![]() |
[linux] Kernel compilen
Als ik mijn kernel wil compilen als bzImage, dan geeft hij deze melding bij het reiserfs filesysteem:
Code:
fs/fs.o(.text+0x7c836): In function `user_get': Hoe kan ik dit oplossen? :confused: |
Ik zou het niet weten.
Maar misschien kun je dit beter op GoT in NOS forum posten. :) |
welke versie is dit? als 't een 2.5.x is dan is 't waarschijnlijk een bug, moet je ff naar de LKML en/of reiserfs maintainer mailen
|
2.40 geloof ik :)
Btw: Ik gebruik Suse 8.2 |
zoek op die hele of een stuk van die foutmelding eens met google, soms vind je dan in newsgroups of mail archives een thread met oplossing
|
Dat is (volgens een thread ergens op usenet) een fout van het xconfig-script van de SuSE-kernel.
Probeer: a) Niet te configgen met 'make xconfig' maar met 'make menuconfig'. (Ncurses-dev is daarvoor nodig.) Wel eerst even 'make mrproper' draaien. b) De vanila-kernel van www.kernel.org gebruiken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Heb 'm gevonden door de tweede regel van je foutmelding (de eerste bevat unieklijkende codes, en leverde ook niets op) als zoekterm in Deja te zetten. :) |
Hey bedankt! :) Jouw tip heeft het geflikt! Je wilt niet weten hoeveel uur ik al aan die bug verpest heb :o.
Ernstig vreemd dat er nergens anders een melding van die bug gemaakt is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48. |