het verder ook niet.
|
Je mag een 4 én een 5 hebben, maar ze mogen niet allebei in je profieldeel zitten.
Een 4 in je profieldeel mag dus wel, als je voor de andere profielvakken tenminste wel voldoende staat. |
Oftewel als je geen bijvakken hebt, dan mag je één 4 staan (en alles erboven dus)..
Good to know. |
als je een 4 hebt, moet je daar dan niet twee zevens tegenover hebben staan?
(ik ben nog van de oude garde :P) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Toegestaan: een 4 en een 5 waarvan niet meer dan een in het profieldeel.
Toegestaan: twee 5en waarvan niet meer dan een in het profieldeel. Toegestaan: een 4 of een 5. Toegestaan: alle cijfers een 6 of hoger. Je kunt op havo/vwo niet compenseren, dus niet dat als je een 4 staat, dat je daarvoor een 7 tegenover moet hebben staan. |
Citaat:
maja.......een 4 en 5 mogen mits er maar 1 in je profieldeel is en de ander in je gemeenschappelijk deel |
Citaat:
Je mocht slechts 1 4 hebben of 2 vijfen als daar maar OF een 8 OF twee zevens tegenover stond. |
Ik had nog een vraagje over t afronden..En vond dat t wel in deze topic erbij passen wordt een 5,45 ofzo nou afgerond naar een 6 of naar een 5?
|
Citaat:
|
Citaat:
dus....een 5.45 wordt afgerond naar een half (en dus naar 5.5) waarna het naar een heel getal wordt afgerond...een 6 dus..maar goed dat is bij ons :) |
Ik weet vrijwel zeker dat je gemiddeld een zes moet staan op je profielvakken en dat er maar 1 onvoldoende in mag zitten.
|
Citaat:
vanaf de 5,50 precies is het een 6 |
Havo / vwo nieuwe stijl en havo / vwo oude stijl 2003:
Regeling voor iedereen die examen havo of vwo nieuwe stijl doet: Je bent geslaagd als: # al je eindcijfers 6 of hoger zijn # je één 5 of één 4 hebt en al je andere eindcijfers 6 of hoger zijn # je twee 5-en of één 5 en één 4 hebt en maximaal één van deze onvoldoendes in je profieldeel zit én al je andere vakken 6 of hoger zijn en # je profielwerkstuk en de vakken ckv 1 en lichamelijke opvoeding 1 'voldoende' of 'goed' zijn. Mavo/vbo en vmbo 2003. # Doe je examen vmbo, dan ben je geslaagd als: # al je eindcijfers 6 of hoger zijn, of # je één 5 hebt en al je andere cijfers 6 of hoger zijn, of # je één 4 hebt en al je andere cijfers 6 of hoger zijn, waarvan er tenminste één 7 of hoger is, of # je twee 5-en * / ** hebt en al je andere cijfers 6 of hoger zijn, waarvan er tenminste één 7 of hoger is en: # kunstvakken 1, lichamelijke opvoeding en het sectorwerkstuk (in de gemengde en theoretische leerweg) 'voldoende' of 'goed' zijn. zo... |
het is al vaag genoeg welke vakken in je profiel zitten
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
1 4 mag! Heb het net aan lerares gevraagd! Weet het 100% zeker!!
|
Een 4 mag in het profieldeel. Je mag daarnaast ook nog een vijf buiten je profieldiel hebben. Trouwens, als je een examenvak uit je vrije deel weglaat en je dan nog steeds genoeg uren hebt voor een diploma dan mag je dat vak weglaten als je zou zakken als je dat niet zou doen.
|
Ik vind het maar raar hoor. Ik heb nu al twee 5en buiten mijn profieldeel, maar ik had net zo goed niks meer voor Informatica kunnen doen, had ik een 4 gestaan en in hetzelfde schuitje gezeten.
Oh mevrouw van der Hoeven, waar is de logica... |
mag je geen 2 5-en uit je profiel hebben ???
|
Ik ben wel blij dat een 4 mag, want ik heb m'n wiskunde B1 vanmiddag zo verknald dat ik waarschijnlijk een 4 daarvoor op m'n eindlijst kom te staan :( .
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Khoop dat jullie gelijk hebben met die 4... dan hoef ik maar een half te halen voor natuurkunde.... moet lukken:-P
|
je mag minimaal (met het afronden in je achterhoofd) één 3,5 één 4,5 en verder alles een 5,5 of hoger, en maximaal één van die onvoldoendes mag in je profieldeel zitten (ook de 3,5). Compenseren hoeft alleen als je nog oude stijl doet. Alles nu duidelijk voor iedereen? (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En bovendien, die twee vakken zitten in je profieldeel.
Sorry, maar je moet echt de regels nog een keer doorlezen. :) |
Citaat:
|
niet dus en ik zou er maar ook niet vanuit gaan ook
anders ben je zuur |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27. |