![]() |
Wat zou dit kunnen zijn?
Een tijdje geleden had ik telkens last van aftes in mijn mond. Nu zijn het vooral kleine wondjes en blaasjes met vocht.Ook heb ik een witte aanslag op mn tong en rode amandelen.Ik heb kiespijn in een paar kiezen.Wat zou dit kunnen zijn?Zou het een soa kunnen zijn en welke?Of is het iets anders?
|
kiespijn=beter poetsen ;)
ehh kleine wondjes en blaasjes met vocht ZIJN toch aftes (sorry heb dr ook neit veel verstand van) witte aanslag op de tong weet ik niet echt en die rode amandelen ook niet echt een soa merk je meestal op andere plekken en de soa's die ik ken hebben het niet.. (de meest voorkomende soa's dus) |
Kiespijn is volgens mij idd een kwestie van beter poetsen. En misschien een beginnende keelontsteking ofzo. Een soa die deze 'symptomen' heeft ken ik niet. Ga eens langs de dokter anders.
|
Voor de aanslag op je tong: Elke dag je tong poetsen, ook goed als je geen aanslag hebt trouwens en als het niet over gaat naar de huisarts, kan een schimmelinfectie zijn.
|
er was wel een soa met blaasjes in je mond.... eehh *www.netdokter.nl*
Wist je dat er per jaar zo'n 12.000 mensen herpes (genitalis) oplopen? Herpes is een virusinfectie. Als je herpes hebt, dan kun je dat herkennen aan blaasjes of kleine wondjes rond je geslachtsdelen. Herpes is hartstikke besmettelijk. Je kunt het al krijgen van contact met de huid, het slijmvlies van de mond, penis, anus of vagina van iemand die de aandoening heeft. Klachten Ongeveer een week nadat je het herpesvirus hebt opgelopen, kun je al klachten hebben. Maar het kan ook langer duren. Het begin is meestal het ergst. Als de wondjes genezen zijn, heb je daarna meestal geen last meer. Dat zegt niet dat je helemaal genezen bent. Het virus kan nog in je lichaam zitten. Met andere woorden: de verschijnselen kunnen steeds terugkomen. Zelfs als je geen seks met iemand hebt. Er bestaan wel middelen om de klachten te verminderen en het aantal aanvallen te beperken. Koortslip De 'koortslip' wordt veroorzaakt door een ander type herpesvirus. Via beffen of pijpen kun je dit virus wel overdragen en iemand een herpes genitalis bezorgen. Andersom kun je op deze manier ook herpes krijgen in je de mond. |
aften + keelontsteking??
|
ik heb alleen geen last van keelpijn :confused:
ik heb wel hoofdpijn maar dat kan met de examens te maken hebben... |
of een cyste/abces in je mond (ontsteking??)
|
lijkt inderdaad heel veel op genitale herpes...een vriend van me heeft et ook..en precies dezelfde symptomen....dat van die kiespijn en die witte tong heeft er nix mee te maken...gwoon wat beter poetsen...en het kan idd vaker trugkomen...et virus blijft altijd in je zitten...als je wat zwakker bent kan het ook weer trugkomen
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09. |