![]() |
benamingen voor dronken zijn
Geef hier al je benamingen voor dronken zijn...
Bijvoorbeeld: zat zijn Vul maar aan....... :) |
WAPPIE
:D hiK! (y) (y) (y) buRp |
Lazerus
Lam zijn |
(straal) bezopen zijn
|
zat, ladderzat
|
scheef gaan
schanne zijn wacky daal gaan (met een vet dialectisch accentje) |
Lam zijn.
|
Van de kaart zijn
|
burp.... ;)
|
te veel gedronken
beneveld boven zijn theewater onder invloed bezopen <informeel> kachel <informeel> teut <informeel> zat <informeel> in de lorum <informeel> in de olie <informeel> beschonken <archaïsch> afgeschoten <Bargoens> blauw <Bargoens> keil <Bargoens> sikker <Bargoens> vet <Bargoens> in de kroten <Bargoens> onbekwaam <eufemistisch> dronken zijn de prins gesproken hebben een borrel te veel ophebben een glaasje te veel ophebben een stuk in de kraag hebben 'm goed hebben zitten 'm om hebben te diep in het glaasje gekeken hebben de last hebben <Bargoens> de vracht hebben <Bargoens> z'n zakken vol hebben <Bargoens> de hoogte hebben <eufemistisch> in kennelijke staat verkeren <eufemistisch> wat ophebben <eufemistisch> aangeschoten tipsy <informeel> stomdronken 4 ladderzat <informeel> laveloos <informeel> lazarus <informeel> straalbezopen <informeel> toeter <informeel> toeterzat <informeel> zo dronken als een kanon <informeel> zo dronken als een meloet <informeel> zo dronken als een tor <informeel> zo zat als een aap <informeel> zo zat als een Maleier <informeel> zo zat als een patat <in België> genoeg whahaha geweldig zo'n synoniemen woordenboek |
Kort.
Das ongeveer de belangrijkste (y) |
muile zien
|
waki pok :D
|
PHP-code:
|
koekie (eventueel koekwaus)
bakkie |
rechtdoor gaan
mja..dat had ik een tijdje geleden op een feestje met een vriendin verzonnen...en gister ging ik al aardig die richting op :p |
Citaat:
|
Als een geit zijn :D
|
Lijkt mij persoonlijk niet echt iets voor op eten en drinken, misschien Dk? of onzin ofzo...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26. |