![]() |
Alice in Chains appreciation Thread
Kom maar met de liefde voor deze band, biecht op en vertel.. wat vind je zo goed?
Je kent het wel |
heerlijke band gwoon
|
luister nu die Ep 'jar of flies' wat een geweldig gevoel had die band toch
|
Ik vind het vervelen als ik er te lang naar luister...
Maar ze hebben zeker wel mooie/coole nummers. Zoals Would. |
would? is wel een leuk nummer.
|
AIC is wel puike band.. Nutshell en Born Again zijn mooie nummers... verder ken k er niet zoveel van...
|
Citaat:
|
heb er cdtje van en aantal nummers op pc
kan et erg goed aanhoren |
Dirt is een goeie plaat (y)
Ik ga dan nog maar eens op zoek naar Jar of Flies |
ik ken alleen een paar unplugged nummers.
Would en Got me wrong zijn wel erg mooi. |
Ik heb alle CD's. Die laatste verzamelcd ('Nothing Safe') is dus een miskoop.
|
Leuk om af en toe te luisteren, maar niet een van mn favo bands...
|
ik vind persoonlijk jar of flies het beste, brengt veel herinneringen bij me op. :)
wat zal een gesigneerde limited edition Alice In Chains - Alice In Chains cd opbrengen? |
Wat ik het mooist vind zijn de stem en die gitaarmelodien.
|
alice in chains is echt vet. eindelijk n topic dat er toe doet!!
|
Down in a Hole is geweldig!
|
Citaat:
|
sja, wat moet je er van zeggen... geniale band, geniale nummers, wereldzanger, uniek in z'n soort.
|
Ik heb er een keer een gaaf Spinal Tap verhaal over gelezen. Ze waren een keer met een limo naar een of andere presentatie of uitreiking gegaan. Terwijl de band binnen was bleef de chauffeur in de auto bandjes luisteren. Waardoor de accu leegraakte. Daar kwamen ze achter toen ze weer weg wilden gaan. En de band was niet te beroerd om de chauffeur te helpen dat ding terug te duwen, de heuvels van Hollywood op :)
Alleen daarom appricieer ik Alice in Chains al (y) |
Ik vind er niet veel aan, maarja, ik ben dan ook geen grungeliefhebber eigenlijk. Ik ken er ook niet veel van...
|
Citaat:
|
RIP Layne Staley btw.
Dirt and Jar of Flies waren echt geweldig. wat er omheen nog is gemaakt kon mij niet echt boeien. |
luister et hele album "Dirt" maar ff.
|
Ik vind wel dat we hier een beetje overdrijven. AIC was goed, mooie samenzang, mooi gitaarwerk vaak. Maar het was vaak ook veel van hetzelfde, niet veel progressie per album.
Het album wat staley heeft gemaakt met mad season is ook erg te pruimen. Erg bluesy maar zeer vet gitaarwerk. |
Citaat:
|
Geweldig! Het komt niet vaak voor dat ik (bijna) elk nummer van een bepaalde band goed vind!
|
Citaat:
ik denk niet dat grunge een genre is waar over het algemeen genomen veel progressie wordt geboekt. Maar als je dat unplugged album luisterd kan je niet anders dan zeggen 'godverdomme wat een band'. Mad Season vind ik persoonlijk minder, maar ik zal hem er binnenkort eens insmijten |
Idd, godverdomme wat een band!
|
Dirt. (y) RIP Layne Staley. Jerry Cantrell maakt ook erg lekkere plaatjes, overigens.
|
geweldige band
|
Citaat:
wat vind iedereen van jerry fucking cantrell? |
Citaat:
Daar heb je wel gelijk in ja, maar aic is dan de band met de minste progressie vind ik zelf. Als je soundgarden bekijkt die maken wel veel progressie door. En unplugged vinnik ook het beste AIC album. |
Citaat:
En soundgarden idd, badmotorfinger is zelfs van invloed geweest op tool hoorde ik |
Ik vind Alice in Chains niet mooi, donkere muziek met niet veel melodie en de stem v.d zanger staat mij niet aan.
