![]() |
benen scheren
miss een beetje doellooos topic, maar ik wil ff wat weten...
vanaf welke leeftijd begnnen jullie je benen te scheren? wat gebruiken jullie een scheermesje of van die onthaingscreme? in het geval van die onthaingscreme, hoe werkt zoiets en hoevaak moet je het bijhouden? en hoevaak moet je het bijhouden wanneer je een scheermesje gebruikt?? zo dit waren even wat vragen van een klein pubertje!! :p :o ik hoop dak antwoorden krijg!! kusss |
Ik ben begonnen toen ik een jaar of twaalf was.
Hoe vaak je moet scheren kan ik je niet vertellen want dat ligt bij iedereen anders. Als ik mijn benen echt altijd glad zou willen hebben zou ik ze elke dag moeten scheren want ik heb vrij donkere haren die snel groeien. Bij ontharingscreme duurt het wel iets langer voor ze terugkomen maar dat is ook bij iedereen anders. Je merkt vanzelf wanneer het weer nodig is :) Ohja, hoe het werkt, over het algemeen is het gewoon een creme die je op je benen moet smeren en dan ongeveer 10 minuten moet laten inwerken en er dan met lauw water afhalen maar dat staat wel op de gebruiksaanwijzing. |
Toen ik 15 was begon ik ermee, met een scheermesje. Omntharingscreme is te duur voor je benen. Het is tijd om ze weer te scheren, als de haartjes weer te zien zijn. Ga naar je moeder, ga op 1 meter afstand staan, en vraag haar of ze de haartjes op je benen kan zien. Zo niet, dan zal niemand anders ze zien behalve jij, en kunnen ze blijven zitten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik begon op m'n 13e ofzo met het scheren van m'n benen en doe dat vanaf die tijd met een ladyshave (die noemde je niet :))
Het wordt dan helemaal glad en de volgende dag is ook nog niets te zien bij mij (alleen te voelen, maar goed). Pas na een paar dagen wordt het echt duidelijk en moet ik het weer scheren (als ik wil dat het niet gezien wordt). Ik heb wel eens ontharingscrème uitgeprobeerd, maar het werkte niet zo goed als dat ik hoopte. Een hoop onbegonnen werk, duur spul wat zo op is, en de helft blijft nog zitten ook. |
Je kan je benen trouwens ook epileren met zo'n epileermachientje. Doet de eerste keer echt gruwelijk veel pijn maar hoe vaker je het doet hoe langer het wegblijft:)En het doet na de 2e keer al stukken minder pijn en dat wordt met elke keer minder.
Maar dat zou ik alleen doen als je donkere haren op je benen hebt die echt snel terugkomen, anders is het het niet waard. Maar het resultaat is wel erg mooi, bij m'n zus dan iig, ik durf het mezelf niet nog eens aan te doen :o |
nou ik was 14 en gebruikte een scheermesje.. nouja de helft van de hare zate er nog op omdat ik het niet zo goed deed.. maar de dag erna was het er allemaal af.. ik begon pas later van dat schuim te gebruike.. en daar ging het wel beter mee.. werd mijn huid niet zo droog.. dus ik dach.. nou ik ga eens ontharingsspray gebruike.. werkte niet.. alle haren bleven zitten en mijn benen lagen open.. dus toen gebruikte ik maar weer scheermesjes.. en nu had ik maandje geleden ofzo zo'n ladyshave geval gekrege.. en me zus deed het ff voor he bij zichzelf en ze duwde er hard op en alle haren ware weg.. dus ik savonds probere, god man ik douwde me bene bijna kapot.. en nog geen haren weg.. dusja werkt ook nie.. dus ik gebruik nu nog steeds scheermesjes.. wat een verhaal :)
|
als we het toch over scheren hebben. ik scheer sinds kort mn oksels, maar das ook nog niet zo'n succes, hoe en waarmee 'scheren' jullie die lkkr glad?
|
miss een beetje doellooos topic, maar ik wil ff wat weten...
vanaf welke leeftijd begnnen jullie je benen te scheren? wat gebruiken jullie een scheermesje of van die onthaingscreme? in het geval van die onthaingscreme, hoe werkt zoiets en hoevaak moet je het bijhouden? en hoevaak moet je het bijhouden wanneer je een scheermesje gebruikt?? zo dit waren even wat vragen van een klein pubertje!! ik hoop dak antwoorden krijg!! kusss ik begon toen ik 13 was.. ik gebruik gewoon een scheermesje en wat heel goed werkt is cremespoeling :o :D (y) Gaat egt goed.. nou ja veel suc6 :p |
Ik ben daarmee begonnen toen ik 14 was (of zow), maar ik harste eerst met warme hars en nu epileer ik mijn met zo'n apparaatje.
