![]() |
imagecreatefromjpeg
als deze functie ergens niet geinstalleerd is (spaceports) is er dan een alternatief dat ook een image (jpg) op kan slaan?
[edit] o, ja gaat over php [/edit] |
Citaat:
|
Citaat:
dat maken van de thumbnail doe ik dus met de imagecreatefromjpeg en de functie heb ik dus nodig of een goed alternatief en ik vraag hier of dat bestaat verder zegt de helpdesk van spaceports dat php in safe mode staat; kan dat er iets mee te maken hebben (foutmelding = functie bestaat niet) |
Ja volgnes mij was er ergens een script dat thumbs aanmaakte zonder GD library, ergens op www.planet-source-code.com
Kweet alleen niet meer precies waar die stond. |
Citaat:
staan 4 scripts met thumbs 3 gebruiken bovengenoemde functie 4e snap ik niet PHP-code:
ik snap hem niet :( is function OutputThumbnail($image_file, $size) een bestaande functie??? |
Citaat:
Eerst geef je aan dat je een functie maakt. Dan kijk je of die file bestaat. Zo ja, dan is $size de image size van de variable die image_size heet. Vervolgens kijk je met $wid en $hie naar de hoogte en breedte van het plaatje (dat zijn de arrays van $size), en haal je daar een paar absolute waarden vanaf, kennelijk om 'm kleiner te maken. Uiteindelijk geef je 't plaatje weer met de nieuwe grootte, als thumbnail dus. Ik gebruik bijna 't zelfde principe op 't Fotoboek.. |
Let op: in het laatste geval worden dus niet echt kleinere foto's gemaakt, maar worden height en width in de img-tag aangepast
Om echt fysiek kleinere foto's te krijgen heb je de GD-lib nodig |
Idd die function is zeg maar het zelfde als in Javascript. Die kun je aanroepen.
En je heb idd iets van een GD library nodig om mooie thumbs te maken. Die moet ik ook nog steeds ergens vandaan plukken. |
Citaat:
|
jammer; dan toch maar een andere gratis host zoeken
vind het nl zonde om mijn endoria account hieraan te verneuken :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39. |