![]() |
Houdbaarheid paddo's
Hoi
Ik heb hier nog wat paddo's (totaal denkik ±˝ portie) staan van een tijd terug (eind april...) ze zijn nu helemaal uitgedroogd (joepie, gedroogde paddo's!) maar kan ik ze nog wel eten? Ik dacht niet dat er echt veel mis mee kon zijn (paddestoelen beschimmelen niet :D), maar ik denk ik vraag het nog ff voor de zekerheid... |
Paddestoelen zíjn schimmelen. Als ze in gedroogde toestand zijn, kun je ze ongeveer een half jaar bewaren. Aldus iemand uit de Smartshop. :)
|
Citaat:
|
tis schimmels.....
maar gedroogde paddo's kun je heeeeeel lang bewaren... verse niet .....want...*verrassing*..... dan zijn ze niet meer vers! |
Citaat:
|
Dus als ik het goed begrijp zijn paddo's gewoon heeeeeel lang houdbaar; alleen als je verse een tijdje bewaart zijn ze gewoon gedroogd...
Ps: ik weet ook wel dat paddestoelen schimmels zijn, vandaar ook dat ik zei ze kúnnen niet beschimmelen... (schimmels beschimmelen niet...) |
uhm in smartshop bewaren ze verse ook in koelkast en ook nie gewoon onder het motto: als niemand ze vandaag koopt verkopen we ze morgen als gedroogde :rolleyes:
|
Mja, je moet ze wel op een bepaalde manier drogen, anders rotten ze gewoon weg.. (wordt t zwarte drap).
|
Citaat:
|
Maar wat zou er dan zijn als je ze bijvoorbeeld een jaar bewaard en dan toch op gaat eten?
|
gewoon opeten je merkt het vanzelf wel :P :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16. |