Om de 2 weken ofzow in de zomer, in de winter om de 3 à 4 weken. De haartjes komen niet hard terug en mijn benen blijven er lang haarloos uitzien. |
Ik begon ermee toen ik 16 was, ik heb hele blonde haartjes dus die zie je ook niet zo goed. Ik doe het of met de ladyshave, of met een scheermesje (wegwerpmesje van Gilette Venus) in de vakantie. Met een scheermesje wordt het bij mij gladder dan met de ladyshave maar met de ladyshave ben je wel sneller klaar.
|
Ik ben er mee begonnen toen ik 15 was ofzo.. doe het met een scheermesje, maar ik ben erover aan het denken om misschien toch eens te harsen ofzo.. alleen lijkt me dat erg pijnlijk :| Maar ik heb best donkere haren, die best snel groeien, en ik heb weinig zin om in de zomer om de dag mn benen te gaan scheren enzo..
|
Was 12 geloof ik, en begon met scheren.
Nu epileer ik, en scheer tussendoor tegen ingegroeide haartjes. |
Ik ben op mijn 15e begonnen toen iemand uit mijn klas me erop wees dat ik walgelijk was.. Daarvoor had ik er gewoon schijt aan..
En glad wordt het nooit (wel naar beneden, naar boven blijf je raspen..) en na twee dagen moet ik het weer bij werken.. Tsja mijn lichaam schijnt het belangrijk te vinden dat mijn huid beschermt wordt met haar :) En heeft iemand nog een tip om oksel glad te krijgen; scheren gaat niet, is mijn huid te "bobbelig" voor en ik heb ineens na 3 jaar een allergie ontwikkeld voor ontharingscreme.. Ik ben een beetje door mijn opties heen eigenlijk :( |
ik was 13 en deed het eerst altijd gewoon met douchegel, maar ong jaar geleden begonnen met schuim. ik kan het echt NIET droog scheren want dat krijg ik allemaal uitslag en wondjes...
|
Ik was 15 denk ik...Ik had lichte haartjes, maar die werden steeds donkerder, helaas...Ik gebruik een ladyshave..je moet het dan wat vaker doen, maar ja, dat is ook niet zo erg..Alles beter als met een mesje iig...
|
Toen ik 16 was heb ik ze een keer helemaal glad gemaakt voor een wielerwedstrijd. Goed veel van die glimmende olie erop doen, zorgen dat je goed bruin bent en je staat al 1-0 voor op je concurrenten. ;)
Nee, hoor geintje. Nog nooit me benen geschoren. :) |
wat voor scheerschuim gebruiken jullie eigenlijk?
|
16 of 17 ofzo...
Ik gebruik altijd mesjes, in het begin deed ik van die stinkende chemische troep op mijn benen... maar daar had ik geen geduld voor :P |
Citaat:
'k Heb niet echt een routine ofzo, qua wanneer ik ze gebruik.. Wanneer m'n benen niet meer lekker zacht zijn, dan scheer ik ze. Dat is zo om de... drie dagen ofzo. |
mjah, nouja, ik vond het eignelijk altijd onzin om me benen te scheren, ik heb toch altijd een lange broek aan :D maargoed, nu doe ik het wel, maar das ook meer omdat ik nu gwoon lage schoenen aanheb enzow.. en dan zie je toch stukken van je been.. ik vond het gewoon lelijk die haren erop.. mjah.. we hebben zo'n elektrisch ding *geeen idee hoe het heet**gwoon ladyshave toch?* maar het werkt erg makkelijk :D
|
ik zag laatst in een folder zoon ontharingsspray , dus niet mouse of creme ofzo maar een soort water...
heeft iemand hier ervaring mee...en zoja werkt 't? twas geloof ik in een etos folder |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:34. |