![]() |
Natuurkunde !!
Maandag is het zover... :o
gelukkig mag ik een 4,5 halen maar ben er toch wel beetje zenuwachtig over. Ik heb een paar van die examenopgaves gemaakt uit de examenbundel, maar het viel me op dat het vooral toepassen uit BINAS is. maarrr, iemand nog dringende tips of suggesties :) ? alles is welkom ....! |
Als je een formule hebt gevonden bij een som, maar je weet niet wat je precies moet invullen. Herschrijf de formule dan en vul er iets in in uit de opgave, maakt niet uit wat. Want meestal krijg je al een punt voor het gebruik van de juiste formule.
|
over natuurkunde gesproken...
ik herinner mij vaag dat iemand zei dat druk etc. vervalt voor het examen weet iemand of dit waar is of moet dit wel???? thaanks |
Voor natuurkunde 12 vervalt (als ik het goed begrijp):
- inductie & wisselstromen - gas & vloeistof en voor natuurkunde1 alleen gas & vloeistof.. Ik heb dit van havovwo.nl afgehaald. Als je het precies wil weten, moet je zelf nog maar ff kijken. Het hele programma voor ieder vak staat hier iig op. |
ik had vandaag natuurkunde bij vmbo, ik vond het best wel klote maarja.
Idd gewoon een formule opschrijven en wat klooien als je het niet weet, heb je altijd wat punten |
Citaat:
Anyways, het is inderdaad vooral toepassen uit Binas. Ik heb 3 oefenexamens gemaakt en had ze allemaal boven een 5,5 dus ik verwacht dat ik het wel haal. (moet een 4,9 halen voor een 6). |
Citaat:
Maar is het onderwerp 'modellen' (hfst 6 uit Scoop natuurkunde 2)belangrijk voor de examens? Dat hebben we nauwelijks behandelt in de lessen wegens tijdnood |
Citaat:
Oftewel sommen als: "bereken hoeveel energie er nodig is voor het opwarmen van 5 liter water van 25 graden naar 100 graden"? |
Ik ga om half tien beginnen met leren
Oh, dat is het al geweest Tien uur dan maar |
Citaat:
|
Over natuurkunde maak ik mij gen zorgen, want voor onze schoolexamens gebruikte onze leraar altijd CE's uit voorgaande jaren, en daar haalde ik wel altijd een voldoende voor...
|
Citaat:
|
ik heb een vraagje bij natuurkunde 1:
onze leraar zei ook dat we thermische processen niet hoefde te doen, maar ik weet dit niet zeker |
Citaat:
|
ik mag een 3,1 halen en als ik dat heb ben ik geslaagd ook al moet ik scheikunde nog maken dinsdag :)
en aangezien een 3,1 halen zo ong. onmogelijk is kan ik eigenlijk de vlag al wel buiten hangen :o (ik ben namelijk ook nergens op het randje :)) |
Citaat:
|
Geen inductie en wisselstromen voor NK1,2?
Komt dat even mooi uit, ik ben namelijk ontzettend slecht in electriciteit, op dat proefwerk had ik m'n laagste cijfer. En we hadden het in de vierde, dus het is ontzettend lang geleden. :D |
Zelfs als ik een 1 haal, ben ik geslaagd :). Niet dat ik dat van plan ben, maar het gaat om het idee. De opgaven uit de examenbundel zijn trouwens heel goed te doen.
|
hmm, jullie klinken allemaal of t makkelijk gaat worden, volgens mij ga ik er helemaal nix van bakken (NA1,2), maar gelukkig heb ik al me andere examens voldoende dus moet ik maar ff een 2.8 halen om een 5 te staan, moet wel kunnen dacht ik zo maar. Maar als ik die examens van de vorige jaren maak dan haal ik ook maar hooguit een 4 ofzo, dus dat wordt nog beetje buffelen ook, :(
|
na1......moet een 4,7 halen voor een 5,5. en die wil ik toch wel HEEL erg graag hebben...
zij het nu zo dat ik het niet op kan brengen om te leren..:S.. |
:eek: :eek: :eek: pff al die dingen zoals thermisch veld, elektromagnetisch veld en druk heb ik nooit gehad!!!
Is dat misschien Natuurkunde 1 stof van VWO???? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Volgens mijn leraar vervalt er voor de HAVO bij Na1 niets....
|
Citaat:
|
Systeemborden; kan iemand dat snel uitleggen; heb al die lessen gemiste namelijk :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Elektromagnetisch spectrum hoort WEL bij de natuurkunde 1 stof (VWO). Bij de HAVO vervalt dat, maar niet bij het VWO!
Bij sys natuurkunde hoef je dus niet hs 2 boek 3 te leren.. |
Ik maak even 2 nieuwe topics aan, 1 voor HAVO en 1 voor VWO, want die zijn beide maandag en anders gaat het nogal door elkaar lopen..
Dan gooi ik deze op slot.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04. |