![]() |
ben jij een slaaf van de producenten?
consumptiegoederen worden geproduceerd om te consumeren.
in sommige gevallen kan deze consumptie buitenproportionele maten aannemen. je kan dan stellen dat deze 'gevallen' verslaafd zijn aan een consumptiegoed. zijn er producten waar jij echt niet buiten kan? welke zijn dit dan? hoe is die verslaving ontstaan? geef je er veel geld aan uit? vind je jezelf zwak dat je verslaafd bent aan een consumptiegoed? |
ben je zat ofzo?
|
sigaretten. nee ik ben niet zwak. bewuste keuze slecht te leven.
|
Mag een dienst ook?
Dan is dat namelijk internet :D |
wiet, duh!
|
Nee.
|
Citaat:
|
internet inderdaad
|
tabak en alcohol.. bewuste keuze.
|
Ehm..nee, ik ben geen slaaf in de letterlijke zin van het woord. Ik ben niet afhankelijk van een bepaald produkt, hoewel ik het gebruik van sommige produkten wel heel fijn vind. Maar er zijn eigenlijk geen dingen waar ik écht niet zonder kan. Ze zijn er wel maar dat zijn niet de dingen die onder consumeren vallen.
|
internet.
|
Citaat:
Als ik zeg dat ik de uitkering van je buurvrouw betaal ben ik weer kinderachtig zeker? -Sigaretten -Ijs |
Wiet (Wat eigenlijk geen consumptiegoed mag zijn, iedereen zou zijn eigen wiet moeten kunnen kweken (y))
Bier (uitgaan oa) verder koop ik naar verhouding nogal veel elektronica en usefull devices enzo :| |
Citaat:
handig :D |
Om een moeilijk verhaal makkelijk te maken;
waar ben je verslaafd aan? Nergens aan, neit dat ik weet iig. |
internet
|
Citaat:
|
*moet ineens aan Harry Jekkers denken*
|
Citaat:
en sigaretten, ijs, chips.. zoveel ongezonde dingen. |
Je mag toch iets van 3 of 4 weetplantjes per persoon hebben?
En als je ouders het dan goed vinden dat je blowt kan je dus ook voor hun 3 of 4 plantjes neerzetten. Dus dan zit je al op 9 a 12 plantjes....ik weet niet hoeveel je nodig hebt voor een joint(ik doen niet aan blowen en andere drugs, en nu niet een discusie over drugs gaan houden) maar tis een begin..... |
Coca Cola
voor de rest verafschuw ik die massaproducten |
Internet.. das het enige dat ik kan bedenken..
|
Citaat:
|
Citaat:
heb ik ooit beweerd slim te zijn dan? :p |
internet :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
sigaretten
|
Iets waar ik écht niet zonder kan?
Roze koeken (y) |
Citaat:
Lijkt me ook wel logisch, anders zouden mensen die met z'n 12en in 'n huis wonen gewoon 24 wietplanten kunnen telen.. lijkt me niet heel waarschijnlijk :) Overigens.. ik rook.. verder ben ik volgens mij nergens verslaafd aan, mja internet misschien.. En niks doen.. maar das geen comsumptiegoed ;) |
Citaat:
geniaal. |
Citaat:
|
vinyl.. en dan wel voor op mn draaitafel.. mja, is natuurlijk niet echt een massaproduct.. Nja op zich ben ik wel volledig afhankelijk van massaproducten.. die dingen ontwerpen gaat mn baan zijn..
|
Citaat:
Die dingen smaken zooo verschrikkelijk.. Echt zooo chemisch... :S |
Citaat:
|
Citaat:
|
euh
melk, fristi, vitalinea... |
sigaretten.... maar als t moet kan ik ook daar wel zonder...
mobiele telefoon misschien? |
Citaat:
|
nay
|
Citaat:
|
Citaat:
|
internet maken de mensen samen toch?
ok, er zijn mensen die er aan verdienen, maartoch |
Citaat:
|
Ik kan nu niet iets bedenken waar ik echt aan verslaafd ben.
|
Ik denk niet zozeer verslaafd maar aan gewend. Massa producten zijn gewoon vanzelfsprekend geworden, in die zin dus dat je er niet perse persoonlijk verslaafd bent, maar dat je die producten gewoon als normaal acht en je ze volop consumeert, zonder dat je door hebt dat ze luxe producten zijn.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48. |