![]() |
Wat vind je ervan als een toekomstige minister-president blind of doof zou zijn?
Zou je daar een positief, neutraal of negatief gevoel over hebben? Uitgaande van alleen deze factoren. :)
|
Het zou mij een zorg zijn. :)
|
Vergeet het maar, mensen met zulke handicaps zullen nooit zo'n beroep uitoefenen. :mad: Mensen als ik (ik ben slechthorend) zijn gedoemd om een kutleven te leiden met een baan die beneden hun kunnen is (ze kunnen veel beter; ze hebben fijne capaciteiten, maar worden daarin beperkt door hun handicap en ook nog eens tegengewerkt door de omgeving). (n) De maatschappij/samenleving verstopt zulke mensen nog liever, ze willen er niks mee te maken hebben. :mad:
Een (minister)president in een rolstoel (denk bijvoorbeeld aan Franklin Delano Roosevelt) kan nog net, maar daar houdt het op. De maatschappij is klote! (n) :mad: Ripper |
Ik zou er zelf neutraal tegenover staan, wat telt is of zo'n persoon zijn/haar werk goed doet.
Ik vrees alleen dat Ripper gelijk heeft, en dat de rest van Nederland er wel eens minder neutraal tegenover zou kunnen staan. |
Citaat:
|
ik zou het niet willen
als de president blind zou zijn zouden hem de verkeerde dingen verteld kunnen worden en zou hij het land niet goed kunnen regeren./. ook vind ik het belangrijk dat je wat van de president te zien krijgt. ik bedoel stel je eens voor, wat er in het parlement word afgesproken blijft geheim voor ons ook denk ik dat mensne misbruik zouden kunnen maken en hem dingen laten tekenen waarvan hij denkt dat het 1 iets is terwijl het in werkelijkheid iets anders is.. ook zou een blinde president waarschijnlijk mede blinden voortrekken maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn met doven heb ik al iets minder problemen.. die kunnen leren liplezen om zo te kijken en die kunnen nog wel zien.. bij doven sta ik neutraal en bij blinden negatief |
Het zou erg onpraktisch zijn :/
|
het zal niet handig zijn, maar het is voor mij niet onmogelijk dat dit in de toekomst ooit zal gebeuren
|
Doven of blinden kunnen niet goed functioneren op zo'n plaats in de maatschappij. Ik heb niets tegen ze, maar het is gewoon waar. De telefoon en televisie en radio en weet ik veel wat nog meer is allemaal nodig om een goede besturende functie uit te oefenen. Hoe wilde je het anders doen... alles per e-mail?
|
istie dat al niet :D
|
Onpraktisch is het en daarom ben ik er ook tegen. Tevens de respresentativiteit van zoŽn telt natuurlijk mee, en die is dan wel erg in het geding. Tevens kan een blinde man nooit zo charismatisch zijn als een ziende man. :)
|
Tegen. Ik heb niks tegen gehandicapten, maar het zou erg onpraktisch zijn en het landsbelang gaat hier toch echt voor.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46. |