![]() |
Kan niet in de BIOS komen.
Hallo,
Ik kan niet in mijn BIOS komen. Als ik op delete tijdens het opstarten druk loopt ie gewoon verder. Ook andere mogelijke toetsen werken niet. Het is een Compaq Presario. Iemand een idee hoe dit kan en/of hoe ik er wel in kan komen?? |
Probeer Ins of F10 tijdens het compaq logo.
|
F8, f4?
|
op die van mij is het F2
|
Meestal F1 F10 of DEL. Die OEM bordjes verschillen vaak van normale, goede mobos.
|
Ik heb alle toetsen die jullie gegeven hebben geprobeerd maar er werkt er geen 1.
|
Citaat:
|
soms helpt het om gewoon met je hele hand een paar knoppen op je toetsenbord ingedrukt te houden
ik krijg dan vaak een error en de mogelijkheid om de setup (bios) in te gaan of gewoon door te gaan met booten |
bij het opstarten staat meestal to enter setup press en dan een toets.
maar als je niet de bios in kan zou ik ook niet in de bios gaan want dan heb je te weinig kennis om daar goede veranderingen te maken. je kunt je computer daar heel erg over hoop halen |
Nou nou valt wel mee.
Ik kon ook op een oude laptop niet in het BIOS komen. Bleek dat je control L of zoiets vaags moet intoetsen. Jij hebt een shit OEM plankje, altijd gezeik met die troep. ;) Als je het toch werkend wilt krijgen zul je toch exact merk + type moeten hebben, en dan op website kijken naar manual of mailtje schrijven oid. |
een pc wil bijna nooit opstarten als je er geen toetsenbord in hebt geplugd
dan krijg je een melding met druk die en die toets om door te gaan of die om in de bios te gaan mss kan je dit proberen dan wel eerst weer je toetsenbord weer terugpluggen ;) |
Citaat:
Werkt alleen niet als error reporting op All except keyboard staat, wat nog al eens voorkomt. :/ |
Mijn moederbord: Compaq Motherboard. Model 0608h
|
Citaat:
probeer een BIOS-detector.exe te downloaden op http://members.lycos.nl/Wolter84 en post alle gegevens die je krijgt als je het programma runt |
Oke:
BIOS ID: unknown BIOS Date: 09/08/99 BIOS Signon: unknown BIOS Type:COMPAY BASIC Super I/O: SMC LPC47U33x rev 4 found at port 4Eh Chipset: Intel Whitney 82810-DC100 rev 2 OEM Signon:- |
Citaat:
|
Wat zou er dan wel kunnen opschieten??:):)
|
Bel compaq eens?
Hopelijk trek je hieruit wel een les en blijf je voortaan weg bij OEM moederborden. Zelf altijd je systeem samenstellen met goede componenten. Niet de ultra-budget plankjes die OEMs gebruiken, dan krijg je dit soort geintjes. |
Citaat:
|
Dan begrijp ik het. Maarja je zou Compaq kunnen bellen natuurlijk, vind dat ze daar zelf support op moeten geven.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16. |