![]() |
George W. Bush in het Midden-Oosten
Voorlopig durf ik te zeggen dat het Amerikaanse Midden-Oosten beleid onder George W. Bush er goed uit ziet.
Zonder hem: -ging Saddam Hussein door met massamoorden. -werden er nog steeds dagelijks mensen verminkt. -mochten in Kabul meisjes nog steeds niet naar school. -werd je nog steeds opgehangen als je in Kabul lachte. -was Israël een oorlogsgebied geweest. Wat betreft Irak moeten we nog zien hoe de nieuwe regering tot stand komt, maar ik heb er alle vertrouwen in dat zowel Afghanistan als Irak zich goed zullen ontwikkelen. Het enige waar ik me wat zorgen over maak zijn de sancties die de VS heeft aangekondigd tegen Iran. In Iran is een hervormende president aan de macht: de religieuze leiders krijgen steeds minder macht, het kabinet steeds meer. Vrouwen mogen steeds meer openbare functies bekleden. Het land wordt steedsmoderner. Dit is niet de juiste tijd voor sancties! De Iraanse regering moet juist ondersteund worden. Tot nu toe heb ik niets negatiefs te melden over het Amerikaanse beleid daar. :) |
Aan de critici: vertel eens hoe jij denkt dat Irak, Afghanistan, en Israël/Palestina er nu bij zouden hebben gestaan als Amerika zich nergens mee bemoeid had?
Val nu maar aan. Ik sta klaar. Eerlijk gezegd verwacht ik weinig steun. |
Misschien dat bepaalde militaire acties van de VS gunstig uitpakken voor de bevolking van de landen die jij noemt. Echter, als de VS echt belang zouden hechten aan mensenrechten en democratie, dan zouden ze niet zulke dikke vriendjes met een misdadig regime als dat van Saudie-Arabië zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Overigens, FA, ligt Afghanistan niet in het Midden-Oosten. |
Citaat:
Ook de strijd in Afghanistan is écht niet gevoerd omdat Bush zo begaan was met de mensenrechtentoestand daar. Als 11 september niet was voorgevallen zou je in Kabul nog steeds opgehangen worden als je lachte. En voor wat betreft de situatie in Israel: zonder Bush zou het nog steeds een oorlogsgebied zijn. Dat is het nu al en dat blijft het de komende tijd ook wel. Elke actie die Bush onderneemt in het kader van het Israel/Palestina-conflict komt voort uit eigenbelang, dus doe niet alsof hij uit eigen beweging allerlei humane beleidsoverwegingen heeft gemaakt./ |
Ook George W. Bush heeft belangen bij de huidige gang van zaken in Irak.
Maar zeg eens eerlijk: Als jij moest kiezen tussen leven onder Saddam Hussein en onder George W. Bush cq. Tony Blair, voor welke kant zou je dan kiezen? |
Citaat:
|
FA, zal ik em de groeten doen?
ik ga zo naar de G8 top in Evian, dat zwijn is er ook! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Veel plezier, kameraad |
Citaat:
Ik vind niet dat je kunt zeggen dat zonder Bush Israel een oorlogsgebied geweest was. |
Citaat:
|
Citaat:
|
[QUOTE]Fleet Admiral schreef op 23-05-2003 @ 17:51:
(Ik heb het eerste deel van je post aangepast, dikgedrukt de wijzigingen) Voorlopig durf ik te zeggen dat het Midden-Oosten er onder de Amerikanen slecht uit ziet. Zonder Amerikanen: -was Saddam Hussein nooit aan de macht gekomen cq. had hij zijn macht consolideren. -zouden in de VS niet nog steeds dagelijks mensen verminkt worden. -mochten in Kabul meisjes al jaren naar school, omdat de Taliban zonder de Amerikanen nooit zo groot had kunnen worden. De Amerikanen hebben de Taliban gevoed, al dan niet bewust. -word je nog steeds opgehangen als je in Kabul lachte. -was Israël al lang geen oorlogsgebied meer. Wat ik bedoel is dat de Amerikanen voorlopig niets anders doen dan hun eigen rotzooi opruimen. En daarbij veroorzaken ze (soms) nog meer rotzooi. Wat betreft Irak moeten we nog zien hoe de nieuwe regering tot stand komt, maar ik heb er alle vertrouwen in dat zowel Afghanistan als Irak zich goed zullen ontwikkelen. Waar is die hoop op gebaseerd? |
Citaat:
|
Als bush succes gaat krijgen in het midden oosten dan wordt ie denk ik een van de meest succesvolle presidenten ooit qua buitenlandse politiek. Geen woorden maar daden is zijn mentaliteit en zoals het er nu uit ziet gaat het em nog lukken ook in tegenstelling tot zijn voorganger clinton die alleen maar lulde over de problemen maar niet met de oplossing kwam.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:58. |