|
Citaat:
|
Citaat:
alle nummers uitgesloten AC/DC (Back In Black, Highway to hell) AudioSlave (Cochise) Beastie Boys (Sabotage) Blind Guardian (Excalibur) Bush (Warm machine, Chemicals Between us) Children Of Bodom (Downfall en Hate Crew Deathroll) Clawfinger (nigger) Dead Kennedys (Hyperactive Child, Nazi Punks Fuck Off) Deftones (My Own Summer, 7 Words)***** Die toten hosen (Azzuro) Doors (Light My Fire) Dropkick Murphys (Streets Of Boston, Do Or Die) Flogging Molly Foo Fighters (Everlong, This Is A Call)***** Goo Goo Dolls (Iris, Black Balloon) Greenday (Welcome to paradise, Basket Case) Guns N Roses (Don't Cry, Paradise City) Hammerfall (Hearts on Fire) Iced Earth (Angels Holocaust, Dante's Inferno)***** Iron Maiden (Fear Of the dark, The Trooper, Wasted Years)***** Jimi Hendrix (Purple Haze, Crosstown traffic) Judas Priest (Album Sad Wings Of Destiny.. The ripper) Kyuss (Isolation, Green Machine) Lynyrd Skynyrd (Sweet home alabama) Madball (Demonstrating My Style) Machine head (Desire To Fire) Metallica (Master of puppets) Manic Street Preachers (Motorcycle emptiness, You stole the sun) ManOWar (Brothers Of Metal) Murderdolls (Kill Miss America) Marillion (Easter, Kayleigh) Type O Negative (Nights Of Blood & Fire, My GirlsFriends Girlfriend) Masters Of Reality (Candy Girl, High Noon Amsterdam) Mudhoney (Hate the police, Suck you dry) Neil Young (Fucking Up) Nirvana (About A Girl, School, Heart Shaped Box)***** Nofx (Bleeding Hart Desease, Linoleum) Opeth (Blackwater Park) Pearl Jam (Elderly women.. , Even Flow) Pantera Pennywise (Fuck Authority) Peter Pan Speedrock (Megadetitas, Rollercoaster) Queens Of The Stone Age (The Art of keeping a lost secret, Regular John) The Offspring (Americana etc.) Tenacious D (Tribute) Rage Against The MAchine (Bombtrack, Fist of steel) Rammstein (Links 2,3,4 Feuerfrei) Soulfly (Eye For An Eye) Ramones (Blitzkrieg Bop, I wanna be sedated) ***** Sepultura (Arise, Refuse/Resist) Sex Pistols (Anarchy in the uk, birmingham girl) Slayer (Mandatory Suicide, Ditto head) Smashing Pumpkins (1979, Cherub rock, tonight tonight) ***** Soundgarden (Kickstand, Rusty cage, Jesus Christ pose) ***** Slipknot (The heretics anthem) Static X (cold, this is not) Stone Temple Pilots (Crackerman, Innerstate lovesong) Stratovarius (glory of the world, speed of light) Suicidal Tendencies (You can't bring me down, Go Skate!) System Of A Down (Needles, War) Tracy Chapman (Fast Car) Vintersorg Zwan |
zeer puike band. Vooral de stem van layne vind ik prachtig. favoriete nummers:
- would? - dirt - love hate love - bleed the freak mad season vind ik ook geweldig... dat wat jerry cantrell nu doet vind ik een beetje louche |
Citaat:
|
Juich!
|
Citaat:
Wow, de bands die jij luistert zijn echt stuk voor stuk ruk :eek: |
Citaat:
Gelukkig dat er genoeg mensen zijn die er anders over denken :) en niet zulke mislukte mensen zoals jij in onze samenleving :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nouja, als je 14 bent kan ik het nog begrijpen, was het voor je tijd.... ga NU naar de winkel en luister : Alice in Chains - Dirt Alice in Chains - UNplugged Alice in Chains - Alice in Chains |
Ik luisterde net Would? unplugged en ik vind het beter dan Nirvana, maar daar houdt het op.
|
Citaat:
(ik vind ze ook beter , maar goed, om dat zo snel te constateren) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01. |