![]() |
Sars
Ik heb gehoord dat SARS een jaargetijde virus is. Dat zal me lekker worden. Krijgen we al die problemen elk jaar weer :eek:
|
Ik hoorde anders net op Netwerk dat volgens een aantal vooraanstaande geleerden het SARS-virus mogelijk van Mars afkomstig is.
|
Citaat:
Hoe kan het dan daarvan komen?? |
Citaat:
|
Oh, maar ik meende toch zeker te weten dat het van Venus kwam. Wat vreemd nou toch.
|
Citaat:
|
Hier is al een topic over. Waar is Gatara?
|
Citaat:
Nou ja. Beetje vaag hoor! Er leeft toch helemaal niets op Mars?? Hoe kunnen er dan Virussen komen?? |
Er is mogelijk leven geweest op Mars, begrijp dat niet verkeerd. Er zijn sporen van water aangetroffen dus de mogelijkheid dat er ooit leven was is zeker niet denkbeeldig.
|
Citaat:
|
Citaat:
En, stel dat het SARS van Mars komt, hoe zou het dan hier verzeild moeten raken? Ik geloof daar niets van. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mij lijkt het ook allemaal een beetje onlogisch hoor! |
Citaat:
Of het moet Jim zijn, die met een Mars-T-shirt hier overal op de bushokjes staat :p |
Citaat:
|
je mag toch aannemen dat als er al bacterien overkomen, dat die worden vernietigd bij het binnenkomen van de dampkring (door de enorme hitte enz)
|
Citaat:
Maar in het geval van SARS ligt dat anders, want dat overleeft maar kort buiten het menselijke lichaam... Dus zou het erg vreemd zijn als het een jarenlange reis van Mars heeft overleeft lijkt mij.... |
is er niet al een sars topic das meer dan genoeg?
Ow jah dat wordt trouwens nog wat daar deze zomer ;) http://www.scholieren.com/~tweety/summerhongkong.jpg |
Rofl:d
|
Hehehe :D
|
Citaat:
looool Citaat:
Hoe komt dat hier dan? Stijgt dat allemaal tegelijk op en vliegt richting aarde? Het zou kunnen via een meteoriet inslag dat er een paar steentjes per jaar op aarde landen maar meer ook niet hoor... |
Als ik Netwerk van vandaag goed begrepen heb is "van Mars" slechts beeldspraak. Een aantal wetenschappers zijn er min of meer van overtuigd dat er min of meer regelmatig virussen uit de ruimte op aarde terecht komen en dat SARS er één van is. De geïnterviewde astronoom had het ook over de Spaanse griep en een aantal andere historische epidemiën.
De uitzending is vast wel te bekijken via http://www.netwerk.tv |
|
ja maar het is een uitspraak van een paar geleerden...
ik geloof ze eigenlijk wel het zou best kunne maar dat betekent dat het dus barst van het leven in de ruimte |
- Topic starter startte niet met een bron
- Topic is recent al eens langs komen waaien (als er iets indrukwekkends omtrent topic gebeurt, mag het best nog een keer aangehaald worden, maar door ontbreken van bron lijkt me dat niet. Verder is dat verhaal over vanuit de ruimte pure speculatie (geen onwaarschijnlijke, maar de wetenchapper zelf zei in Netwerk dat er geen bewijzen waren)) - teveel gechat |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05. |